کمیته امداد در هفته ای که گذشت؛

از اختصاص ۱۸۷ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای طرح های اشتغالزایی تا ۱۴۰۰ میلیارد تومان بار مالی ناشی از وام اشتغال

مهم ترین اخبار کمیته امداد در هفته ای که گذشت را با یک کلیک مشاهده کنید.

از اختصاص 187 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای طرح های اشتغالزایی تا 1400 میلیارد تومان بار مالی ناشی از وام اشتغالبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختصاص 187 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای طرح‌های اشتغال زایی، افزایش 67 درصدی زکات جمع آوری شده در مرحله نخست و  1400 میلیارد بار مالی ناشی از وام اشتغال از مهمترین اخبار کمیته امداد در هفته ای که گذشت، بود.

*اختصاص 187 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای طرح‌های اشتغال زایی

محسن ولیئی مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 500 فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال گذشته با اعتبار حدود 40 میلیارد تومان ایجاد شده است، اظهار داشت:93 درصد از این مشاغل در شهرها و مابقی در روستاها ایجاد شده است.

وی گفت:درسال جاری توجه ویژه در زمینه ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت حمایت شده است به طوری که کمیته امداد استان تهران امسال 187 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اشتغال برای  طرح های اشتغال زایی تخصیص می دهد.

*افزایش 67 درصدی زکات جمع آوری شده در مرحله نخست

محسن ولیئی مدیر کل کمیته امداد استان تهران اظهار داشت:مردم استان تهران تاکنون بیش از 45 میلیارد ریال در قالب زکات فطره عام، زکات فطره سادات و کفاره به محرومان و نیازمندان تحت حمایت این نهاد کمک کردند که از این مبلغ بیش از 37 میلیارد و 300 میلیون ریال فطریه عام و سادات و مابقی کفارات عمد و غیرعمد است که نسبت به سال گذشته دارای رشد 67 درصدی بوده است.

وی افزود:سال گذشته نیکوکاران تهرانی حدود 27 میلیارد ریال زکات فطره و کفارات خود را در پایگاه های کمیته امداد پرداخت کردند که از این مبلغ حدود 20 میلیارد ریال فطریه عام و سادات و مابقی کفارات عمد و غیرعمد است.

*1400 میلیارد بار مالی ناشی از وام اشتغال

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه در کمیته امداد عزم راسخ داریم که روی اشتغال و خودکفایی خانوارها سرمایه‌گذاری کنیم و دولت هم این موضوع را دنبال می‌کند، تصریح کرد: ما از تک‌روی ضربه خورده‌ایم و باید هم‌افزایی کنیم چرا که کارها به صورت ضربتی و جهادی نتیجه می‌دهد و هر یک باید به اندازه سهم خود کمک کنیم.

وی افزود: سال گذشته 102 هزار فقره وام اشتغال داده شده که هزار و 400 میلیارد بار مالی داشته است و امسال این وام به بیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که با آورده امداد 2 هزار و 500 میلیارد تومان خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان