ماهان شبکه ایرانیان

کافه ۷۸

سادگی بعضی از کافه‌های تهران، نشانه‌ی اصالت آن‌ها است. کافه ۷۸ از همان کافه‌های ساده اما اصیل است. سال‌ها پیش، وقتی کافه ۷۸ در خیابان آبان افتتاح شد، اولین کافه‌ای بود که

کافه 78

 

سادگی بعضی از کافه‌های تهران، نشانه‌ی اصالت آن‌ها است. کافه 78 از همان کافه‌های ساده اما اصیل است. سال‌ها پیش، وقتی کافه 78 در خیابان آبان افتتاح شد، اولین کافه‌ای بود که پاتوق جمعی از هنرمندان شد. اولین کافه‌ای که نوشیدنی گرم سرو می‌کرد که نامش را صاحبان کافه، "دمنوش" گذاشتند. عرق بهارنارنج، شربت سکنجبین‌خیار و بسیاری دیگر از نوشیدنی‌های سنتی ایرانی که تا سال 82 فقط درخانه‌ها و مهمانی‌های خانوادگی دیده می‌شد، برای اولین بار در منوی کافه 78 به عنوان نوشیدنی‌های سرد جا گرفتند.

 

 

وقتی به کافه رسیدید، دو راه دارید. یا پله‌ها را بالا بروید و اول یک نوشیدنی میل کنید، یا از پله‌ها پایین بروید و اول سری به گالری مهروا بزنید و بعد به کافه بروید. کافه‌ی 78 کافه‌ای مرتب و آرام است، که روزگاری تنها کافه‌ی خیابان کریمخان حساب می‌شد. دیوار بالای شومینه، پر است دست نوشته‌های هنرمندان و بازیگرانی که کافه را خانه‌ی خودشان خطاب کرده‌اند و از آرامش کافه نوشته‌اند. کنار در کافه را طناب‌کشی کرده‌‌اند. روی این طناب‌ها، پُر است از پوستر و کارت و کاتالوگ نمایشگاه‌ها و تئاترها و کنسرت‌‌های در حال اجرای تهران. همه چیز در این کافه بوی هنر و نقاشی می‌دهد. از لیوان ‌های مدادرنگی که وسط کافه برای مشتری‌هایی است که دلشان می‌خواهد روی یک تکه کاغذ و یا دفترشان چیزی نقاشی کنند گرفته، تا نقاشی‌های مدرن روی دیوار.

 

 

 سعید، هفت سال است که کافه را می‌گرداند. او با عشق کار می‌کند و لبخند از صورتش کنار نمی‌‌رود. وقتی از کافه حرف می‌زند، چشم‌هایش می‌درخشند. دمنوش مخصوص 78 را که آماده می‌کند، آرام و پر از حس از جایی می‌گوید که هفت سال، شب و روزش را در آن گذرانده. می‌توانید میزی انتخاب کنید و با لپ‌تاپ یا کتابتان بنشینید و یک نوشیدنی گرم بنوشید. دمنوش، خستگی روز را از تن شما بیرون خواهد کرد، مخصوصاً دمنوشی که در این فضای آرام و با علاقه و صبر برای شما آماده شده است. این را از روی تجربه می‌گویم. 

 

 

در منوی 78 ، بعد از صفحه‌ی دمنوش‌ها و قهوه‌ها و نوشیدنی‌های سرد، می‌رسید به دسرها و شیرینی‌ها و آخر هم صفحه‌ی "رفع گرسنگی". با انواع کرپ و سوپ و سالاد و ساندویچ‌های خوشمزه، می‌توانید رفع گرسنگی کنید. کافه 78، کافه‌ی اولین‌ها است. اگر هنوز به آنجا نرفته‌اید، امروز می‌تواند اولین بار باشد.

 

 

سیگار کشیدن در کافه 78 آزاد نیست، اما هفتاد و هشتی‌ها، بالای پله‌ها و کنار در برای دوستان سیگاری، زیرسیگاری گذاشته‌اند. اگر در ایام هفته قصد کردید به این کافه بروید، بهتر است ماشین‌تان را در خانه بگذارید و خودتان را درگیر ترافیک و طرح‌ترافیک نکنید. 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان