ماهان شبکه ایرانیان

اراده ملت و دولت ...

امروزه یکی از ارکان قدرت ملتها و کشورها، علم و دانش و دستیابی به دستاوردهای نوین علمی است . کشورهای قدرتمند، در پرتو پیشرفتهای چشمگیر علمی در زمینه های مختلف، توانسته اند چه در داخل کشور، و چه در سطح بین المللی به کامیابی های بزرگ دسترسی پیدا کنند

اراده ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در استفاده صلح آمیز از دانش پیشرفته هسته ای

امروزه یکی از ارکان قدرت ملتها و کشورها، علم و دانش و دستیابی به دستاوردهای نوین علمی است . کشورهای قدرتمند، در پرتو پیشرفتهای چشمگیر علمی در زمینه های مختلف، توانسته اند چه در داخل کشور، و چه در سطح بین المللی به کامیابی های بزرگ دسترسی پیدا کنند . اما متاسفانه بسیاری از قدرت های بزرگ جهان، می خواهند این گونه پیشرفتها در انحصار آنها باشد و کشورهای دیگر همواره «مصرف کننده » تولیدات علمی و صنعتی آنها باشند نه «تولید کننده » ! ، چرا که در صورت استقلال علمی ملت های دیگر، اهداف استعماری آنها به خطر می افتد و قید و بند وابستگی، از دست و پای ملتهای دیگر گشوده می شود .

دانش پیچیده هسته ای نمونه بارزی در این زمینه به شمار می رود . دانش هسته ای، کاربردهای صلح آمیز فراوان در زمینه های پزشکی، صنایع و تولید انرژی و امثال اینها دارد که امروز در همه جهان مطرح است . اما قدرت های سلطه طلب، می خواهند این دانش نیز در انحصار آنها باشد .

هیاهوی سیاسی و صدور قطعنامه در آژانس بین المللی انرژی اتمی بر ضد فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران از این زاویه قابل بررسی است . درحالی که نیروگاه های هسته ای تولید برق در بسیاری از کشورها سالهاست فعالیت می کنند و بعضی از کشورها چندین نیروگاه از این نوع دارند، اکنون ایران پس از سالها، در صدد تاسیس نیروگاه اتمی برق برآمده، و با وجود محاصره همه جانبه، با اتکاء به نیروهای علمی داخلی توانسته است به پیشرفت های چشمگیری در زمینه دانش هسته ای مانند غنی سازی اورانیوم نایل شود، با تحریک امریکا و صهیونیستها و چند دولت دیگر که دستشان با امریکا در یک کاسه است، ایران را متهم به فعالیت برای تولید سلاح اتمی می کنند! دارندگان سلاح های خطرناک اتمی و استفاده کنندگان از آنها، دیگران را متهم به این امر می کنند!

رژیم صهیونیستی که دارای دویست کلاهک اتمی است، و به معاهده بین المللی منع تولید و گسترش سلاح های اتمی نپیوسته و در این زمینه هیچ تعهدی نداده و هیچ گونه بازرسی بین المللی از مراکز اتمی آن صورت نگرفته، مورد سؤال و انتقاد نیست! . دولت متجاوز و اشغالگر و زورگویی مانند امریکا که پیمان مهم بین المللی مانند پیمان کیوتو (کاهش تولید گازهای گلخانه ای) و منع تولید مین های ضد نفر و امثال اینها را امضا نکرده و به عرف و مقررات شناخته شده بین المللی پایبند نیست، و هر روز کشوری را اشغال می کند، منادی صلح و زندگی مسالمت آمیز شده است!

باری، ملت و دولت ایران با آگاهی از این مسائل و به لحاظ پایبندی و وفاداری به منافع ملی، قاطعانه در برابر این توطئه های استکباری ایستاده و خواهد ایستاد و تسلیم این گونه هیاهوهای ظالمانه و شانتاژهای موزیانه نخواهد شد و در عین پایبندی به اصول بین المللی و خودداری از تولید سلاحهای کشتار جمعی، به فعالیت های علمی خود ادامه خواهد داد .

طبعا مسؤولان سیاسی جمهوری اسلامی ایران با استفاده از ظرفیت های بالای سیاسی که دارد، با چند دولت طراح قطعنامه یاد شده، برخورد مناسب خواهد داشت تا بعد از این، حریم منافع ملی یک کشور مستقل و مقتدر و آبدیده در حوادث بزرگ را نگه دارند و توجه داشته باشند که تاوان این گونه رفتارها را خواهند پرداخت!

تجربه جهانی، و نیز تجربه رویدادهای بیست ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما ثابت کرده است که تسلیم در برابر زورگویی قدرت های باطل، موجب جرات و گستاخی بیشتر آنها می گردد . برعکس، مقاومت و ایستادگی، باعث خنثی شدن نقشه های شوم آنها می شود . امیر مؤمنان علی علیه السلام فرمود:

«الناس من خوف الذل فی ذل » .

«مردم، از بیم ذلت، دچار ذلت می گردند» ! .

(شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 20، ص 340 حکمت 890) .

قال علی علیه السلام:

«فی کل شی ء یذم السرف الا فی صنایع المعروف و المبالغة فی الطاعة » .

«در هر چیز تندروی نکوهیده و بد است، مگر در بکار بستن نیکیها و پافشاری در طاعت خدا» .

(غرر الحکم، فصل 58، حکمت 85) .

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان