عروس ها برای آرایش به دنبال تغییرات آنچنانی نباشند/مصاحبه اختصاصی با عاطفه مرادی، میکاپ آرتیست

عاطفه مرادی آرایشگر عروس در مورد شیوه ی آرایش و بهتر شدن آرایش عروس، صحبت هایی داشت. در بنیتا بخوانید.

عروس ها برای آرایش به دنبال تغییرات آنچنانی نباشند/مصاحبه اختصاصی با عاطفه مرادی، میکاپ آرتیست

عکاسی و فیلمبرداری روز عروسی بخش خیلی مهی از مراسم عروسی است که همواره باعث ایجاد استرس در عروس و داماد می‌شود. چندی پیش در رابطه با عکاسی عروس مصاحبه اختصاصی با امیر حصاری انجام دادیم که می‌توانید در بنیتا بخوانید. اما شاید مهمترین و حساس‌ترین بخش عروسی، برای عروس خانم ها، آرایش عروس باشد. در همین رابطه با عاطفه مرادی، یکی از آرایشگران عروس مصاحبه‌ای انجام دادیم. این گفتگو را در بنیتا بخوانید.

عاطفه مرادی 32 ساله است. از 17 سالگی کار آرایشگری را آغاز کرده است. در ابتدا با مخالفت خانواده مواجه شد. خانواده‌ی او بیشتر مایل بودند که او تحصیلاتش را ادامه دهد. شروع آموزش عاطفه مرادی از همان 17 سالگی و البته در خارج از ایران، زیر نظر یکی از دوستان مادرش در ترکیه بود. او سپس به ایران بازگشت و در آرایشگاه خانم هستی اصغری به عنوان مربی مشغول به کار شد. بعد از دو سال به عنوان کسی مطرح شد که بالاترین آمار هنرجو را به خود اختصاص داد. یکی از دلایل این امر بیان مفاهیم و تکنیک‌های آرایشگری به زبان ساده و همه فهم بود. بعد از آن در لبنان، در شهر بیروت، زیر نظر احمد قبیسی، آموزش خود را از سر گرفت. احمد قبیسی یکی از افراد مشهور در آرایش عروس است و خانم مرادی، به گفته‌ی خودش افتخار شاگردی او را داشته است. عاطفه مرادی پس از بازگشت به کشور در آرایشگاه «چهره‌ها» که یکی از آرایشگاه‌های سختگیر تهران از نظرکاری و انضباطی است مشغول به کار شد و حدود 9 سال در آنجا فعالیت داشت. خانم مرادی اکنون دو سال است که سالن خود را دارد و به صورت اختصاصی کار آرایش عروس را انجام می دهد.

سالن عروس

ستاره تجلی: استرس و اضطراب معمولا در عروسی‌ها خیلی دیده می‌شود. مخصوصا خیلی از عروس‌ها روز قبل از عروسی استرس زیادی را تحمل می‌کنند. این استرس چقدر می‌تواند روی صورت عروس و حتی نوع آرایش تاثیرگذار باشد؟

عاطفه مرادی: کاملا تاثیر دارد. پیش از همه، ما از عروس خواهش می‌کنیم که از یک هفته قبل شب زنده‌داری‌ها را کنار بگذارد. متوجه هستم که همه کار دارند اما از یک ماه قبل باید کارهای عروسی مانند چیدمان منزل تمام شده باشد. [با خنده می‌گوید] به عنوان مثال من عروسی داشتم که روز عروسی از پدرش می‌پرسید که فرش را خریدی؟به همین خاطر از یک ماه قبل باید خرید عروسی تمام شده باشد.

 

ستاره تجلی: شما در مورد این که عروس گل یا تاج استفاده کند، نظر می‌د‌هید؟ در مورد رنگ مو چطور؟

عاطفه مرادی: البته. ولی برخی عروس‌ها هستند که فقط تاج یا فقط گل می‌خواهند؛ بدون توجه به اینکه کدام یک به صورت آنها می‌آید. ترجیح اول من تاج است و هرچه این تاج باشکوه‌تر باشد، بهتر است. چون هر خانمی در تمام زندگی‌اش، فقط یک‌بار می تواند از تاج استفاده کند. ولی باید این را در نظر داشت که تاج بلند به صورت کشیده نمی‌آید. در رابطه با رنگ مو نیز، عروس از دو هفته قبل باید بداند که چه رنگ مویی می‌خواهد؛ تاج می‌خواهد یا گل؟ اگر نمی‌داند باید به آرایشگرش بسپارد.

عاطفه مرادیستاره تجلی: نظرتان در رابطه با عکس و آرایش فرمالیته چیست؟

عاطفه مرادی: بهتر است که عروس دو مدل آرایش داشته باشد. یکی برای فرمالیته و دیگری مراسم اصلی. به دلیل اینکه نور فلاش روی مواد آرایش تاثیر می‌گذارد و باعث ایجاد چربی می‌شود، بهتر است که اصل عکاسی را در فرمالیته انجام دهند، و علاوه بر این، عروس برای عکاسی فرمالیته می تواند از مواردی استفاده کند که استفاده از آن ها در عروسی سخت است. برای مثال بجای تاج از گل استفاده کند، بجای تور های سبک و راحت از تور های بلند و باشکوه استفاده کند و موهایش را باز بگذارد. چون در مراسم اصلی، موی باز، عروس را اذیت می کند.

ستاره تجلی: درمورد خواب چه توصیه ای دارید؟ تنظیم کردن ساعت خواب از چند وقت قبل ضروری است؟ برخی عروس خلانم‌ها، شب عروسی خوابشان نمی‌برد. اگر شب قبل از عروسی، قرص خواب مصرف کنند باعث ایجاد ورم صورت در روز بعد می‌شود یا نه؟

عاطفه مرادی: از یک هفته قبل هم خواب منظمی داشته باشند، کافی است. اشکالی ندارد که شب قبل قرص خواب مصرف کنند. بهتر است که از قرص زاناکس استفاده کنند. البته باید ساعت 3 یا 4 بعداز ظهر این قرص را مصرف کنند.

ستاره تجلی: برخی از سالن‌ها آمپول ویتامین برای عروس تجویز می‌کنند. شما هم این کار را انجام می‌دهید؟

عاطفه مرادی: این آمپول‌ها اشکالی ندارد. مخصوصا برخی از آمپول های  ویتامین‌های ای را که کلاژن دارند، برای پوست خیلی خوب هستند. اما باید توجه داشته باشید که ما آرایشگر هستیم و از استادرم(متعادل کننده‌ی چربی) استفاده می‌کنیم، عروس ها برای مشکلات پوستی حتما با پزشک پوست مشورت کنند.

ستاره تجلی: پاکسازی پوست برای عروس پیش از انجام آرایش ضروری است؟ و اگر ضروری است چه موقعی باید انجام شود؟

عاطفه مرادی: اگر پوست شخص مستعد جوش زدن است، نباید این کار را انجام دهد؛ چون احتمال جوش زدن بالاست. اگر پوستی مشکل جوش دارد، باید پاکسازی پزشکی از 2 ماه قبل از مراسم روی آن انجام گیرد. پاکسازی پوست‌هایی که مشکلی ندارند هم یک روز پیش از عروسی در سالن انجام می‌شود که آن هم یک پاکسازی سطحی و آبرسان است.

عاطفه مرادی

ستاره تجلی: بعضی از عروس‌ها تصمیم می‌گیرند که برای عروسی لاغر شوند. دوره‌ی لاغری از چه زمانی باید شروع شود؟

عاطفه مرادی: دوره‌ی لاغری، حداقل باید 6 ماه قبل از عروسی شروع شود.

ستاره تجلی: در حال حاضر عروس‌ها بیشتر گریم می‌شوند یا آرایش؟

عاطفه مرادی: من خودم گریم را ترجیح می‌دهم. به این خاطر که عروس سال‌ها بعد قرار است که عکسش را ببیند و باید جوری باشد که بعد از گذشت سال ها باز هم مدل آرایش خودش را دوست داشه باشد. منظورم از گریم، آرایش لایت و به عبارتی کوچک و بزرگ کردن اجزای صورت برای رسیدن به تناسب است. در واقع طوری که عروس در بهترین حالت خودش باشد.

ستاره تجلی: کرم‌هایی که استفاده می‌کنید، با توجه به انواع پوست، متفاوت است؟

عاطفه مرادی: این سوال اکثر عروس‌هاست. اگر آرایشگری فقط از یک برند خاص استفاده کند، نشان دهنده‌ی غیر حرفه‌ای بودن او است. چون که یک برند خاص صرفا تمام محصولاتش خوب نیست. و با توجه به نوع پوست عروس، از کرم های متفاوتی استفاده می شود.

ستاره تجلی: برخی از عروس‌ها دوست دارند مدل آرایش فلان سلبریتی را داشته باشند. باید چهره‌ی خود عروس را در نظر گرفت یا آنچه او می‌خواهد؟

عاطفه مرادی: آرایش باید متناسب با صورت عروس باشد. معمولا در آن صورت که مدل آرایش خاصی را انتخاب کنند، نتیجه‌ی کار خوب از آب در نمی‌آید. ولی من تا 90٪ توانستم که عروس را متقاعد کنم که این کار را انجام ندهد.

ستاره تجلی: برای پُر تر کردن صورت‌هایی که لاغر هستند، تغذیه‌ی خاصی پیشنهاد می‌کنید یا با گریم می‌توان این کار را انجام داد؟

عاطفه مرادی: با گریم تا حدی می‌توان این کار را انجام داد. با برخی از کارها مثل رژ گونه‌ی خاص و... می‌توان صورت را کمی چاق‌تر کرد. توجه داشته باشید که چاقی صورت همراه با چاقی بدن است و اگر عروسی می‌خواهد وزن اضافه کند، باید رژیم خود را از 6 ماه قبل شروع کند. ولی اگر صورت کسی خیلی لاغر است، باید چربی تزریق کند و اگر عروسی قصد انجام بوتاکس دارد، باید یک ماه قبل از عروسی این کار را انجام داده باشد. چون برای اثر گذاری بوتاکس بین 3 تا 7 روز، زمان لازم است.

عاطفه مرادی

ستاره تجلی: با توجه به سابقه‌تان چه عوامل و اتفاقاتی باعث ایجاد استرس در عروس‌ها می‌شود؟

عاطفه مرادی: اول اینکه عروس منتظر بماند و داماد خیلی دیر کند. دیگر اینکه متاسفانه خانواده‌ی داماد در اینجا حضور پیدا می‌کنند و چیزهایی می‌گویند که نباید بگویند یا قیافه‌ای می‌گیرند که باعث ایجاد استرس برای عروس می‌شود. راهکار من هم برای ایجاد استرس کمتر به عروس، جلوگیری از روبرو شدن او با خانواده‌ی همسرش، در سالن است. عامل دیگری که باعث ایجاد استرس برای عروس می‌شود این است که نمی‌داند دقیقا چه چیزی می خواهد.

ستاره تجلی: مدتی معمول شده بود که ابروی عروس را تیغ می‌زدند. الان هم چنین کاری مرسوم هست؟

عاطفه مرادی: نه اصلا. حتی اگر عروس هم بخواهد ابروهایش بالاتر برود، با شینیون یا با لیفت این کار را انجام می دهیم و چقدر زیباتر است که داخل ابرو، مو باشد، و جای خوشحالی است که دیگر کسی ابرو را تیغ نمی‌زند.

ستاره تجلی: نظرتان در مورد لنز رنگی چیست؟

عاطفه مرادی: کاملا به چشم بستگی دارد. اگر چشمان عروس خیلی ریز و گود باشد، در این صورت از لنز استفاده می‌کنیم. البته بهتر است که لنزها هم  با رنگ موی عروس هماهنگ باشد و رنگ لنز هم خیلی طبیعی باشد. مثل عسلی تیره یا طوسی تیره که باعث می شود چشم کمی درشت‌تر دیده شود ولی چشمی که درشت است، اصلا نیازی به لنز ندارد و البته بدترین لنز هم لنز یخی است.

عاطفه مرادی

ستاره تجلی: توصیه‌ی خاصی برای عروس‌ها دارید که در روز عروسی هم خودشان بهتر باشند و هم کار شما را راحت‌تر کنند؟

عاطفه مرادی: اگر عروس می‌خواهد موهایش را کوتاه کند، از یک ماه و نیم قبل از مراسم این کار را انجام دهد تا رد قیچی روی موهایش نماند. برای کوتاه کردن مو هم، بهتر است پیش هرکسی که قبلا برای انجام این کار می رفته، برود. اگر قرار است مویش را رنگ کند، باید این کار را حداقل 10 روز قبل از عروسی انجام دهد. و توجه داشته باشند که رنگ موهایشان در عروسی و در حالت عادی، تغییر چندانی نداشته باشد. اگر پوستی مشکلی مثل جوش زیرپوستی و یا مشکل دیگری دارد، از حداقل یک ماه قبل آن را درمان کنند. چون آرایشگر تا یک حدی می‌تواند آن را ترمیم کند. از مواد آرایشی هم کمتر استفاده کنند. تمام کارهای لباس، دسته گل، بوتاکس را انجام داده باشند و حتی الامکان یک کیف کوچک لوازم آرایشی هم همراه داشته باشند تا یک سری لوازم ضروی مثل نخ، سوزن، گیره، چسب زخم، سنجاق قفلی و... را داخل آن بگذارند و نکته‌ی مهم‌تر اینکه حتما عطر همراه خود داشته باشند. عروس حتما دوش گرفته باشد و حتما هم پیش از آرایش وضو گرفته باشد. در صورت خستگی و استرس می تواند نوشابه‌ی انرژی زا و دمنوش به همراه داشته باشد و حتما صبحانه هم خورده باشد.

ستاره تجلی: درمورد دسته گل عروس نظرتان چیست؟

عاطفه مرادی: کاملا بستگی به شخصیت عروس دارد. بعضی از عروس‌ها چهره‌ی آرامی دارند، مثل چهره‌ی لیلا حاتمی. برای این عروس‌ها، دسته گل‌های رنگی اصلا مناسب نیست.

ستاره تجلی: در رابطه با مدل مو چه نظری دارید؟

عاطفه مرادی: باید به خود عروس بیاید. میزان بالا بردن شینیون، به اختلاف قد عروس و داماد هم بستگی دارد. در روز عروسی، موی باز هم توصیه نمی‌شود چون مو کم‌کم از ریشه شروع به وز شدن می‌کند. همچنین به کوتاهی یا بلندی گردن عروس، سرشانه‌ها و استخوان‌های گردن عروس هم بستگی دارد. بزرگی و کوچکی سر نسبت به بدن هم عامل مهمی است.

عاطفه مرادی

ستاره تجلی: خاطره ای دارید که برای ما تعریف کنید؟

عاطفه مرادی: یک بار عروسی منتظر داماد بود و وقتی که داماد به سالن رسید و دسته گل را به دست عروس داد، عروس دسته گل را محکم به سر داماد کوبید و گفت این چه دسته گل زشتیه برای من گرفتی و داماد بیچاره مجبور شد تا دوباره به گل فروشی برود و دسته گل را عوض کند!

ستاره تجلی: توصیه‌ی خاصی برای انتخاب آرایشگر و آرایشگاه دارید؟

عاطفه مرادی: عروس پس از انتخاب مدل آرایش از روی آلبوم نمونه کار، حتما یکبار کار آرایشگر را از نزدیک و بر روی یک عروس واقعی از نزدیک ببیند و دور از چشم آرایشگر از عروس بپرسد که آیا از آرایشش راضی است یا نه؟

عروس باید بتواند با آرایشگرش ارتباط برقرار کند. آرایشگر نباید کاری کند که به عروس استرس وارد شود. اگر دیر آمده، نباید با قیافه گرفتن یا سرزنش کردن به او استرس بیشتری وارد کند. اگر عروس خواسته‌ای هرچند غیر منطقی داشته باشد نباید با او تند برخورد کند.

ستاره تجلی: خیلی ممنون بابت وقتی که به ما دادید.

عاطفه مرادی: خواهش می‌کنم. مرسی از شما.

عاطفه مرادی

 منبع: بنیتا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
نظرات منتشر شده : 1
پاسخمهسا | 1397/07/09 - 20:13
بهترین میکاپ آرتیست برای عروس سمت فرمانیه و اندرزگو خانم عاطفه مرادی هستند و کارشون حرف نداره و برای میکاپ داماد هم آرایشگاه نیوفیس آقای اسدی
ارسال نظر