ماهان شبکه ایرانیان

امروز باید چیا بدونیم؟ از فوت ملکه ریاضی تا کودکی رونی!

مریم میرزاخانی، ریاضی‌دان ایرانی، استاد دانشگاه استنفورد و نخستین زن برنده مدال فیلدز، امروز ۲۴ تیرماه به دلیل ابتلا به سرطان در چهل سالگی درگذشت. مریم میرزاخانی در سال ۲۰۱۴ به خاطر کار روی &#۸۲۲۰;دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها&#۸۲۲۱; برنده مدال فیلدز شد، که بالاترین جایزه در ریاضیات است.

امروز باید چیا بدونیم؟” از فوت ملکه ریاضی تا کودکی رونی!”

امروز باید چیا بدونیم؟” واکنش اینستاگرامی نسبت به فوت مریم میرزاخانی”

 

مریم میرزاخانی، ریاضی‌دان ایرانی، استاد دانشگاه استنفورد و نخستین زن برنده مدال فیلدز، امروز 24 تیرماه به دلیل ابتلا به سرطان در چهل سالگی درگذشت. مریم میرزاخانی در سال 2014 به خاطر کار روی “دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها” برنده مدال فیلدز شد، که بالاترین جایزه در ریاضیات است.

 

 

 

 

پس از اعلام خبر  درگذشت میرم میرزاخانی، موجی از پیام های تسلیت و یادبود در صفحات مجازی چهره‌ها منتشر شد و هنرمندان ایرانی پیام‌های تسلیت‌شان را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

 

رامبد جوان نوشت: مریم میرزاخانی نابغه‌ی ریاضی ایران و جهان، عضو آکادمی ملی علوم آمریکا و استاد دانشگاه استنفورد کالیفرنیا به دلیل بیماری سرطان در آمریکا فوت کرد. درگذشت ایشان را به هموطنان عزیز و جامعه علمی کشور تسلیت عرض میکنم.

 

 

 

مونا فرجاد نوشت: افسوس و صد افسوس، دنیا از حضور چنین بانوی دانشمندی بی نصیب ماند.

 

 

 

سروش صحت نوشت: به این چشم ها نگاه کنید…
اسم مریم میرزا خانی را را در گوگل جستجو کنید و بعد به عکس هایش نگاه کنید…وقتی در کلاس درس مقابل دانشجویانش جلوی تخته ایستاده به دست هایش نگاه کنید… به چشم هایش…

 

 

اشکان خطیبی نوشت: باورم نمى شه، مریم میرزا خانى نابغه ى ایرانى درگذشت

 

 

امیرحسین رستمی نوشت: چه حکمتیه واقعا که جهان باید نابغه اى مثل مریم رو اینقدر زود از دست بده ولى خیلى از ادمهاى بدرد نخور خالى و مردم ازار … ملکه مریم، غرق ارامش باشى که هستى چون یک جهان دارن براى ارامشت دعا میکنن، اسطوره ،الگو و افتخار واقعى ایران خدا نگهدار

 

 

 

 

هدیه تهرانی نوشت: باورکردنی نیست…

 

 

 

امروز باید چیا بدونیم؟” مومیایی فضایی در پرو!”

 

عای جدیدی که پنج مومیایی 1700 ساله کشف شده در پرو بیشتر شبیه به خزندگان هستند تا انسان، بازار نظریه پردازان توطئه را داغ کرده است. روز سه شنبه تصاویر جدیدی از این ” مومیایی های موجودات بیگانه ” در یک کنفرانس مطبوعاتی در پرو توسط یک یوفو شناس و روزنامه نگار مکزیکی با نام ” جیمی مائوسان ” منتشر شد. وی در این کنفرانس مدعی شد که آزمایشات صورت گرفته با کمک اشعه ایکس بر روی این مومیایی ها، هر گونه ادعایی در خصوص غیر واقعی بودن یا ساخته شدن آنها از گچ را رد می کند.

 

 

به گفته او، از پنج مومیایی کشف شده، سه مورد آن بیشتر شبیه به خزندگان هستند تا انسان. وی همچنین اضافه کرد که هیچ کسی نمی تواند مدعی نشود که این مومیایی ها تقلبی هستند.

 

این در حالی است که با انتشار ویدئویی از کشف این مومیایی ها، بسیاری از کاربران آنها را مومیایی هایی دانستند که توسط انسان و با گچ ساخته شده است. ” نیگل واتسون ” دیگر محقق یوفو شناس در این خصوص گفت : ” به نظر می رسد این مومیایی با استفاده از مقداری گچ بر روی یک اسکلت ساخته شده باشد. ”

 

 

 

 

 

 

امروز باید چیا بدونیم؟” گریم متفاوت بازیگران طنز”

 

 علی رضا مسعودی بازیگر و استندآپ کمدین خندوانه در صفحه اینستاگرام خود تصویری از خود  در کنار  مهران غفوریان و  علی صادقی با گریم ایرانیان روزگار قدیم را در صفحه  اینستاگرامش منتشر و توضیح کوتاهی را در خصوص آن ارائه داد.

 

گفتنی است؛ مسعودی فعالیت رسمی خود در عرصه ی نویسندگی را با نوشتن متن‌های چند آیتم از برنامه ساعت خوش در سال 74 آغاز کرد ؛ و به گفته خودش او یک نویسنده غریزی است.

 

علی مسعودی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

 صدسال پیش  پدربزرگای من و علی صادقی و مهران با هم رفیق بودن.”

 

 

 

 

امروز باید چیا بدونیم؟” خاطره بازی مهدی سلطانی با انتشار عکسی قدیمی”

مهدی سلطانی  بازیگر تلویزیون در صفحه اینستاگرامش در سالروز درگذشت حمید سمندریان نوشت:” نوستالژى: در کنار استاد شاید پانزده یا شانزده سال پیش. اون موقع من دستیار تدریسشون بودم در دانشگاه تهران
پ ن: حمید سمندریان استاد بزرگ تئاتر بیست و دوم تیرماه سال هزار و سیصد و نود یک از میان ما رفت. یادش گرامى باد ارسالى از مهران نائل”

 

 

 

 

امروز باید چیا بدونیم؟” عکس جالب از کودکی کاپیتان منچستر”

 

 

 

 وین مارک رونی کاپیتان سابق منچستریونایتد که برترین گلزن تاریخ تیم ملّی انگلستان و باشگاه فوتبال منچستر یونایتد به شمار می رود عکسی از دوران کودکی خود را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

 

در این عکس رونی را که 2 ساله بود و پیراهن تیم اورتون را به تن کرده است  مشاهده می کنید. با مشاهده این عکس خواهید دید که رونی و تمامی اعضای خانواده اش از همان ابتدا طرفدار تیم اورتون بوده اند.

 

جالب است بدانید ؛ وین رونی با پشت سرگذاشتن تمام خاطرات تلخ و شیرینش در منچستریونایتد بالاخره  پس از 13 سال به تیم سابقش اورتون برگشت، تیمی که در آن به عنوان یک ستاره مطرح شد.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان