۱۱ لحظه فراموش نشدنی در تاریخ المپیک [ویژه المپیک ریو ۲۰۱۶]

برخی از اتفاقات در ذهن بیننده تا همیشه ضبط میشود.از این دسته اتفاقات می توان به رویدادهای پیش آمده در مسابقات المپیک اشاره کرد که می تواند در حافظه بعضی از ما تا سالها زندگی کند.

11 لحظه فراموش نشدنی در تاریخ المپیک [ویژه المپیک ریو 2016]

moments of olympic

11 لحظه بزرگ فراموش نشدنی در تاریخ المپیک

برخی از اتفاقات در ذهن بیننده تا همیشه ضبط میشود.از این دسته اتفاقات می توان به رویدادهای پیش آمده در مسابقات المپیک اشاره کرد که می تواند در حافظه بعضی از ما تا سالها زندگی کند.از Jesse Owens در آلمان تا اجرای تاریخی Mo Farah در بازی های 2012لندن ،همه این لحظات در اینجا نام برده شده است که همیشه در تاریخ المپیک به یاد گار خواهد ماند.

حرکت منحصر به فرد Usain Boltدر صحنه ای تاریخی در المپیک پکن

قهرمان دوی سرعت جامائیکایی که مرکز توجه در مسابقات دو میدانی 2016 ریو خواهد بود ،در ابتدا پشت سر هم در المپیک 2008 پکن درخشید.قهرمان قوی دوی سرعت جامائیکایی،زمین بازی را تحت سلطه خود گرفت. او درمسابقه دو 100 متر با حداکثر سرعت دوید و رکورد دنیا را شکست .بعد از آن در 2012  لندن نیز برنده مدال طلای  المپیک شد.او امیدوار است که در دو 100 متر المپیک ریو نیز مدال طلا را از آن خود کند.وی مسلما بزرگترین قهرمان دوی سرعت در جهان است.

Michael Phelps قهرمان شنا

مانند Bolt، Michael Phelps شناگر نیز در بازی های پکن ، بین المللی شد و به طور بی سابقه ای برنده 8 مدال شد.

8 مدال او از8 رشته مختلفی که در آن شرکت کرده بود به دست  آمد.او و تیمش یک رکورد  جهانی جدید را با زمان 3 دقیقه و 29 ثانیه به ثبت رساندند که بیش از 1 ثانیه از قهرمان قبلی جهان سریع تر بود.او 22 مدال تا به امروز به نام خود ثبت کرده استو امیدوار است که در بازی های ریو نیز بتواند به خوبی بدرخشد.

پرش باور نکردنی Bob Beamon

رکوردها ی جهانی اغلب با کمتر از صدم ثانیه و یا کسری از سانتیمتر شکسته میشوند.اما Bob Beamon رکورد پرش بلند بازی های  المپیک 1968 مکزیکو سیتی را شکست که ممکن است هرگز تکرار نشود.این ورزشکار آمریکایی  با پرشی به طول 8.90 متر  رکورد قبلی را با اختلاف 55 سانتی متر شکست.

Beamo یک  ورزشکار پر آوازه در پرش در بازی های مکزیکو سیتی نبود .او در واقع بسیار واجد شرایط دریافت این مقام بود.

حتی الان،هنگامی که یک ورزشکار یک رکورد جدید ثبت می کند،نام Beamonesque." به یاد آورده میشود.او یکبار موفق به زدن رکوردی شد که همچنان هیچ کس قادر به شکستن آن نیست.

تیم رویایی ushers در NBA

آمریکا برای اولین NBA در بازی های المپیک 1992 بارسلونا ،مسلما باید بهترین تیم خود را ارائه میداد.بازی های بارسلونا اولین بازیکنان زمان را که می توانستد به رقابت در مسابقات بسکتبال مردان بپردازند،مشخص نمود این فهرست شامل  استعدادها و مشاهیرجهان مثل  Michael Jordan، Magic Johnson  و Larry Bird بود.تیم رویایی فوق، مدال طلارا کسب نمود و دوران جدیدی را در مسابقات بسکتبال المپیک بوجود آورد.

پایان مهیج و احساسی برای Derek Redmond

برخی از لحظات به یاد ماندنی المپیک ارتباطی با کسب مدال طلا ندارد.درطی این سالها  کار برجسته  Derek Redmond  در بازی های  دو المپیک 1992 بارسلونا درذهن بینندگان باقی مانده است.

Derek Redmond در 400 متر نیمه نهایی برای بریتانیا رقابت می نمود.هنگامی که زرد پی زانویش،مدت کوتاهی بعد ازشلیک تفنگ  شروع بازی پتره شد،او با درد به زمین افتاد اما موفق شد که با یک پای سالم لنگ لنگان خود را تا پایان مسیر برساند.

بعد از اینکه Derek Redmond  دچار این حادثه شد پدرش به زمین دوید تا به اوکمک کند .آنها با کمک پیوندی از قدرت و رقابت، با هم از خط پایان عبور کردند در حالیکه تمام تماشاچیان ورزشگاه آنها را تشویق می کردند.

Nadia Comaneci

40 سال قبل عملکرد  Nadia Comaneci ، در المپیک مونترال 1976 ،هنوز در یادها مانده است.ژیمناست رومانیایی 14 ساله امتیاز عالی 10.0 را دریافت نمود.او هفت بار موفق به کسب این امتیاز در المپیک مونترال شد – 4 امتیاز در میله های نا هموار،سه امتیاز در چوب موازنه و  دو نمره کامل در بازی های 1980 مسکودریافت کرد.

کسب 4 مدال طلا  توسط Jesse Owens در المپیک برلین

خبر دریافت 4 مدال طلا توسط Jesse Owens در بازی های المپیک 1936،از دنیای ورزش هم فراتر رفت.رقابت در آلمان ،ستاره آمریکایی آفریقایی تبار را موفق به کسب 4 مدال طلا در 100 متر،200متر،پرش بلند و 4×100متر  نمود.

Cathy Freeman مدال طلای بازی های سیدنی را کسب نمود.

یکی از به یاد ماندنی ترین لحظات در  تاریخ ورزش استرالیا ، قهرمانی Cathy Freeman  در مسابقات دو سرعت 400 متر در بازی های المپیک 2000 سیدنی بود .او به اولین ورزشکار بومی که مدال طلا را در استرالیا و در یک رویداد منحصر به فرد دریافت کرده بود ،تبدیل شد .

Steven Redgrave  برنده 5 مدال طلا  در5 المپیک

Steven Redgrave از بریتانیا  به عنوان تصویری از ثبات در قایق رانی به حساب می آید.او موفق به کسب 5 مدال طلا در 5 بازی  المپیک شد. Steven Redgrave اولین مدال طلا را در 1984 در لوس آنجلس کسب نمود.در سال های بعد  ،او با صدمات ناشی از بیماری دیابت نوع  اول به خوبی مبارزه کرد و مجددا پیروزی ها را از آن خود نمود.در المپیک 2000 سیدنی تیم او موفق به کسب مدال طلا شد.وی در ایتالیا فقط با اختلاف 38/0 ثانیه از نفر اول موفق به کسب مدال نقره گردید.وی در تاریخ المپیک در مسابقات قایق رانی جزء برترین هاست.

Ethiopian دونده برنده درمسابقات ماراتن با پای برهنه

در این اواخر،در تیم اتیوپی، Ethiopian دونده، کفش های جدیدش راکه بعد از پاره شدن کفش های قدیمش به او داده شده بود ، دوست نداشت و تصمیم گرفت که با پای برهنه در ماراتن ودریک مسابقه که در خیابان های رم برگزار میشد شرکت کند.

Akhwari از تانزانیا بعد از آسیب دیدگی از خط پایان ماراتن عبور کرد

John Stephen Akhwari از تانزانیا دربازی های المپیک مکزیک سال 1968،در ابتدای بازی در اثر گرفتگی عضلات به خاطر ارتفاع شهر،در حالیکه بیش از نیمی از مسیر را پیموده بود  به سختی بر روی زمین افتاد و از ناحیه شانه و بازو صدمه دید.ناامید نشدو خود را پانسمان کرد  به سختی و در حالیکه خم شده بود  خود را به خط پایان رساند در حالیکه نیمی از استادیوم خالی شده و مدالها داده شده بود. او به خبر نگارها گفت:مکزیک مرا برای آغاز کردن نفرستاده بود بلکه برای به پایان رساندن آمده بودم.

تیم  GB’s golden weekend

برای بیشتر انگلیسیها،المپیک لندن 2012  بسیار خاطره انگیز بوده است.زیرا آنهادر فاصله 24 ساعت شاهد کسب چندین مدال برای بریتانیا بودند. Jessica Ennis برنده مدال طلا , Mo Farah برنده 10000 مترشده، در حالیکه Greg Rutherford نیز مدال طلای  خانگی را  در رشته  پرش بلند کسب کرده  بود و به این طریق  پایان خوشی را برای طرفدارانشان رقم زدند.

 

مقالات مرتبط

[ویژه المپیک ریو 2016] مدال طلای جذاب ترین یونیفرم متعلق است به...

Best-Olympic-Outfit

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر