نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس :

پروژه های نیمه تمام ورزشی کردستان نیاز به مقاوم سازی دارند

سنندج-نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه های ورزشی نیمه تمام به دلیل گذشت زمان زیادی از آغاز عملیات احداث آنها،نیاز به مقاوم سازی پیداکردند.

پروژه های نیمه تمام ورزشی کردستان نیاز به مقاوم سازی دارند

به گزارش خبرنگارمهر، سید احسن علوی امروز شنبه در نشست صمیمی وزیر ورزش و جوانان با روسای هیئت‌های ورزشی و مدیران سازمان های مردم نهاد استان که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزارشد، با اشاره به اینکه ورزش وسیله‌ای برای برقراری ارتباطات و دوستی و صلح میان کشورهااست، گفت: با توجه به تأثیرات حوزه ورزش و جوانان می‌توان عنوان کرد که وزیر ورزش و جوانان تنها وزیر این دو حوزه نیست بلکه بخشی از مسئولیت او مربوط به امور خارجه و آموزش و پرورش هم می‌شود لذا به یک ابر وزیر در این وزارتخانه نیاز هست.

وی وزیر کنونی ورزش و جوانان را یکی از وزرای بی حاشیه دولت تدبیروامید خواند و بیان کرد: تاکنون سلطانی فر سکان دار خوبی در عرصه ورزش بوده است.

وی با اشاره به اینکه استقامت، سرعت و مقاومت از طریق مهارت های ورزشی حاصل می شود، اظهارداشت: برای اینکه دولت ها بتوانند مرزگشایی ودر مقابل دشمنان خود مقاومت کنند نیاز به انسان‌های ورزیده، جسور و قدرتمند هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کردستان خاستگاه افتخارات ورزشی است، ادامه داد: علی‌رغم مشکلات فراوانی که در بخش زیرساخت های ورزشی دراین استان وجود دارد ولی ورزشکاران توانمند و افتخار آفرینی از این منطقه تحویل جامعه داده شده است.

علوی اضافه کرد: یکی از نواحی منفصل شهری سنندج به نام نایسر هم‌اکنون 75 هزار نفر جمعیت دارد و هر روز بر آمار جمعیت آن هم افزوده می‌شود ولی متأسفانه یک سالن ورزشی در این ناحیه وجود ندارد.

وی ادامه داد: جوانان این ناحیه با کمترین امکانات ورزشی در مکان هایی به ورزش می پردازند و این مشکل بزرگی است که باید برای رفع آن تلاش کرد تا اهالی این منطقه هم از سرانه ورزشی لازم برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: برای جوانان موفق به ایجاد شغل نشده‌ایم و لااقل امکانات ورزشی برای آن‌ها فراهم کنیم تا جامعه به سمت بهتری هدایت شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: می‌طلبد شورای عالی ورزش به دور از جریان های سیاسی تشکیل شود تا شاهد نتایج بهتر و تاثیرگذاری از آن باشیم.

علوی با اشاره به اینکه یکی از موافقان تفکیک حوزه جوانان از وزارت خانه ورزش و جوانان است، اظهارداشت: معتقدم دراین سال‌ها حوزه ورزش و جوانان نتوانسته هم سو حرکت کند لذا سازمان جوانان باید استقلال یابد تا این حوزه مورد غفلت قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی در این استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، عنوان کرد: سرانه فضای ورزشی در کردستان 4/. مترمربع است که این میزان در متوسط کشوری 7/. مترمربع است.

وی با اشاره به اینکه پروژه ساخت سالن ورزشی 6 هزارنفری سنندج از سال 82 آغاز شده است، بیان کرد: چنین پروژه هایی که زمان زیادی از آغاز عملیات احداث آن‌ها می‌گذرد دیگر سازه های آن‌ها با قوانین و آیین نامه‌ها هم خوانی ندارد و باید مقاوم سازی شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بر تأمین اعتبار پروژه های نیمه تمام ورزشی تأکید و اضافه کرد: اگر اعتبار پروژه هایی هم چون سالن شش هزار نفری سنندج و همچنین سالن ورزشی دیواندره و دیگر شهرستان‌های کردستان تأمین شود این استان پتانسیل برگزاری مسابقات ملی و حتی بین‌المللی راهم دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان