بنیتا در اینباره تحقیقی انجام داد که 1199 شرکت کننده داشت. از این تعداد 607 شرکت کننده، زن و 592 شرکت کننده مرد بودند.
تابستان فرا میرسد و بزرگترین مشکل همه، عرق کردن خواهد بود!
امروز آزمایشگاه بنیتا نظر 1199 نفر در مورد خوشبوکنندههای بدن را با شما بررسی خواهد کرد. نتیجهی این تحقیق، شما را غافلگیر خواهد کرد. با بنیتا همراه باشید. همانطور که در شکل زیر دیده میشود، ایران در بازار خوشبوکنندههای بدن، رتبهی سوم را دارد. ایرانیها تمایل زیادی به تازه شدن در محیطهای خشک را دارند و بنابراین به مصرف خوشبوکنندهها رو میآورند.
اخیرا استقبال از خوشبوکنندههای بدن بسیار افزایش داشته است. فکر مردم و خصوصا نسلهای جوان، تغییر کرده است. در واقع جوانترها، جامعه را هدایت میکنند. امروزه خوشبوکننده بدن، محصول روزانه و مراقبتی محسوب میشود.
با توجه به تبدیل شدن این محصول، به محصول مراقبت روزانه، افراد هر چند وقت یک بار از این محصول استفاده میکنند؟ آزمایشگاه بنیتا طی نظرسنجی این سوال را پرسید.
از هر 10 نفر، 7 نفر هر روز از خوشبوکننده استفاده میکنند و 43 درصد از این تعداد، بیش از یکبار در روز استفاده میکنند. زنان بیش از مردان به این محصول گرایش دارند و به نظر میرسد زنان بیشتر به مراقبت از خود اهمیت میدهند.
انواع گوناگونی از خوشبوکنندهها مانند ژل، اسپری، کرم، رول آن و سایر انواع، در بازار وجود دارد. هریک از مردم، از میان این محصولات نوع مورد علاقه خودشان را انتخاب میکنند.
تقریبا نیمی از مردم ایران، از اسپری استفاده میکنند. مردم انواع اسپری را دوست دارند زیرا مصرف آن ساده و سریع است و ردی از خود برجای نمیگذارد. انتخاب دوم ایرانیها مام است. مردم مام را به خاطر موثر بودنش استفاده میکنند. جالب است بدانید که یک ششم از جمعیت، در مورد نوع خوشبوکنندهها و انتخاب از میان آنها حساس نیستند.
رایحه یکی از مهمترین المانهای خوشبو کننده است و حتی میتواند نشاندهندهی سلیقه و شخصیت مصرف کننده باشد. مردم چه رایحههایی را انتخاب میکنند و دوست دارند چطور به نظر برسند؟
زنان و مردان از میان چندین گزینه رایحههای خنک، طبیعی و گیاهی را ترجیح دادند!
البته از بین نوجوانان دختر هم کسانی بودند که رایحهی شکلات را انتخاب کردند و رایحهی شکلات در جایگاه چهارم قرار گرفت. اما مردان زیاد به رایحه اهمیت ندادند.
پس چه عاملی برای مردان مهم است؟
خوشبوکنندههای متنوع و زیادی در بازار موجود است. مردم در هنگام خرید خوشبوکنندهها، به چه عاملی توجه میکنند؟
تقریبا نیمی از شرکتکنندگان در نظرسنجی، ماندگاری را مهم میدانند و قیمت و اندازهی محصول برایشان اهمیت ندارد. جالب است بدانید که مردان در هنگام خرید بیش از زنان به برند اهمیت میدهند. شاید علت این باشد که مردان به رایحه توجهی ندارند.
مشهورترین خوشبو کنندهها کدامند؟
در زیر، 5 برند برتر و پر مصرف در ایران را مشاهده میکنید.
آزمایشگاه بنیتا، مهمترین مواقع استفاده از خوشبوکنندهها از نظر زنان و مردان را با هم مقایسه کرد.
1. زمانی که در یک دورهمی دوستانه در فضای بسته هستم.
2. در هنگام قرار عاشقانه.
3. هنگام ملاقات با مدیر یا استاد.
4. پس از ورزش.
هردو گروه زنان و مردان، در هنگام دورهمی بیش از هر زمان دیگری از خوشبو کننده مصرف میکنند اما زنان در هنگام قرار عاشقانه نیز به این موضوع اهمیت بسیاری میدهند. مردان در هنگام ملاقاتهای رسمی بیشتر از خوشبو کننده استفاده میکنند تا در زمان ورزش.
خوشبو کنندهها جزئی از زندگی روزانهی ما شدهاند. با استفاده از نکاتی که در آزمایشگاه بنیتا خواندید، میتوانید انتخاب آگاهانهتری داشته باشید. منتظر مطالب بعدی آزمایشگاه بنیتا باشید!
میتوانید پی دی اف این مطلب را از اینجا دانلود کنید.
اگر از خواندن این مطلب لذت بردید، پیشنهاد میکنیم سری به «انتخاب شامپو؛ سخت یا آسان؟» هم بزنید؛ همچنین میتوانید به کانال تلگرامی بنیتا بپیوندید.