بخش بازاریابی "ولوو تراک" همیشه به دنبال یافتن راههای جدید و متفاوت برای تبلیغ محصولات خود است که تاکنون تبلیغات بسیار جالب و نوآورانه از سوی این کمپانی سوئدی شاهد بودهایم. به طور مثال جنجالیترین ویدیو تبلیغاتی "ولوو تراک" را میتوان به فیلمی نسبت داد که در آن " ژان کلود ون دام" بر روی آینه دو دستگاه کامیون ولوو FM بدون حفاظ ایستاده بود و سپس با فاصله گرفتن این دو کامیون با یکدیگر، "ژان کلود ون دام" نیز پای خود را بیشتر باز میکرد تا تعادلش را حفظ کند که در نهایت زاویه پای " ژان کلود ون دام" به 180 درجه رسید که نشان از نرمی حرکت و تعادل بی نظیر ولوو FM در جاده دارد، ولی مهمتر ازهمه بازدید بیش از 86 میلیون نفری از این ویدیو بود که در نوع خود یک رکورد به حساب میآید و نشان از خلاقیت و توانایی بالای تیم بازاریابی "ولوو تراک" دارد.
علاوه بر تبلیغ جنجالی ولوو که در بالا به توضیح آن پرداختیم، تبلیغهای دیگری هم وجود دارد که یک ایده جدید دارند، همچون هدایت ولوو FMX توسط یک دختربچه کوچک از طریق کنترل از راه دور که ایمنی و استحکام کامیون را نشان میداد و یا حتی تست سیستم فرمان ولوو FMX که در آن یک همستر کوچک به چرخاندن غربیلک فرمان مشغول است و قدرت بالای سیستم فرمان این کامیون را نشان میدهد، اما این هفته در جدیدترین ایده ولوو برای تبلیغ محصولات خود، شاهد بزرگترین آنباکس (جعبه گشایی) جهان در شمال آمریکا توسط یک پسربچه 3 ساله هستیم که در آن یک کامیون دماغ دار VNL 760 وجود دارد که با حضور نماینده گینس در این تبلیغ، شاهد تایید و اضافه شدن جدیدترین ایده تبلیغاتی ولوو در کتاب رکوردهای گینس هستیم.
برای بدست آوردن این رکورد، جعبه سفارشی ولوو باید نیمه کامل این کامیون را پوشش دهد و همچنین یک فرد در هر سنی، قادر به باز کردن آن بدون ابزارهای مخصوص باشد که در این بین جوئل جوین 3 ساله موفق شد بدون کمک گرفتن از ابزارهای مخصوص، درب جعبه را باز کند و وارد کامیون شود و از امکانات آن استفاده کند که در پایان شانس سواری در کامیون "ولوو VNL 760" را هم پیدا کرد.