ماهان شبکه ایرانیان

درگذشت آیت الله طبسی حائری

آیت الله طبسی در سال ۱۳۰۳شمسی در کربلا متولد و پس از کسب مدارج علمی در محضر حضرات آیات عظام: میرزا هادی خراسانی، سید محمد هادی میلانی و حاج آقا حسین قمی، در سال ۱۳۲۶ به مشهد مقدس هجرت و در آن شهر مقدس به تدریس و تبلیغ و اقامه جماعت در مسجد گوهرشاد اشتغال ورزید و بدین وسیله به اسلام و مذهب اهل یت خدمات شایانی نمود.

در سحرگاه پنجشنبه 31/6/1379 (22 جمادی الثانی 1421ه ق) عالمی متقی پرهیزکار و فقیهی متتبع آیت الله حاج سید علی نقی طبسی حائری به سرای باقی شتافت و در محل حسینیه خودشان در مشهد مقدس و در جوار بارگاه ملکوتی ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام علیه آلاف التحیة والثناء به خاک سپرده شد.

آیت الله طبسی در سال 1303شمسی در کربلا متولد و پس از کسب مدارج علمی در محضر حضرات آیات عظام: میرزا هادی خراسانی، سید محمد هادی میلانی و حاج آقا حسین قمی، در سال 1326 به مشهد مقدس هجرت و در آن شهر مقدس به تدریس و تبلیغ و اقامه جماعت در مسجد گوهرشاد اشتغال ورزید و بدین وسیله به اسلام و مذهب اهل یت خدمات شایانی نمود.

آیت الله طبسی در سالهای اخیر به دلیل کهولت و ناتوانی جسمی بیشتر به نوشتن کتاب مشغول بود از وی آثار چاپی و غیر چاپی فراوانی به جای مانده که مهمترین آنها کتاب «کشکول طبسی » به فارسی در سه جلد و کتاب «التحصیل فی ایام التعطیل » به عربی می باشد. و مؤسسه خیریه دارالقرآن الکریم، حسینیه و کتابخانه عمومی از جمله آثار باقیمانده آن فقید سعید می باشد که مورد استفاده عموم طبقات به ویژه علاقمندان به معارف اسلامی است.

ما این مصیبت وارده را به بیت معظم له و فرزندان آن فقید سعید تسلیت می گوئیم.

و امیدواریم آثار وجودی آن مرحوم توسط فرزندان برومندش به خصوص حضرت حجة الاسلام جناب آقای حاج سید جواد طبسی ادامه پیدا کند. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان