حضور رسمی ب ام و در رقابت های فرمول E؛ نشانی از تغییر رویکرد خودروساز آلمانی

چنانچه پیگیر اخبار مربوط به مسابقات فرمول E بوده باشید، حتما در جریان هستید که ب ام و از سال ۲۰۱۵ به لحاظ فنی با تیم اندرتی اتو اسپورت (Andretti Autosport) همکاری می کند.

حضور رسمی ب ام و در رقابت های فرمول E؛ نشانی از تغییر رویکرد خودروساز آلمانی

چنانچه پیگیر اخبار مربوط به مسابقات فرمول E بوده باشید، حتما در جریان هستید که ب ام و از سال 2015 به لحاظ فنی با تیم اندرتی اتو اسپورت (Andretti Autosport) همکاری می کند.

در کنار این موضوع، اوایل امسال فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی کمپانی ب ام و را به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی پیشرانه در فصل پنجم از این سری مسابقات به رسمیت شناخت.

حال پس از گذشت چند ماه خبر می رسد ب ام و با برند زیرمجموعه i از فصل پنجم وارد رقابت های فرمول E خواهد شد. اگر چه این کمپانی نخستین خودروساز آلمانی حاضر در فرمول E محسوب نمی شود، اما این حرکت می تواند نشان دهنده تمرکز جدی باوارایی ها بر روی حمل و نقل سبز و پیشرانه های الکتریکی باشد.

آقای یِنس مارکواردت (Jens Marquardt) مدیر بخش موتوراسپورت ب ام و در این باره گفته که این کمپانی برای نشان دادن تخصص بالای خود با عزمی جدی و به عنوان یک سازنده رسمی وارد رقابت های فرمول E شده است.

جالب است بدانید ب ام و در حد واسط سال های 2000 الی 2009 در فرمول یک حضوری فعال داشت و حالا بازگشت این شرکت به سری مسابقات فرمول در شاخه الکتریکی نشان می دهد که رویکرد مدیران رده بالای ب ام و در ظرف چند سال گذشته تا چه میزان تغییر کرده است.

ینس مارکواردت: "رقابت های فرمول E یک چالش کاملا جدید برای ما خواهد بود."

باواریایی ها امیدوارند با حضور در این مسابقات و رویارویی با جمعی از قوی ترین رقبا، تجارب ارزشمندی را در زمینه توسعه پیشرانه های الکتریکی کسب کنند.

درست است که i3 و i8 شناخته شده ترین خودروهای سبز ب ام و هستند، اما این کمپانی اخیرا سری هیبریدی و بسیار کم مصرف iPerformance را نیز به جمع محصولات خود اضافه کرده که گویای توجه ویژه ب ام و به حمل و نقل پاک است.

برای فصل 2019-2018 رقابت های فرمول E ب ام و پیشرانه های خود را در کنار تیم اندرتی اتو اسپورت توسعه خواهد داد. پیش از ب ام و، آئودی و جگوار نیز به این مسابقات پیوسته اند؛ با این حساب باید منتظر رقابتی تمام عیار بین این سه خودروساز مطرح اروپایی در یک عرصه دیگر باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان