ماهان شبکه ایرانیان

آشپزی به سبک world home

مواد غذایی اولیه و دستور تهیه غذاهای ویژه شرق و غرب در پرو فراوان است

توضیح آشپزی به سبک جهانی در برخی نقاط جهان: Papa Rellena یک وعده سیب‌زمینی سالم / پرو

مواد غذایی اولیه و دستور تهیه غذاهای ویژه شرق و غرب در پرو فراوان است. گوشت گوسفند بازیگوش در دشت و بیابان یکی از بهترین وعده‌ها به شمار می‌آید. "seco de Cordero" شور مزه با گوشت ترد و سیب زمینی که مردم آن را "papa" می‌نامند از وعده‌های غذایی اصلی در پرو است. وعده غذای اصلی خانگی در پرو "Papa Pellena" نام دارد که معمولا شامل کوفته ایست که با گوشت گاو، سبزیجات و سیب زمینی پر شده است.

 

2) لازانیای پنیری / ایتالیا

لازانیا معرف  مواد غذایی خانگی در شمال ایتالیا می‌باشد که بعنوان روح مادر در غذا‌ها در صدر قرار دارد. آشپزی با جوشاندن رشته‌ها شروع می‌شود. بعد از آن پیازها، قارچ و فلفل دلمه‌ای تکه‌شده را در روغن سیر تفت می‌دهیم و تمامی مواد را بر روی رشته‌ها، مقداری ریحان، پنیر ریکوتا و سبزیجات سرخ شده می‌ریزیم. پس از آن ظرف لازانیا را در فر قرار می‌دهیم تا زمانی که پنیر‌ها کاملا ذوب شوند .

 

3)غذایی از محصولات کشاورزی ارگانیک " فلافل" / اردن

ازغذاهای خانگی در اردن می‌توان به تبول، فلافل و حموص اشاره کرد. که در بین آن‌ها فلافل درست شده از نخود و سبزیجات مختلف بعنوان غذای سالم در خاورمیانه معرفی شده است. نخود یا لوبیای سبز را بجوشانید و بعد از آن نخود چرخ‌شده را با پیاز رنده‌شده، سیر، جعفری و گشنیز خرده شده مخلوط کرده و سرخ کنید. این غذا زمانی لذیذ‌تر می‌شود که با نان پیتا، سالاد بولیوار همراه با سس تند و موس خانگی خورده شود.

 

4) نانی نازک اما  کامل / فرانسه

نان کرپ، پن‌کیک نازکی ست که معمولا با آرد گندم تهیه می‌شود. آرد را در یک ظرف الک کنید. شیر و تخم مرغ‌ها را در یک ظرف با سرعت هم بزنید و مخلوط شیر و تخم مرغ را با آرد گندم مخلوط کنید. نکته قابل توجه برای درست کردن این نان قرار دادن مواد مختلفی همچون ژامبون، تخم مرغ و میوه  داخل نان است. با خوردن نان کرپ همراه سالاد می‌توان از یک صبحانه کامل لذت برد.

 

2) ترش مزه، تام یام کنگ / تایلند
در تمامی ظرف‌های غذا در تایلند معمولا فلفل Qingyaang و چند برگ گشنیز که دارای عطر و بویی منحصر به فرد است را بعنوان چاشنی مشاهده می‌کنید. یکی از 3 سوپ مطرح در جهان، سوپ تام یام کنگ است که غذایی تایلندی است. این غذا با چند تکه سنبل هندی با حبه، فلفل، پالانگا (نوعی ماده غذایی) و چند برگ لیمو ترش جوشانده شده در آب گرم، به اضافه سس ماهی، شکر، فلفل و چند برگ گشنیز پخته می‌شود. این غذا طعمی با تندی ملایم و کمی شور-ترش دارد.

 

6) موساکای مدیترانه‌ای / یونان
این غذای خانگی یونانی ساده و آسان است. برای پیش غذا، گوجه فرنگی پخته شده با ترکیبی از مواد مختلف به نام " Gemista" خورده می‌شود. یونانی‌ها سالاد"cretan"، نان ترد تست شده با گوجه فرنگی خرد شده به نام " غذای خانگی جزیره creta" میل می‌کنند. موساکا بعنوان غذای اصلی سرو می‌شود، کدوی کبابی، سیب زمینی همراه با سس گوشت و سس "béchamel" در فر پخته می‌شوند. مزه‌ی این مخلوط ذوب شده‌ی گوشت و نان بسیار خوشمزه است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان