پیگیری میراث فرهنگی ازطریق مراجع قضایی برای نقض حریم آتشکده

شیراز- روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام کرد که این اداره کل به گلخانه ای که به حریم آتشکده تاریخی کازرون تجاوز کرده اخطار لازم داده است.

پیگیری میراث فرهنگی ازطریق مراجع قضایی برای نقض حریم آتشکده

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی فارس درپی انتشار خبری در خبرگزاری مهر پیرامون وضعیت تجاوز به حریم آتشکده تاریخی کازرون که  توسط اراضی کشاورزی و یک گلخانه صورت گرفته بود، توضیح داد: این آتشکده تحت عنوان چهار طاقی شناخته می شود و با وجود ساختار فیزیکی  و فرسودگی که ناشی از قدمت، بلایای طبیعی و... بوده است ،با تلاش میراث فرهنگی فارس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

قدمت تاریخی این آتشکده متعلق به دوره ساسانی و موقعیت مکانی  بنا  مابین زمنیهای کشاورزی مردم قرار گرفته و فعالیت در این اراضی کشاورزی  بر اساس رعایت ضوابط حریم  اثر  مذکور و منطقه  بلامانع است.

شایان ذکر است در خصوص فعالیت یک گلخانه در فاصله 35 متری این آتشکده  به مالکین جهت برچیده شدن گلخانه و اجرای  مجدد آن بر اساس اخذ مجوزهای لازم از میراث فرهنگی  استان در فاصله ای خارج از حریم اثر مذکوراخطار لازم  داده شده است.

لذا به دلیل عدم توجه مالک به اخطار اداره کل، مورد  از طریق واحد حقوقی اداره کل در مراجع قضایی در حال پیگیری می باشد.

گفتنی است در مورد اراضی کشاورزی به طور معمول ،مردم در اینگونه مواقع حریم آثار تاریخی را رعایت می کنند  لذا ممکن است در برخی مناطق سودجویان به حریم توجه نکرده باشند که موارد از طریق واحد حقوقی و فرماندهی یگان حفاظت  ادراه کل پیگیری و  حکم صادر شده از طریق مراجع قضایی اجرا می گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر