چگونه بوی بد پا را از بین ببریم؟

راه حل های موثر، ساده و ارزان برای از بین بردن بوی بد پا وجود دارد که می‌توانید در خانه از آن استفاده کنید و در عرض یک هفته، با این بوی بد خداحافظی کنید.این راه حل ها را در بنیتا پیگیری کنید...

چگونه بوی بد پا را از بین ببریم؟

بوی بد پا برای هیچ کس خوشایند نیست. راه حلی موثر، ساده و ارزان برای از بین بردن بوی بد پا وجود دارد که می‌توانید در خانه از آن استفاده کنید و در عرض یک هفته، با این بوی بد خداحافظی کنید.

در اصطلاح پزشکی، به این مساله bromodosis گفته می‌شود و یکی از رایج‌ترین مشکلات سال است. دلیل اصلی این موضوع، عرق پا است که با کفشی که هر روز آن را می‌پوشید ترکیب می‌شود.

چرا پای ما عرق می‌کند؟

پای همه¬ی افراد، بدون توجه به درجه حرارت هوا در زمان‌های مختلف سال، ممکن است عرق کند. اما پای نوجوانان و زنان حامله، بیشتر از بقیه افراد عرق می‌کند؛ چرا که تغییرات هورمونی آن‌ها بیشتر از دیگران است. همچنین اگر شما تمام روز را سر پا بایستید و یا استرس زیادی را متحمل شده باشید، پاهای شما ممکن است بیشتر عرق کنند. به علاوه اگر دچار بیماری به نام Hyperhidrosis باشید، بدن شما بیشتر از همیشه عرق می‌کند.

عفونت‌های قارچی نیز ممکن است باعث به وجود آمدن بوی بد پا شوند. بر اساس گفته Lorraine Jones ، که متخصص پاپزشکی است، بوی بد پا زمانی اتفاق می‌افتد که کفش ما از عرق خیس شده باشد و ما آن را خشک نکنیم و دفعه بعد همانطور خیس آن را بپوشیم.

هنگامی که عرق تجزیه می‌شود، بوی بد از آن خارج می‌شود. پای شما در کل روز در کفش عرق می‌کند، در نتیجه محیط داخل کفش مرطوب می‌شود و باکتری‌ها شروع به رشد می‌کنند. وقتی کفش‌های خود را در میاورید و آن را در جا کفشی‌هایی که داخل آن‌ها تاریک است، می‌گذارید، محیط خوبی برای افزایش و تولید مثل باکتری‌ها به وجود می‌آید. در نتیجه هنگامی که روز بعد، حتی اگر حمام کرده باشید، وقتی که پای شما در آن کفش مرطوب قرار می‌گیرد، محیط خوبی برای تسریع در رشد باکتری‌ها به وجود می‌آید؛ چرا که وقتی کفش می‌پوشید، محیط داخل کفش گرم، تاریک و مرطوب است و بهترین بستر برای رشد باکتری هاست.

بوی پا

چگونه بوی بد پا را از بین ببریم؟

خبر خوب این است که راه حلی ساده ، سریع و موثر برای بود بد پا وجود دارد.

• پاهای خود را با صابون ضدباکتری بنام Hibiscrub بشوئید. البته محصولات بهداشتی متنوعی برای پا وجود دارند.

• بگذارید Hibiscrub دو دقیقه روی پای شما بماند و سپس آن را بشوئید.

• طبق گفته لورن، اگر این کار را دوبار در روز انجام دهید، در عرض یک هفته بوی بد پای شما از بین خواهد رفت. او همچنین بیان می‌کند که اگر پوست پای شما دارای اگزما و یا ترک باشد، نباید از Hibiscrub استفاده کنید.

پیشگیری از بوی بد پا

بوی مطبوع پا در اثر رعایت اصول بهداشتی، تمیز نگه داشتن پا  و هم چنین تعویض مرتب کفش‌هایتان به وجود می‌آید. برای اینکه پای شما با طراوت و مطبوع باشد، دو روز پشت سر هم یک کفش را نپوشید. در عوض، در روزهای متوالی کفش‌های متفاوت به پا کنید تا داخل کفش شما حداقل 24 ساعت زمان برای خشک شدن داشته باشد.

• پسران نوجوان حتما باید بیش از یک کفش داشته باشند تا دو یا چند روز پشت سر هم یک کفش را نپوشند.

• پاهای خود را هر روز بشوئید و خشک کنید. همچنین باید جوراب‌های خود را نیز تعویض کنید. (بهتر است که جنس جوراب‌های شما، پشمی و یا نخی باشند و از پوشیدن جوراب‌های نایلونی اجتناب کنید)

• ناخن انگشتان پای خود را کوتاه و مرتب نگه دارید. با سوهان ناخن هرگونه پوست سفت و متراکم را صاف کنید. این پوست‌ها در محیط مرطوب، خیس می‌شوند و بستر خوبی برای رشد باکتری‌ها فراهم خواهد شد.

بوی پا

اگر پای شما زیاد عرق می‌کند، می‌توانید:

• به پای خود اسپری‌های خوش بو کننده و یا ضد عرق بزنید. اسپری‌های معمولی زیر بغل و یا ضد عرق، دقیقا مثل محصولاتی که مخصوص بوی پا هستند، عمل می‌کنند و هزینه کمتری نیز نسبت به این محصولات بهداشتی دارند.

• در کفش‌های خود از کفی‌های عطری استفاده کنید؛ چرا که آن‌ها تاثیر بو زدایی دارند.

• از جوراب‌هایی که پا را با طراوت و مطبوع نگه می‌دارند استفاده کنید؛ بعضی از جوراب‌های ورزشی دارای منافذی برای هوا رسانی و تهویه هستند که پا را خشک نگه می‌دارند و همچنین جوراب‌های ضد باکتری دارای مواد شیمیایی‌ای هستند که مانع از رشد باکتری‌هایی که بو تولید می‌کنند و در عرق پا رشد می‌کنند، می‌شوند.

• کفش‌های چرمی بپوشید؛ چرا که بر خلاف کفش‌های پلاستیکی، پاهای شما می‌توانند در آن‌ها تنفس کنند.

• در تابستان کفش‌های جلوباز بپوشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر