ماهان شبکه ایرانیان

«اخبار و گزارشهای خبری »

روز دوشنبه پنجم مهرماه، همزمان با میلاد با سعادت دخت گرامی رسول اکرم «صلی الله علیه وآله »، بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا«علیهاالسلام » و یکصدمین سالگرد میلاد سلاله مطهرش حضرت امام خمینی «رحمه الله »، مراسم پنجمین دوره فارغ التحصیلی و جشن دهمین دوره بازگشایی واحد خواهران برگزار گردید.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

حوزه ریاست

جشن فارغ التحصیلی و بازگشایی

روز دوشنبه پنجم مهرماه، همزمان با میلاد با سعادت دخت گرامی رسول اکرم «صلی الله علیه وآله »، بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا«علیهاالسلام » و یکصدمین سالگرد میلاد سلاله مطهرش حضرت امام خمینی «رحمه الله »، مراسم پنجمین دوره فارغ التحصیلی و جشن دهمین دوره بازگشایی واحد خواهران برگزار گردید.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی، تواشیح توسط گروه تواشیح اجرا شد; سپس دو تن از فارغ التحصیلان موفق دانشگاه گزارشی از بخشهای مختلف دانشگاه ارائه کردند. سپس فقیه عالیقدر حضرت آیت الله مهدوی کنی رئیس دانشگاه امام صادق «علیه السلام »، بیانات ارزنده ای در خصوص ارزش علم و پژوهش در اسلام، اهمیت خلوص در زندگی و فعالیتهای اجتماعی و بررسی آن در سیره امام خمینی «رحمه الله » ایراد کردند; شرح بیانات ایشان در ندای صادق شاره 15 خواهد آمد. در پایان، مراسم فارغ التحصیلی با ایراد سوگندنامه که توسط نماینده فارغ التحصیلان قرائت شد انجام گرفت. سپس به نفرات برگزیده رشته های مختلف دانشگاه از سوی ریاست واحد خواهران جوایزی اهدا گردید.

به مناسبت عید میلاد علی «علیه السلام »

به مناسبت عید میلاد مولی الموحدین حضرت امیرالمؤمنین علی «علیه السلام » اولین اختر تابناک ولایت و امامت و روز پدر، اساتید واحد خواهران به حضور فقیه عالیقدر حضرت آیت الله مهدوی رسیدند و این روز را به محضر آن پدر بزرگوار تبریک عرض کردند سپس مقام محترم ریاست دانشگاه بیانات ارزنده ای ایراد نمودند .

در پایان ایشان تذ کاری به اساتید دادند. حضرت آیت الله مهدوی کنی در پایان، به سؤالات حاضران پاسخ گفتند که شرح کامل بیانات ایشان در شماره 15 ندای صادق خواهد آمد.

اخبار آموزش

پذیرش در کارشناسی ارشد

پس از اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری کارشناسی ارشد دانشگاهها مطلع شدیم تعدادی از عزیزان فارغ التحصیل -11 نفر در آزمون سراسری کارشناسی ارشد و 7 تن در کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی پذیرفته شده اند. این نتایج درحالی اعلام شده که هنوز نتایج آزمون دانشگاهها و مراکز آموزش عالی نیمه متمرکز اعلام نگردیده است. نشریه واحد خواهران ضمن عرض تبریک به این عزیزان توفیق کلیه ایشان را از درگاه ایزد منان خواستار است. ضمنا اسامی پذیرفته شدگان و رشته های آنها بشرح زیر می باشد:

1- نصرت ترقی (زبان و ادبیات عربی دانشگاه تربیت معلم) 2- مهدیه مهدوی کنی (تاریخ و تمدن اسلامی دانشگاه تهران) 3- فاطمه کیادربندسری (زبان و ادبیات عربی دانشگاه تربیت معلم) 4- سیده مریم میرباقری (زبان و ادبیات عربی دانشگاه کردستان) 5- بتول مقیسه (زبان و ادبیات عربی، تربیت معلم سبزوار) 6- مریم حسینی آهق(فقه و مبانی حقوق اسلامی پژوهشکده امام خمینی) 7- نسترن منوچهری(فقه و مبانی حقوق اسلامی پژوهشکده امام خمینی) 8- نرجس نعمتی (فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه تهران) 9- فاطمه جعفریان (فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه تهران) 10- ثمینه وثوقی (علوم قرآنی دانشگاه اصول دین) 11- ثریا سلیمانی فر(علوم قرآنی دانشگاه اصول دین)

پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

مهدیه مهدوی کنی - فرشته قبادی - مهین صفریان - فاطمه جعفری سیده مریم میرباقری - ثمینه وثوقی - فاطمه بنی اسدالله در رشته زبان و ادبیات عربی، مریم مظاهری در رشته علوم قرآنی و صدیقه سلیمی نژاد در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی

نقد فیلم بچه های خیابان

روز دوشنبه نوزدهم مهرماه خانم بخشی از اساتید واحد خواهران در جمع اساتید و دانشجویان حضور یافته با نمایش بخشهایی از فیلم "بچه های خیابان" به تحلیل مسائل کودکان و نوجوانان بزهکار و علل گرایش آنان به رفتارهای ضد اجتماعی پرداخت. در این جلسه همچنین اختلالات اجتماعی و چگونگی پیشگیری از آن بررسی گردید.

اخبار پژوهش

با عنایات حضرت بقیة الله الاعظم و با مساعدت مسؤولان محترم دانشگاه، مرکز اطلاع رسانی واحد تحقیقات، تحت نظر اداره کل پژوهش به منظور ارتقاء سطح علمی - تحقیقاتی دانشجویان گسترش یافت. این مرکز شامل بخشهای زیر است:

الف مرکز خدمات رایانه ای، که استفاده از انواع CD های علمی و اتصال به شبکه اینترنت جهانی از جمله خدمات این مرکز است .

ب - مرکز اسناد آرشیو، که شامل ارائه انواع تحقیقات ترمی دانشجویان، جزوات درسی، پایان نامه ها، روزنامه ها و سایر اسناد و مدارک می باشد. جهت ارائه هرچه بهتر این خدمات و تشویق دانش پژوهشان، کارتهای اعتباری برای استفاده از خدمات رایگان اینترنت به اعضای این مرکز داده می شود. استادان، محققان و دانشجویان همه روزه می توانند با مراجعه به مرکز اطلاع رسانی و اتصال به شبکه اینترنت، آخرین اطلاعات علمی، اخبار روز و مسائل سیاسی - اجتماعی را دریافت کنند. این مرکز جهت فعالیتهای تحقیقاتی - فرهنگی - آموزشی دریچه ای به روی سایر دوایر دانشگاه باز کرده است.

2- دار الترجمه زبانهای خارجی زیرنظر مرکز تحقیقات علوم اسلامی به منظور آشنایی دانش پژوهشان با زبانهای بیگانه، ترویج فرهنگ غنی اسلامی در سایر زبانها، کاربردی کردن اهداف آموزش زبانهای خارجی در سطح دانشگاه، بهینه سازی روند تحقیق در دستیابی به آخرین دستاوردهای تحقیقاتی با استفاده از شبکه های اطلاع رسانی جهانی که نیاز به تسلط بر زبان بیگانه دارند افتتاح شد. این دارالترجمه آماده ترجمه متون تخصصی، نیمه تخصصی و عمومی از زبانهای انگلیسی و عربی به فارسی و بالعکس می باشد. تاکنون به همت دست اندرکاران، جمعی از افراد متخصص شناسایی و به همکاری دعوت شده اند. جزئیات فعالیت این مرکز متعاقبا اعلام خواهد شد.

3- مرکز تحقیقات علوم اسلامی در زمینه های مختلف علوم اسلامی و انسانی از محققان دعوت به همکاری میکند در این خصوص عده ای از افراد متخصص و متعهد تاکنون جذب همکاری شده اند.

اخبار واحد نشریه

انتشار نشریه "نور"

بمناسبت بعثت رسول اکرم «صلی الله علیه وآله » اولین شماره نشریه "نور" زیر نظر اداره کل روابط عمومی و همکاریهای بین المللی دانشگاه امام صادق «علیه السلام » قسمت برادران منتشر گردید. دفتر نشریه واحد خواهران ضمن تبریک، آرزوی موفقیت روزافزون این عزیزان را از درگاه باریتعالی مسالت دارد.

اخبار فرهنگی

در سوگ بهترین زنان عالم

واحد خواهران دانشگاه امام صادق «علیه السلام » چونان سالهای گذشته در ایام شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا«علیهاالسلام » به سوگ و عزا نشست. از روز شنبه 20 شهریور ماه به مدت سه روز مراسم عزاداری و نوحه خوانی عمومی در این واحد برپا بود.

اساتید بزرگوار خانمها اسکندرجوی و لواسانی به ایراد بیاناتی درباره الگوگیری از آن حضرت و مقام و شان اهل بیت و حضرت صدیقه کبری «علیهاالسلام » در آیات قرآن پرداختند. روز دوشنبه نیز خواهران دانشجو سیره و مصایب و خطب این بزرگوار را به نحو مستند و زیبا در قالب تصویر و کلام برای خواهران عزادار به اجرا درآوردند. نگارش، صحنه پردازی و صداگذاری این برنامه تماما به عهده خواهران دانشجو و زیرنظر واحد بسیج و بخش فرهنگی انجام گردید.

"یا ایها المدثر قم فانذر"

واحد خواهران در خجسته ایام جشن مبعث آخرین برگزیده پروردگار - خاتم نبیین حضرت محمد «صلی الله علیه وآله » - غرق در شادی و سرور بود. به همین مناسبت امور فرهنگی و بسیج دانشجویی برنامه های متنوع و جالبی را ارائه نمودند و در پایان دعای عهد بصورت دستجمعی توسط کلیه حاضرین در جلسه قرائت گردید.

سیر مطالعاتی کارکنان

در ایام تابستان به دنبال تداوم سیر مطالعاتی کارکنان واحد خواهران، کتابهای انسان و ایمان و انسان در قرآن، اثر استاد شهید مرتضی مطهری و کتاب مهدی آخرین سفیر انقلاب، تالیف ذبیح الله محسنی کبیر، مطالعه و در پایان توسط بخش فرهنگی کارکنان از کلیه کارمندان امتحان بعمل آمد.

سخنرانی حجة الاسلام آقای ابوترابی

به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس حجة الاسلام ابوترابی نماینده مجلس شورای اسلامی و سرپرست امور آزادگان روز بیست و نهم شهریور با حضور در جمع خواهران دانشجو سخنانی را در مورد ایمان به خداوند و نجات انسان از آلودگی ایراد کردند.

و در ادامه به ذکر خاطراتی از دوره ده ساله اسارت و استقامت و اعتقاد و التزام عملی جوانان آزاده پرداختند.

اولین میزدگرد قرآنی

روز دوشنبه هفدهم آبان ماه همزمان با مبعث آخرین فرستاده پروردگار و پیام آور الهی -حضرت محمد مصطفی «صلی الله علیه وآله »- میزگرد قرآنی با شرکت اساتید حافظ و قاری قرآن کشور خانمها دکتر شیخ الرئیس، علوی و قبادی در مصلای واحد خواهران برگزار گردید. ابتدا خانم علوی به تفسیر آیاتی از قرآن مجید در مورد نظر کردن خداوند به همه بندگان -خاص و عام و پذیرش بنده، توجه انسانها به عیوب خویش و چگونگی فهم قرآن توسط افراد صحبت کردند و اضافه کردند لازمه درک و ورود قرآن به قلب، پاک بودن انسان است - سپس خانم شیخ الرئیس از سوری که به جایگاه و مقام زن پرداخته اند سخن گفت و به پوشش زن از دید آیات قرآنی اشاره کرد و در پایان موارد حضور سیاسی زنان را در آیات برشمرد که شامل مشارکت زن در مسائل اجتماعی، زمامداری و بیعت می باشد. ادامه این میزگرد بعلت اهمیت موضوع کمبود وقت و درخواست حضار به جلسه دیگر موکول گردید. متن کامل میزگرد در بخش همایشها و سخنرانیهای ندای صادق شماره 15 آینده خواهد آمد.

ارتباط دین و اینترنت

روز دوشنبه بیست و ششم مهرماه حجت الاسلام دکتر آشنا مدیر کل پژوهش، و استاد دانشگاه امام صادق «علیه السلام » در جمع استادان و دانشجویان حضور یافته پیرامون بهره مندی مبلغان مسیحی در امر تبلیغ دین مسیحیت، از خدمات ارتباط جمعی از جمله: رادیو، تلویزیون، ویدیو و اینترنت سخنرانی کردند.

ایشان از فواید اینترنت در بهره گیری دین مسیحیت سخن راندند و اضافه کردند با این وسیله در حال حاضر هرکس در هر نقطه از جهان به هر گونه اطلاعات صوتی - تصویری که در مورد این دین بخواهد دست می یابد. مبلغان مسیحی با این وسیله توانسته اند اندیشه های خاص خویش را به دنیا القا کنند.

(مشروح سخنان ایشان در ندای صادق شماره 15 خواهد آمد)

برگزاری دعای عهد

در ایام ماه مبارک شعبان، نیایش جهت تعجیل در ظهور حضرت بقیة الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) همه روزه قبل از شروع برنامه های آموزش دانشگاه، مراسم دعای عهد توسط استادان، کارمندان و دانشجویان در محوطه دانشگاه برگزار می گردد.

گرامیداشت هفته دولت

همزمان با بزرگداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان گرانقدر رجایی و باهنر مراسم روز کارمند در واحد خواهران برگزار گردید. در این مراسم یکی از کارکنان به بررسی ویژگیهای کارگزار نمونه از دیدگاه حضرت علی «علیه السلام » پرداخت. سپس مدیر امور دانشجویی سرکار خانم کاظمپور پیرامون وظایف خواهران در دانشگاه و اهمیت حضور زن مسلمان در عرصه های مختلف جامعه بیاناتی ایراد نمودند. در ادامه برنامه نیز مسابقاتی اجرا و به برندگان جوایزی اهدا گردید و جلسه نشستی صمیمانه بین مسؤولان و کارمندان تشکیل شد که در آن کارمندان به بیان تجارب ارزنده کار خویش پرداختند. این مراسم با توسل به حضرت فاطمه «علیهاالسلام » خاتمه پذیرفت.

اخبار بسیج

سیر مطالعاتی بسیج

در ایام تعطیلات تابستانی، بسیج خواهران بمنظور ارتقاء سطح علمی دانشجویان بسیجی اقدام به برگزاری سیر مطالعاتی از آثار استاد شهید مطهری «رحمه الله » نمود. دانشجویان پس از مطالعه دو اثر ارزشمند استاد (فلسفه اخلاق، اخلاق جنسی) موفق شدند خلاصه و تحلیل آن را در پایان به واحد بسیج ارائه دهند.

اخبار راهپیمایی

روز سه شنبه ششم مهرماه دانشجویان و اساتید واحد خواهران بمنظور محکوم کردن نوشتار موهن نشریه موج در تجمع عظیمی که در مقابل دانشگاه تهران برگزار گردید، شرکت کردند. در این گردهمایی طی قطعنامه ای راهپیمایان خواستار رسیدگی قاطع مسؤولان فرهنگی کشور به اینگونه اهانتها شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان