ماهان شبکه ایرانیان

مصاحبه با سرکار خانم بخشی

به مناسبت اولین دوره انتشار نشریه"مشکوة النور" بر آن شدیم تا خدمت خانم بخشی مدیر دفتر نشریه دانشگاه امام صادق «علیه السلام » واحد خواهران و مدیرمسؤول نشریه «مشکوة النور» برسیم.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

مدیر مسؤول «مشکوة النور»

به مناسبت اولین دوره انتشار نشریه"مشکوة النور" بر آن شدیم تا خدمت خانم بخشی مدیر دفتر نشریه دانشگاه امام صادق «علیه السلام » واحد خواهران و مدیرمسؤول نشریه «مشکوة النور» برسیم.

سؤال : خانم بخشی با تشکر از شما که دعوت ما را پذیرفتید، لطفا شمه ای ازتاریخچه کاری نشریه مشکوة را بیان فرمایید؟

جواب : در سال 1370 به دنبال برنامه های آموزشی، مسؤولان دانشگاه بر آن شدند تا دانشجویان را با کارهای تحقیقی و پژوهشی بیشتر آشنا سازند وراهی را برای ادامه کارهای پژوهشی بگشایند. در این امر از اساتید محترم خواسته شد تا با ارائه برنامه های تحقیقی درکنار واحدهای درسی، دانشجویان را در امرتحقیق، تالیف و نگارش موضوعات علمی واسلامی راهنمایی کنند. از آنجا که بهترین راه تشویق دانشجویان ارائه مطالب تحقیقاتشان به دیگر دانشجویان بود، تصمیم گرفته شد تا با همکاری خود این عزیزان نشریه ای منتشر شود. پس همه دانشجویان دعوت به همکاری شدند و نشریه آغاز به کار کرد تا به امروز که همچنان راه تکامل رامی پیماید.

س: آیا مسؤولان و اساتید هم با این نشریه همکاری دارند ؟

ج : نشریات این واحد به منظور هرچه پربارتر شدن همواره از رهنمودهای مدبرانه و دلسوزانه سرکار حاجیه خانم مهدوی کنی،رئیس محترم دانشگاه بهره مند شده انداساتید نیز تا ابتدای سال 1375، مطالب خود را در «گاهنامه مشکوة » به چاپ می رساندند ولی اکنون در «ندای صادق »مطالب ارسالی آنها چاپ می شود و علی رغم تفکیک دو نشریه، باز هم شاهد تلاش اساتید در جهت دادن مطالعات دانشجویان هستیم; ضمن اینکه آنها در ویرایش وتصحیح مطالب همچون گذشته با دفترنشریه همکاری می کنند.

س : چه مقالات و مطالبی در «مشکوة »چاپ می شود؟ و چرا «ندای صادق » شروع به کار کرد؟

ج : ابتدای انتشار «گاهنامه مشکوة » ازمطالب دانشجویان و اساتید تواما استفاده می شد ولی هم اکنون در مجله «مشکوة »مقالات دانشجویان و فارغ التحصیلان به چاپ می رسد و به جهت اختصاصی ترشدن و پربار تر شدن مجله، مطالب ومقالات اساتید در «ندای صادق » به چاپ می رسد.

س: چرا نام "مشکوة" را به"مشکوة النور" تغییر دادید؟ و آیا آرم"مشکوة النور" همان آرم اولیه"مشکوة" است؟

ج : با توجه به درخواستهای مکررمراکز علمی و فرهنگی سراسر کشورو حتی خارج از کشور برای مطالعه آثار دانشجویان و فارغ التحصیلان این واحد و همچنین تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق و نگارش، به منظورتوزیع سراسری آن اقدام به گرفتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی آغاز شد اما چون نشریه دیگری به این نام منتشر می گشت،لازم بود تا نام «مشکوة » تغییر یابد وهمچنین در نظر بود تا نام اولیه آن که با توجه به ذوق و خواسته و ابتکاردانشجویان انتخاب شده بود تغییرنیابد پسوند "النور" به آن افزوده شد تانام اولیه خود را از دست ندهد. آرم"مشکوة النور" همان آرم "مشکوة"است و تغییر نیافته است.

س: آیا "جلد مشکوة النور" تغییرخواهد کرد؟

ج: به جز نام آن در حال حاضرخیر، چون شکل و سادگی آن برای خوانندگان مانوس است و آرم آن نشات گرفته از آرم دانشگاه امام صادق «علیه السلام » می باشد در نظر است جلد آن ثابت باشد، و هرگونه تغییراتی در آینده نیز منوط به نظر هیات تحریریه خواهد بود.

س: یک مقاله یا مطلب دانشجویی برای درج در نشریه چه شرایطی راباید دارا باشد.

ج: لازم است هر مقاله دارای عنوان مشخص و مقدمه بوده و حتمامنابع و پاورقیها ذکر شود. حدود 3 الی 10 صفحه و بیشتر تحلیل خوددانشجو باشد و سعی شود از منابع متعددی استفاده شده و رونویسی محض نباشد و از نظر کمی به گونه ای باشد که در یک شماره به چاپ برسد.

س: چند شماره در طول سال به چاپ خواهد رسید؟

ج: با توجه به اینکه امتیاز این نشریه دو ماهنانه است لذا حداقل درسال پنج شماره منتشر خواهد شد.

س: در نشریه "مشکوة النور" چه نوع مطالبی را به چاپ می رسانید؟

ج: مطالب این نشریه کماکان شامل بخشهای قرآن، حدیث، فلسفه و کلام،فقه و اصول، زبان و ادبیات عرب، انگلیسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و سرگرمی است لیکن بعلت تاسیس رشته حقوق در واحد خواهران بعد ازاین بخشی از نشریه به حقوق اسلامی اختصاص خواهد یافت. در همین جااز فرصت استفاده کرده، از کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان محقق واهل قلم بویژه دانشجویان رشته حقوق دعوت می کنیم تا برای هر چه پربارترشدن نشریه خودشان، مسائل مبتلا به جامعه و خانواده را در زمینه های مختلف مورد تحقیق قرار داده و پس ازنگارش به دفتر نشریه ارائه دهند.

با تشکر از اینکه وقتتان را دراختیار ما گذاشتید و با امید به توفیق روز افزون شما و همکاران و مسؤولان محترم دانشگاه.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان