ماهان شبکه ایرانیان

صدای قلب جنین، صدای دویدن اسب‌هاست!

چند هفته از پدر شدن‌تان می‌گذرد؟ چه حسی دارید؟ شاید تغییرات جسمی و روحی همسر شما در این دوران احساس شما را تحت تاثیر قرار دهد اما همه پدرها در آغاز سه ماهه دوم که صدای ضربان قلب جنین خود را می‌شنوند یک احساس مشترک زیبا و توصیف‌نشدنی دارند

صدای قلب جنین، صدای دویدن اسب‌هاست!

چند هفته از پدر شدن‌تان می‌گذرد؟ چه حسی دارید؟ شاید تغییرات جسمی و روحی همسر شما در این دوران احساس شما را تحت تاثیر قرار دهد اما همه پدرها در آغاز سه ماهه دوم که صدای ضربان قلب جنین خود را می‌شنوند یک احساس مشترک زیبا و توصیف‌نشدنی دارند.
صدایی آرام‌بخش، یادتان باشد با ورود همسرتان به هفته سیزدهم بارداری تا حدی از نگرانی‌هایتان بابت سقط چنین کاسته می‌شود. ضمنا حالت تهوع صبحگاهی در اکثر خانم‌ها کاهش می‌یابد و با برجسته شدن شکم در این هفته‌ها هر دوی شما حس می‌کنید که واقعا جنین شما در حال رشد است و دوست دارید بدانید کودک‌تان در چه وزن و اندازه‌ای است. هر سه ماهه‌ای از بارداری مشکلات و ویژگی‌ها و البته شیرینی‌های خاص خود را دارد. سه ماهه اول از اولین هفته بارداری تا هفته سیزدهم، سه ماهه دوم از هفته 14 تا پایان هفته 27 و سه ماهه سوم از هفته 28 تا آخر هفته چهلم است که عمدتا در این زمان (کمی زودتر یا دیرتر) به زایمان و تولد نوزاد ختم می‌شود. در آغاز سه ماهه دوم سعی کنید حتما با همسرتان در جلسه مراقبت از بارداری شرکت کنید و از شنیدن صدای قلب جنین که شبیه به صدای دویدن اسب‌هاست و می‌تواند از سلامت کودک شما خبر دهد، لذت ببرید. اگر نمی‌توانید در این جلسه حاضر شوید، یک دستگاه ضبط صوت به همسر خود بدهید تا صدای ضربان قلب جنین را برای شما ضبط کند. قطعا حس عجیبی خواهید داشت. در این سه ماهه دوم اولین حرکات جنین هم توسط مادر حس می‌شود و گاهی اوقات می‌توانید با بزرگ‌تر شدن جنین، این حرکات را از طریق لمس شکم همسرتان حس کنید. معمولا سه ماهه دوم که شما در آغاز آن قرار دارید ایام خوبی برای لذت بردن از زندگی دو نفره‌تان است. خیال‌تان از بابت سقط جنین راحت شده است، علایم آزاردهنده تا حدی کمتر شده‌اند و می‌توانید از این فرصت برای با هم بودن و داشتن برنامه‌های شاد خانوادگی استفاده کنید. برخی از خانم‌ها انرژی و توان بهتری در این ماه‌ها به دست می‌آورند و دیده شده افزایش میل جنسی در آنها بروز می‌کند که اگر بارداری پرخطری را سپری نمی‌کنند می‌توانند مانند قبل از بارداری روابط جنسی داشته باشند. در این جلسه از پزشک بپرسید آیا می‌توانید با همسر خود به نوعی فعالیت بدنی مانند پیاده‌روی و شنا بپردازید. در مورد کار کردن همسرتان در بارداری به ویژه در مشاغلی که احتمال خطر دارند با همسرتان و البته پزشک او صحبت کنید. اگر حس می‌کنید کار کردن او می‌تواند به شادابی‌اش بینجامد بی‌جهت اصرار نکنید که نباید سر کار برود اما یادآور شوید خستگی و کار زیاد سلامت او و جنین را تهدید می‌کند و احتمال تولد نوزاد نارس یا کم وزن را زیاد می‌کند. گاهی اوقات در مشاغل پرریسک (زنانی که برای مدت طولانی در وضعیت خاصی می‌ایستند یا با مواد استنشاقی و شیمیایی در تماس‌اند و...) بهتر است متقاعدش کنید سرکار نرود و در عوض برای سرگرم شدن‌اش برنامه‌های تفریحی دونفره ترتیب دهید. از پزشک کمک بخواهید تا در این باره به شما مشاوره بدهد.

 

منبع:www.salamat.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان