ماهان شبکه ایرانیان

امام جمعه موقت ورامین:

حمله مدعیان دوستی و فرزندان انقلاب به شورای نگهبان توجیه نمی شود

ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: حمله مدعیان دوستی و فرزندان انقلاب به شورای نگهبان توجیه نمی شود.

حمله مدعیان دوستی و فرزندان انقلاب به شورای نگهبان توجیه نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه های نماز جمعه امروز ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با بیان مساله ای شرعی در خصوص برگزاری برخی از مراسم های جشن پر سر و صدا اظهار داشت: هر چه موجب خوف و ایجاد رعب و  وحشت مردم شود حرام است و از نظر حقوقی هم جرم محسوب می شود.

وی افزود: با تاسف اخیرا باب شده به بهانه عروسی ترقه و مواد انفجاری مهیب یا جهت نورافشانی در ساعات پایانی شب که مردم خوابیده اند و مشغول استراحت هستند، یا بیمار دارند، استفاده می کنند، ایجاد این صداهای وحشتناک درست نیست.

محمودی گفت: اگر این صداها و برنامه ها موجب وحشت و رعب شود حق الناس است و این افراد مدیون مردم خواهند بود. و نفرین مردم شامل حال آن ها می شود، اگر می خواهیم عروس و داماد عاقبت به خیر شوند نفرین مردم را برای آنان نخریم، چرا برخی این قدر نادان هستند که به عواقب رفتارهای خود فکر نمی کنند.

مدیرکل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان این که توجه جدی به مسئله درمان و تامین نیازهای مهم در این حوزه بسیار مهم است، گفت: امروز بیمارستان 15 خرداد ورامین، خدمات خوبی ارائه می کند و همچنین در بیمارستان شهید مفتح نیز اقدامات موثری انجام گرفته است، اما با توجه به وسعت منطقه و نیاز مردم همچنان با کمبودهایی مواجه هستیم.

وی در ادامه افزود: از بخش خصوصی هم که در حوزه درمان ورود پیدا کرده و تجهیزات پزشکی را به منطقه آوردند، تشکر می کنم و امیدوارم این روند ادامه یابد و دولت و تامین اجتماعی نیز باید توجه مناسب را در مسئله درمان داشته باشد و همچنین مردم خصوصا افراد متمکن باید در این عرصه یاور مظلومان باشند تا قدم های موثرتری برداشته شود.

حمله برخی از مدعیان دوستی و فرزندان انقلاب به شورای نگهبان توجه پذیر نیست

محمودی با اشاره به 26 تیر ماه سال روز تاسیس نهاد شورای نگهبان، گفت: این روز مهم را گرامی می داریم و به همه همکاران این نهاد مقدس در نظام جمهوری اسلامی تبریک عرض می کنیم.

وی افزود: شورای نگهبان ضامن حفظ اسلامیت نظام و مانع از انحراف از مسیر دین و قانون اساسی است، باید مصوبات مجلس شورای اسلامی توسط این شورا تایید شود و کاندیداهای ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از فیلتر این نهاد عبور کنند و ای کاش تایید شوراهای اسلامی هم بر عهده شورای نگهبان بود، تا شاهد این ناهنجاری ها و رفتارهای غلط در انتخابات شوراها نبودیم.

محمودی گفت: البته دشمن از این نهاد ناراحت است و بدیهی است که ناراحت و نگران است.

وی اضافه کرد: دشمن در طول انقلاب هرجایی که توانست در دولت و ارکان اجرایی نفوذ کرد و به انقلاب ضربه زد، اما هرگز در نهادهای وابسته به رهبری در نظام اسلامی نتوانست، نفوذ کند و از این امر ناراحت است، امروز دشمن شورای نگهبان و سپاه را خار چشم خود می بیند و کاری هم نمی تواند بکند.

خطیب امروز جمعه ورامین به حملات ناجوانمردانه به شورای نگهبان، در طول دوران انتخابات و قبل و بعد از آن اشاره کرد و افزود: از دشمن انتظاری نیست اما از مدعیان دوستی و فرزندان انقلاب، حمله به سپاه، شورای نگهبان و دیگر نهادهای انقلابی  عجیب است، جای تاسف است که برخی روی شاخه نشسته و بن شاخه را می برند.

محمودی گفت: آری، دشمن شورای نگهبان، سپاه و نهادهای وابسته به رهبری را خار چشم خود می داند و به بهانه های مختلف درصدد تضعیف آن ها برآمده است، ولی ملت ایران همواره نشان داد که پشت سر رهبری ایستاده و حامی این نهادها و فرزندان خود در سپاه بوده و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشتند.

وی گفت: اتخاذ برخی مواضع متناقض از سوی برخی مسئولان جای تعجب دارد، برخی اظهار نظرها پیرامون اقدام موشکی سپاه و این که هدف ما نباید تبدیل شدن به قوی ترین قدرت منطقه باشد، برخلاف سند راهبردی 20 ساله جمهوری اسلامی است، که طبق آن باید ایران به قدرت اول منطقه تبدیل شود، امیدواریم این حضرات در سخنان خود دقت بیشتر داشته باشند و بهانه به دست دشمن ندهند.

امام جمعه موقت ورامین به اظهار نظر برخی مقامات سابق و فعلی امریکا اشاره کرد و گفت: به صراحت می گویند که بزرگترین مشکل آمریکا حکومت و نظام ایران است و باید این نظام تغییر کند و در شرایطی که فرانسه اجازه برگزاری همایش به منافقین را داده است، برخی اظهار نظرات بی مبنا توسط مسئولان اصلا قابل توجیه نیست، ما به دولت مردان مست، مغرور و بی عقل آمریکا و حامیان منافقین اعلام می کنیم، ملت ایران علی رغم مواضع برخی فضول ها و بزدلان سیاسی آمریکا و منافقین را به خوبی شناخته و آن ها باید آرزوی تغییر نظام اسلامی را به گور ببرند.

وی افزود: امریکایی ها در سوریه، عراق، لبنان، یمن  و سایر بلاد به گل نشستند و به ناتوانی خود اعتراف کردند.

شیعه مدیون امام صادق(ع) است

خطیب جمعه ورامین سپس به سال روز شهادت امام جمعفر صادق(ع) اشاره و خاطر نشان کرد: روز پنجشنبه مصادف با 25 شوال سالروز شهادت امام صادق (ع) است، پیشاپیش شهادت جانسوز ششمین اختر تابناک آسمان ولایت را تسلیت می گویم، امام صادق موسس مذهب شیعه است و جهان شریعت مدیون معارف امام صادق(ع) است، البته دنیای اهل سنت هم مدیون آن حضرت هستند چون خود به خوبی می دانند که امامان اربعه اهل سنت با واسطه یا بدون واسطه خوشه چین علوم امام صادق(ع) بوده اند.

محمودی بیان داشت: ما به عنوان شیعه مدیون آن امام بزرگوار هستیم، لذا باید روز شهادت آن حضرت ادب کنیم و لذا روز پنجشنبه از ساعت 10:30 مراسم سوگواری آن حضرت برگزار می شود و سپس عنایت به سال روز دفن شهدای گمنام عزاداری پیاده به سوی مزار شهدای گمنام صورت خواهد گرفت و از عموم مردم و نمازگران دعوت می شود با حضور پرشور همچون گذشته ولایت مداری خود را به نمایش بگذارند.

وضعیت برخی از ویترین ها و مراکز صنفی اصلا قابل توحیه نیست

وی گفت:  از اقشار مختلف مردم ‌و خواهران عزیزی که به مناسبت 21 تیر در تجمع عفاف و حجاب شرکت کردند تشکر می کنم ولی باید نکته ای را متذکر شوم که فقط تجمع کافی نیست باید برنامه های فرهنگی، اجرایی و تبلیغی پیرامون حجاب را به شیوه های مختلف در طول سال دنبال کرد.

محمودی افزود: مسئولان اجرایی وظیفه دارند، دستورالعمل عفاف و حجاب را اجرایی کنند، من قبلا هم گفتم هر مسئول در هر رده ای این دستورالعمل را اجرایی کند.

محمودی با بیان این که مسئولان نظارتی باید با قوت به وظیفه خود عمل کنند، گفت: نیروی انتظامی، اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف باید ضوابط قانونی را اجرا کنند، چرا که وضعیت برخی از ویترین ها و مراکز صنفی اصلا قابل توحیه نیست.

وی گفت: مردم هم مطالبه کنند، خانواده ها حساس باشند و امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهیم. تذکر لسانی که مقام معظم رهبری نزدیک به دو دهه است بیان فرموده اند باید خصوصا بین خواهران انجام شود.

محمودی افزود: هر پایگاه بسیجی گروه های چند نفره خواهران را سازمان دهی کند و در خیابان و معابر تذکر دهند و جلوی تکثیر گناه را بگیریم وگرنه پشیمان شده و دیگر چشیمانی سودی نخواهد داشت.

وی در ادامه گفت: امروز تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در اوج خود قرار گرفته است تهاجم فرهنگی بسیار خطرناک است و باید توجه لازم را در این زمینه داشته باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان