در دوره ای از تاریخ صنعت خودرو سازی قرار گرفته ایم که شرکت های بزرگ خودروسازی در حال حرکت به سمت برقی کرد محصولات خود هستند.
تسلا مدل P100D بخاطر شتاب 0 تا 100 زیر سه ثانیه ای که دارد مطمئناً گزینه مناسبی برای مسابقات درگ است. برای آزمایش این موضوع تسلا را مقابل تویوتا سوپرا 850 اسب بخاری سینگل توربو و همان موتور معروفش 2JZ قرار داده شده است که از اسطوره های رقابت های شتاب به حساب می آید.
برای سنجش میزان شتاب این دو خودرو، دو نوع مسابقه در نظر گرفته شده است، اولین رقابت از حالت سکون آغاز می شود و برای مرحله بعدی دو خودرو باید شتاب گیری را از سرعت 50 مایل بر ساعت شروع کنند.
در ویدیو زیر می توانید تفاوت عملکردی این دو اسطوره دنیای گذشته و آینده را در شرایط مختلف مشاهده کنید.
در واقع تفاوت عملکردی دو خودرو به شیوه تولید قدرت از لحظه 0 در موتورهای برقی نیز مربوط می شود، در شرایطی که موتورهای درون سوز نمی توانند قدرت زیادی را از آغاز حرکت تولید کنند و سیستم انتقال قدرت نیز در صورت تحمل قدرت بیش از حد دچار لغزش و هرزگردی می شود، خودروهای برقی می توانند تمام توان خود را از لحظه آغاز در اختیار چرخ ها قرار دهند و ماحصل این وضعیت، شتاب گیری فوق العاده چشمگیر خودروهای برقی پس از آغاز حرکت است، اما در تست هایی که مربوط به درگ در سرعت بالاست، چنین مزیتی در خودروهای برقی رنگ می بازد و رقابت به جنگ قدرت و اسب بخار تولیدی پیشرانه ها تبدیل می شود.