شناگری که برای زندگی اش شنا کرد [ویژه المپیک ریو ۲۰۱۶]

"من میخواهم نماینده ی تمام پناهندگان باشم چون قصد دارم به آنها نشان دهم که بعد از روزهای سخت و طوفانی روزهای آرام از راه می رسند."

شناگری که برای زندگی اش شنا کرد [ویژه المپیک ریو 2016]

mardini

یک پناهنده سوری که پس از شنا در آب های سرد مدیترانه در اروپا پناهندگی گرفت، با برد خود در مسابقات المپیک مردم را تحت تاثیر قرار داد. Yusra Mardini جزو 10 ورزشکار برگزیده برای رقابت در تیم پناهندگان در المپیک برای نخستین بار بود.مردها و زن هایی از سوریه، سودان جنوبی، اتیوپی و کنگو در این رقابت ها شرکت کردند و به محض ورود به مراسم افتتاحیه با تشویق زیادی از سمت تماشاچیان مواجه شدند.

mardini2

یسرا ماردینی هجده ساله ماه ها قبل برای نجات جان خود در لحظه ای که قایق حامل پناهندگان شروع به غرق شدن کرد مجبور به شنا و رساندن خود به خشکی شد.او و خواهرش که هردو شنا بلد بودند داخل آب پریدند  و به مدت 3 ساعت و نیم قایق را هول دادند تا به جزیره یونانی Lesbos رسیدند.
"واقعا باعث خجالت بود اگر سرنشینان قایق غرق می شدند.افرادی در قایق بودند که شنا بلد نبودند. من قصد نداشتم همینطور آنجا بنشنیم و غرق شدن خودم و دیگر افراد را تماشا کنم.حداقل اگر در نهایت غرق می شدم می توانستم در آن لحظه به تلاش های خود و خواهرم افتخار کنم."


mardini3

پس از آنکه آنها موفق به کسب پناهندگی در برلین شدند، او شروع به تمرین شنا در یک کلوپ محلی کرد و درست همانجا بود که  مورد توجه یکی از مربیان قرار گرفت.زمانی که کمیته جهانی المپیک تصمیم به تشکیل یک تیم از پناهندگان گرفت، Mardini در بین افراد دارای صلاحیت برای شرکت در المپیک قرار گرفت.این اتفاق 9 ماه پس از اقامت او در اروپا رخ داد.او در روز مسابقه موفق شد تا مسابقه شنای پروانه 100 متر بانوان را در زمان 1 ساعت و 9 دقیقه و 21 ثانیه ببرد.اگرچه زمان او به اندازه کافی برای صعود به مرحله نیمه نهایی خوب نبود اما همین برد سبب شد تا او مورد توجه رسانه ها و مردم قرار بگیرد.

mardini4

"من قصد دارم تا باعث افتخار پناهندگان باشم.می خواهم نماینده ی همه آنها باشم زیرا قصد دارم تا به آنها ثابت کنم  بعد از درد و رنج و روزهای طوفانی روزهای آرام از راه می رسد.دوست دارم الهام بخش آنها باشم تا در زندگی خود دست به کارهای خوبی بزنند و موفق شوند".

mardini5

"دوست ندارم که هیچ کس تسلیم رویاهایش شود و میخواهم آنها به آنچه که احساس می کنند عمل کنند.حتی اگر غیر ممکن به نظر می رسد.حتی اگر شرایط مناسب برای انجام آن کار را نداری هیچ وقت نمیتوانی پیش بینی کنی که چه چیز در پیش روی تو است.پس همچنان به تلاش ادامه بده. شاید بالاخره شانس به سمت تو بیاید. درست مانند اتفاقی که برای من افتاد.یا شاید این خود تو باشی که شانس را برای خودت ایجاد میکنی."

 

مقالات مرتبط

اختصاصی المپیک-کسب اولین طلای تاریخ پورتوریکو ، توسط بانوی تنیسور

puertorico-first-gold-medal

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر