حضور تیم پر افتخار کشتی کشور در ریو [ویژه المپیک ریو ۲۰۱۶]

امسال ۱۲ کشتی گیر کشور در مسابقات ریو ۲۰۱۶ به رقابت می پردازند.

حضور تیم پر افتخار کشتی کشور در ریو [ویژه المپیک ریو 2016]

wrestling

امسال 12 کشتی گیر کشور در مسابقات ریو 2016 به رقابت می پردازند.علی رضا مرادی رییس کمیته فرهنگی فدراسیون کشتی کشور، گفته است:ایران تا به حال 9 مدال در آخرین المپیک در ورزش کشتی کسب کرده است و ما این بار هم امید بالایی را در کسب مدال در بخش کشتی آزاد و کشتی فرنگی در ریو داریم.
"ما در کسب دو طلا در بخش کشتی فرنگی بسیار خوش بین هستیم همچنین در کشتی آزاد ،ورزشکاران فوق العاده مثل حسن رحیمی و رضا یزدانی را داریم که می توانند از مدال آوران ما در این دور از مسابقات باشند."
رحیمی 27 ساله که در بخش 57 کیلو به رقابت خواهد پرداخت درسال 2008 قهرمان آسیا شد و عنوان قهران جهان در بخش کشتی جوانان در سال 2009 را از آن خود کرد.دو سال بعد در رقابت های جهانی موفق به کسب مدال برنز شد و در سال 2013 مقام قهرمانی جهان را کسب نمود.
یزدانی 31 ساله نیز دوبار موفق به کسب عنوان قهرمان جهان در سال های 2011 و 2013 شد و در رقابت های جهانی در لاس وگاس در سال 2015 مدال نقره کسب نمود.
مرادی افزود:بزرگترین رقابت ما با ورزشکاران روسیه و آمریکا خواهد بود اما یکی از کشتی گیران روسی به علت دوپینگ از دور مسابقات حذف شد.
بهمن بختیاری نیز افزود:یزدانی سخت ترین رقابت اش را در مقابل آمریکا دارد.برای کسب طلا او باید Jordan Burroughs ، کشتی گیر برتر آمریکایی و دارنده ی طلای المپیک 2012 ، را شکست دهد.
یزدانی که در ایران به عنوان "پلنگ مازندران" شناخته شده است می بایست بر جراحتی که پیش تر با آن روبه رو شده بود غلبه کرده تا بتواند آماده شرکت در مسابقات ریو شود.یزدانی هم اکنون خودش را برای رقابت با برترین کشتی گیر دنیا در ریو آماده می کند.اگر در ریو Jordan Burroughs بتواند مدال طلا کسب کند او سومین کشتی گیری خواهد بود که در تاریخ المپیک 2 مدال طلا به طور پی در پی کسب می کند.
دیگر اعضای تیم ایران در کشتی آزاد میثم نصیری، علی رضا کریمی و کمیل قاسمی و در کشتی فرنگی حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی، حبیب الله اخلاقی، قاسم رضایی و بشیر باباجان زاده هستند.
کشتی از ورزش های محبوب کشور است و از سال ها پیش ایران از جمله کشور های نامی در این ورزش به شمار می رود.
در خصوص خطر ابتلا به ویروس زیکا از علی رضا مرادی سوال شد و او در پاسخ گفت:تیم پزشکی ما آموزش های لازم برای مراقبت از خود و دفع حشرات را به ورزشکاران داده است.
مسابقات کشتی از هفته دوم المپیک آغاز خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر