پرتوی ازکلام رهبری

حوزه های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کجرویها بوده اند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

حوزه های علمیه و علمای متعهد در طول تاریخ اسلام و تشیع مهم ترین پایگاه محکم اسلام در برابر حملات و انحرافات و کجرویها بوده اند.

اگر فقها نبودند، معلوم نبود امروز چه علومی به عنوان علوم قرآن و اسلام و اهل بیت علیهماالسلام به خورد توده ها داده بودند.

امام خمینی رحمة الله علیه 3/12/67

توصیه اینجانب آن است که نسل حاضر و آینده غفلت نکنند و دانشگاهیان و جوانان برومند عزیز هرچه بیشتربا روحانیان وطلاب علوم اسلامی پیوند دوستی و تفاهم را محکمتر و استوارتر سازند و...

امام خمینی رحمة الله علیه، وصیت نامه سیاسی الهی

... یکی از سخت ترین جهادها این است که در مقابله با هجوم افکار و فرهنگهای غلط و انحرافی یک انسانی که حق را می شناسد، بایستد و بخواهد از حق دفاع کند و با بیان، با فکر، با منطق، با سلاح زبان و قلم بخواهد ذهن ما را به سمت آنچه درست است هدایت کند و شهید مطهری این جهاد سخت را سالهای متمادی انجام داد.

مقام معظم رهبری دام ظله العالی 15/2/72

مسئولیت تدوین ارزش اسلام،تبیین معارف اسلامی وتنقیح وتحقیق مقررات واحکام اسلام ونیز ارائه الگوی زندگی اسلامی،که نظام براساس آنها حرکت خواهد کرد، برعهده حوزه های علمیه است.

جامعه علمی امروز اگر بخواهد آن میراث (فقه شیعه) را گرامی بدارد ، در رشته علم باید جلو برود و پیشرفت کند . حوزه های علمیه در یک میدان و علما هم در غیر حوزه های علمیه در یک میدان دیگر،...بهترین و آخرین گفته های جدید در مورد مسائل سلامی دانسته شود...هوشمندانه باید نیاز را بدست بیاورد و بفهمد چه سئوال و ابهامی در ذهن طرف مقابل است ، برود عالمانه آن سئوال را حل کند.

مقام معظم رهبری دام ظله العالی 25/11/71

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر