توصیه های پدرانه

عزیزان من! عظمت فاطمة زهرا علیه السلام در سیرة آن بزرگوار آشکار است. یک مسأله این استکه ما چه شناختی از فاطمة زهرا سلام الله علیها داریم

عظمت زهرا سلام الله علیها در سیرة آن بزرگوار است

عزیزان من! عظمت فاطمة زهرا علیه السلام در سیرة آن بزرگوار آشکار است. یک مسأله این استکه ما چه شناختی از فاطمة زهرا سلام الله علیها داریم. دوستان اهل بیت در طول زمان تا آن جایی که توانستند، سعی کردند به حق دختر پیغمبر ـ فاطمة زهرا سلام الله علیها معرفت پیدا کنند. این طور هم نیست که کسی خیال کند فقط درزمان ما این بزرگوار این قدر در دل ها عزیز و چشم ها شیرین است. امروز به حمدلله دوران اسلامی و دوران حکوممت قرآن و حکومت علوی و حکومت اهل بیت است آنچه در دل ها وجود دارد، بر زبان ها جاری می شود؛ همیشه همین طور بوده است.

قرن هاست که شیعه سعی کرده به حق این بزرگوار معرف پیدا کند.

مسأله دیگر این است که ما از همة ستارگان باید راه را بیاموزیم ـ و بالنجم هم یهتدون ـ انسان عاقل این طوری است. ستاره در آسمان است و می درخشد؛ از ستاره باید استفاده کرد. آن جا عالم عظیمی است؛ مگر این ستاره همین چیزی استکه من و شما می بینیم؟ می گویند بعضی از همین ستاره هایی که در آسمان مثل یک نقطه سوسو می زنند، از کهکشان راه شیری که میلیاردها ستاره داخل آن وجود دارد، بزرگترند؛ قدرت الهی که حد و اندازه یی ندارد. انسان عاقلی که خدا به او چشم داده است، باید برای کاری در زندگی، از این ستاره ها استفاده کند؛ که قرآن می گوید: «و بالنجم هم یهتدون»1 ؛ راه پیدا می کنند.

 

درخشندگی زهرا سلام الله علیها برای آهل آسمان

 

عزیزان من! این ستارة درخشان عالم خلقت، آن چیزی که به چشم ما می آید، نیست؛ خیلی از بالاتر است، ما از فاطمة زهرا فقط یک درخشندگی می بینیم، اما خیلی بزرگتر از این حرفهاست. من و شما از آن بزرگوار چه استفاده ایی می کنیم؟ در روایت هستد که «تظهر الاهل السماء» کروبیان ملا اعلی از درخشندگی فاطمة زهرا چشمهایشان خیره می شود؛ من و شما که چیزی نیستیم. ما از آن بزرگوار چه استفاده یی بکنیم؟ ما باید از این ستارة درخشان، راه به سوی خدا و راه بندگی او را ـ که راه راست است و همین فاطمة زهرا این راه را رفت که این گونه شد ـ پیدا کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان