نکات جالب و خواندنی درباره المپیک ریو ۲۰۱۶ [ویژه المپیک ریو ۲۰۱۶]

برگزاری مسابقات المپیک همیشه از وظایف سنگینی است که کشور میزبان متحمل می شود و با وجود تلاش های فراوان همیشه مشکلاتی وجود دارد که برگزار کنندگان را به چالش بکشاند.این بار هم کشور برزیل این بار را به دوش خواهد کشید و هم اکنون در حال میزبانی از ورزشکارانی از کشور های مختلف دنیاست.

نکات جالب و خواندنی درباره المپیک ریو 2016 [ویژه المپیک ریو 2016]

olympic fun facts

بازی های المپیک در ریو دوژانیرو که در تاریخ 15 مرداد آغاز شده است  تا 21 آگوست ادامه دارد.مراسم اختتامیه نیز مانند افتتاحیه در استادیوم ماراکانا برگزار می شود و نزدیک به 16 هزار ورزشکار در 306 رقابت در 42 ورزش در حال رقابت اند.اما آیا همیشه مراسم المپیک بدون هیچ مشکلی پیش می رفته است؟سوچی و آتن و حتی لندن با مشکلاتی روبه رو شدند با این حال مراسم باید بدون توجه به این اختلالات پیش برود.ما در این مطلب به نکاتی در باره ریو 2016 میپردازیم.


بازگشت گلف
گلف پس از یک قرن دوباره به فهرست بازی های المپیک بازگشت.این ورزش نخستین بار در سال 1900 در المپیک پاریس و در سال 1904 در سنت لویس میسوری در لیست بازی ها قرار داشت.مشکل اینجاست که این ورزش پیش از آغاز شاید تمام شود علت آن هم غیبت بازیکنان مطرح جهانی همچون Jason Day و Jordan Spieth و Rory Mcllroy و Dustin Johnson  به علت ویروس زیکاست.این ورزشکاران خود و خانواده شان را در اولیت قرار دادند و سلامتشان را بر مدال طلا ترجیح دادند.

کلاس های انگلیسی برای راننده تاکسی ها
راننده تاکسی ها که از افرادی هستند که بیشترین برخورد را با طرفداران بین المللی مسابقات دارند این امکان را داشتند تا در کلاس های رایگان انگلیسی ثبت نام کنند.یک راننده پس از شرکت در این کلاس ها بعد از یک دوره ی 4 ماهه توانایی یک مکالمه ی ساده را به زبان انگلیسی پیدا می کنند.

اولین مسابقه المپیک برگزار شده در آمریکای لاتین
این نخستین بار در تاریخچه ی آمریکای لاتین است که میزبان بازی های المپیک است و اولین بار است که برزیل دو بار پشت سر هم میزبان بازی های جهانی بوده است یعنی مسابقات جام جهانی سال 2014 و بازی های المپیک.


افزایش محدوده سنی در مسابقات ژیمناستیک
المپیک ریو اولین مسابقه ای است که به متولدین 2000 اجازه شرکت در مسابقات را داده است و شرکت کنندگان تا این حد جوان هستند.برای مثال   Laurie Hernandez جوانترین ژیمانست آمریکایی در سن 16 سالگی است و از سوی دیگر ژیمناست ازبکستانی 40 ساله را داریم که برای هفتمین بار در المپیک شرکت می کند.

ویروس زیکا از مشکلات المپیک امسال
این ویروس که توسط پشه منتقل می شود از موارد خطرناک در شهر ریو دو ژانیرو است و مبتلایان دچار نشانه هایی شبه آنفولانزا و حالت تهوع می شوند و تا 7 روز هم به طول می انجامد.در محل اقامت ورزشکاران اطراف تخت ها پشه بندهایی نصب شده و تا حد امکان اطراف محل را با پوشش های ضد پشه تامین کرده اند.در حدود 17 هزار بازیکن بین المللی و داوطلب و خدمه مورد آزمایش قرار گرفته اند و خوشبختانه تا کنون هیچ گزارشی از ابتلای هریک از آنها به بیماری زیکا گزارش نشده است.اما تعدادی از ورزشکاران همچون قهرمان تنیس کانادا Milos Raonic و قهرمان تنیس چک Tomas Berdych  برای محافظت از خود از بازی های المپیک ریو کناره گیری کردند.همچنین تعدادی از خبرنگارها نیز به همین علت از رفتن به ریو سر بازدند.


تیم مهاجران
برای نخستین بار در تاریخ المپیک یک تیم 10 نفره از مهاجرین در مسابقات شرکت خواهند کرد.این تیم شامل ورزشکارانی از کمپ کنیا، دو شناگر سوریه ای، دو جودوکار از جمهوری کنگو و یک ورزشکار ماراتن از اتیوپی.این ورزشکاران به عنوان سمبل امید برای مهاجرین در کنار هم ایستادند و به عنوان تیم مهاجران در المپیک شرکت خواهند کرد.

ورزشکاران به خوبی تغذیه خواهند شد
برگزارکنندگان پیش بینی می کنند که روزانه به 60 هزار وعده غذایی مانند برنج و لوبیا سیاه و گوشت کبابی و دیگر مواد غذایی محلی برزیلی همچون تاپیوکا، نان پنیری و... برای پذیرایی از ورزشکاران نیازخواهند داشت.

میزبانی المپیک ارزان نخواهد بود
مجوعه هزینه های بازی های المپیک ریو 2016 بالغ بر 10.24 بیلیون یورو خواهد بود واین مسابقات در 4 منطقه مختلف انجام خواهد گرفت.

بازگشت تیم هاکی هند
تیم هاکی هند با موفقیت توانست خاطرات بد فاجعه ی المپیک لندن 2012 را که در آن تمام بازی ها را باختند و رتبه آخر را کسب کردند، پاک کنند.استرالیا، آلمان، بریتانیا و بلژیک همه در رتبه های بالاتری نسبت به هند قرار دارند و تیم هاکی هند هم اکنون در رتبه ی هفتم جهانی در فدراسیون هاکی قرار دارد.مربی آنها  Roelant Oltmans امیدوار است که امسال بتوانند مدال کسب کنند.

دونده ای سریعتر از آتش
تبلیغات جدیدی از المپیک ریو تصاویری از Usain Bolt را نشان داد که در تلاش است تا سریعتر از آتش حرکت کند و این موضوع مایه ی دلسردی رقبایش شد.او به تازگی در مصاحبه ای گفته است:سرعت زندگی من است و در پایان افزود "ریو منتظر من باش"

 

 

مقالات مرتبط

درخواست قهرمان زن پارالمپیک برای اوتانازی بعد از مسابقات

Belgian-Paralympic-champion-euthanasia

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر