ماهان شبکه ایرانیان

غذای رژیمی

غذای خوشمزه و سیرکننده بخورید و وزن کم کنید !

غذای رژیمی

 

غذای خوشمزه و سیرکننده بخورید و وزن کم کنید

مرغ و زیتون سرخ شده

زیتون، گوجه فرنگی و سبزیجات تازه این غذای تخت کننده شکم را به یک غذای برتر تبدیل می کنند. زیتون کالاماتا روی درخت رشد می‌کنند، بنابراین میزان روغن بالایی نسبت به گونه‌های کنسرو شده و داخل شیشه دارند ( در نتیجه بیشتر باعث آب شدن شکم می شوند) 

زمان پخت : 30 دقیقه

مخصوص 4 نفر

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری زیتون

1 عدد پیاز بزرگ، درشت خرد شده

3 بوته بزرگ سیر، خرد شده

1 قاشق غذاخوری رزماری تازه خرد شده یا سه چهارم قاشق غذاخوری رزماری خشک شده، خرد شده

500 گرم سینه مرغ بدون استخوان و بدون پوست، در ابعاد سه سانتی خرد کنید. 

یک چهارم قاشق غذاخوری فلفل سیاه تازه

40 عدد زیتون کالاماتا بدون هسته بزرگ، حلقه شده ( تقریبا سه فنجان )

250 گرم گوجه فرنگی گیلاسی بزرگ، نصف شده، یا 2 عدد گوجه فرنگی متوسط، در ابعاد 5/1 سانتی متری خرد کنید ( تقریبا یک و نیم فنجان )

دستور پخت :

1-  روغن را در قابلمه ای نچسب روی شعله اندازه متوسط گرم کنید. پیاز، سیر و رزماری را به آن اضافه کنید و سرخ کنید. آن‌ها را به هم بزنید، تا زمانی که ترد شوند و رنگ آنها شروع به قهوه ای شدن بکند، 3تا 4 دقیقه. 

2- مرغ را به آن اضافه کنید، فلفل را روی آن بپاشید و به هم بزنید. سرخ کنید، به طور مکرر آن را برگردانید، تا زمانی که دیگر صورتی رنگ نباشد، 5 تا 7 دقیقه.  زیتون را به آن اضافه کنید و 1 دقیقه آن را به هم بزنید تا زمانی که داغ شود و بوی آن بلند شود. گوجه فرنگی را داخل آن اضافه کنید و به هم بزنید. شعله گاز را کم کنید، درب آن را بذارید و 4 الی 5 دقیقه دیگر بماند تا گوجه فرنگی‌ها بپزند و آبدار شوند. در صورت تمایل روی‌برنج و بلغور (بلغور مراکشی) بریزید و آن را میل کنید. 

ارزش غذایی : ( فقط در سرخ شده آن ) 286 کالری، 25 گرم پروتئین، 10 گرم کربوهیدرات، 2 گرم فیبر، 16 گرم چربی، 5/2 گرم چربی اشباع شده، 63 میلی گرم کلسترول، 671 میلی گرم سدیم.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان