ماهان شبکه ایرانیان

وحشتناک ترین حملات تروریستی در تاریخ

در طول تاریخ حملات تروریستی وحشتناکی در سراسر جهان رخ داده و باعث مرگ افراد بی گناهی شده است. در این مطلب به برخی از وحشتناک‌ترین حملات تروریستی در جهان اشاره خواهیم کرد.

وحشتناک ترین حملات تروریستی در تاریخ

حملات تروریستی در جهان مربوط به امروز و دیروز نیست. ایران و اکثر کشورهای جهان بارها با حملات تروریستی روبه‌رو شده‌اند و شاهد از دست رفتن جان انسان‌های بی‌گناه زیادی بوده‌‌اند. ضمن همدردی با خانواده‌های بازماندگان حادثه‌ی تروریستی در تهران، به بهانه‌ی حمله تروریستی 17 خرداد در تهران و به شهادت رسیدن هم‌وطنانمان، امروز در بنیتا نگاهی می‌اندازیم به وحشتناک‌ترین حملات تروریستی در تاریخ. در ادامه با ما همراه باشید.

 

هواپیمای شماره 182 ایر ایندیا

هواپیمای ایر ایندیا

اولین حادثه‌ی تروریستی این لیست مربوط به هواپیمای شماره 182 ایر ایندیا است. این هواپیمای مسافربری در حال پرواز از تورنتو به سمت دهلی بود که با انفجار یک بمب در داخل هواپیما به داخل آب‌های اقیانوس اطلس سقوط کرد. این حادثه تروریستی که در سال 1985 رخ داد باعث کشته شدن 329 مسافر هواپیما شد. 268 نفر از مسافران کشته شده کانادایی و 27 نفر انگلیسی بودند. این بزرگترین کشتار دست جمعی در کانادا و تا قبل از حمله 11 سپتامبر، بزرگترین حمله تروریستی‌ای بود که در یک هواپیمای مسافربری رخ داده بود.

 

حمله تروریستی گامبورو 

حمله تروریستی نیجریه

این حمله تروریستی در 5 و 6 می 2014 در دو شهر در ایالت بورنو در نیجریه رخ داد و بیش از 336 نفر از مردم بی‌گناه به‌دست نیروهای بوکوحرام کشته شدند. این حمله به مدت 12 ساعت طول کشید و دو شهر را تقریبا تخریب کرد. بازماندگان این حادثه به کشور کامرون که در همسایگی نیجریه قرار دارد گریختند. در همان شب نیروهای تروریست 8 دختر را ربودند و نیروهای امنیتی به دنبال نجات دختران ربوده شده بودند. تروریست‌ها با اسلحه‌ها و ماشین‌هایی که از ارتش دزدیده بودند به شهر حمله کرده و آن را به آتش کشیدند. آن‌ها همچنین مردمی را که قصد فرار از آتش را داشتند به گلوله بستند.

 

بمب‌گذاری در کراده عراق

حمله تروریستی عراق

این حمله‌ی تروریستی در تاریخ 3 جولای 2016 در کراده، در مرکز شهر بغداد رخ داد و باعث مرگ 341 نفر و زخمی شدن صدها نفر شد.  قبل از نیمه‌شب یک کامیون در بخش شیعه‌نشین مرکز بغداد منفجر شد. شهر به دلیل خرید مردم برای ماه مبارک رمضان شلوغ بود. بعدها داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. آتش ناشی از انفجار باعث شد ساختمان‌های اطراف به شدت آسیب ببینند. این حمله یکی از بزرگترین حملات تروریستی در عراق بود.

 

حادثه گروگان گیری در مدرسه بسلان

حمله تروریستی بسلان

حادثه گروگان‌گیری مدرسه بسلان در تاریخ 1 سپتامبر 2004 اتفاق افتاد و به مدت سه روز طول کشید. در این حادثه تروریستی بیش از 1100 نفر که 777 نفر از آن‌ها کودک بودند به گروگان گرفته شدند و 385 نفر در این حادثه کشته شدند. این حمله به‌دست یک گروه خودمختار از چچن رخ داد که خواستار جدایی چچن از روسیه بودند. نیروهای روسیه در روز سوم وارد ساختمان شده و عملیات آن‌ها را شکست دادند. اما در این حادثه تروریستی تعداد زیادی از مردم از جمله کودکان کشته و بسیاری ناپدید شدند.

 

حمله تروریستی سینما رکس

سینما رکس

این حادثه تروریستی در سینما رکس آبادان در ایران رخ داد و آتش زدن سینما جان حداقل 422 نفر از هم‌وطنانمان را گرفت. این حمله زمانی رخ داد که مردم در حال تماشای فیلم سینمایی گوزن‌ها بودند. تروریست‌ها درهای سینما را به روی مردم بستند و آن‌جا را به آتش کشیدند. این یکی از بدترین جنایت‌های تروریستی در تاریخ است.

مطلب مرتبط: حمله تروریستی در تهران؛ درگیری مسلحانه در مجلس و حرم امام‌ (ره)

 

حمله تروریستی 11 سپتامبر

11 سپتامبر

حمله‌ی تروریستی 11 سپتامبر یکی از بزرگترین حملات تروریستی در تاریخ است که آمریکا را هدف قرار داده بود. این حمله که در تاریخ 11 سپتامبر 2001 به‌دست تروریست‌های القاعده صورت گرفت، جان حدود 2996 نفر از مردم بی‌گناه را گرفت، باعث زخمی شدن بیش از 6000 نفر شده و تخریب برج‌های دوقلو شد. در این حادثه پس از برخورد هواپیماها با برج‌های دوقلو، در کمتر از دو ساعت برج‌های دوقلو فرو ریختند. مسئولیت این حمله را بن لادن در سال 2004 به عهده گرفت.

در ارتباط با حملات تروریستی می‌توانید مطلب«انفجار تروریستی در کنسرت آریانا گرنده» را بخوانید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان