ماهان شبکه ایرانیان

به مناسبت رحلت حضرت محمد(ص)

نشان منافق سه چیز است، سخن به دروغ گوید، از وعده تخلف کند و در امانت خیانت نماید.

روایات حضرت محمد(ص)

سرکشی آفت شجاعت است.

تفاخر آفت شرافت است.

دروغ آفت سخن است.

نشان منافق سه چیز است، سخن به دروغ گوید، از وعده تخلف کند و در امانت خیانت نماید.

آیا می دانید سخن چینی چیست؟... سخن چینی آنست که سخنی را از کسانی پیش دیگران نقل کنند و میان آنها را بهم بزنند.

دنیا را بر اهل دنیا واگذارید زیرا هرکس از دنیا بیش از صد کفایت برگیرد در هلاکت خویش می کوشد اما نمی داند.

از خدا بترس و هیچ کار نیکی را حقیر نشمار.

خوشا آنکه ترس خدا از ترس مردم مشغولش داشته است.

از خدا بترسید و میان فرزندان خود بعدالت رفتار کنید همانطور که می خواهید با شما به نیکی رفتار کنند.

از همه مردم پرهیزگارتر آن کسی است که حق را بر نفع و ضرر خویش بگوید.

فرمایشات امام خمینی در ارتباط با حضرت محمد(ص)

صلوات و سلام خداوند بر رسول خدا پیامبر عظیم الشأن که یک تنه قیام فرمود در مقابل بت پرستان و مستکبرین و پرچم توحید را به نفع مستضعفین به اهتزاز درآورد و از قلت عُده و عدد نهراسید و با عده قلیل بدون ساز و برگ جنگی و با نیروی ایمان و قدرت تصمیم بر سرکشان و ستمکاران تاخت و ندای توحید را در کمتر از نیم قرن بر بزرگترین معموره جهان به گوش جهانیان رسانید.

پیغمبر اکرم(ص) با عدد کم لکن با تأیید الهی مقاصد خودش را پیش برد و دنیا را تحت تأثیر خودش قرار داد.

اسلام آنقدر عزیز است، آنقدر بزرگ است که پیغمبر اسلام و اهل بیت آن بزرگوار، هستی خودشان را، همه چیز خودشان را در راه اسلام فدا کردند.

پیغمبر بزرگ اسلام(ص) با آن زحمات و رنج های طاقت فرسا در راه هدف، از جهاد ستمکاران تا آخر عمر دست نکشید.

رسول اللّه پایه سیاست را در دیانت گذاشته است.

پیامهایی در ارتباط با رسول اکرم(ص)

رحلت جانگداز

ای رسول حق از رحلت تو چه بگوییم و چه بنویسیم که براستی وصف این غم بزرگ، این رحلت جانگداز و وصف این مصیبت کبری و داهیه عظمی در توان کدامین قلم و کدامین بیان است؟

لحظات سنگین و اندوهناک

آسمان بر بام خانه پیامبر منتظر است، انگار که کواکب از حرکت باز ایستاده اند و زمین دیگر نمی چرخد، در این لحظات سنگین و اندوهناک گویی این محمد نیست که از دار دنیا می رود بلکه کل انبیا و پیامبران هستند که از این جهان می روند.

غم او

اینک او امتش را تنها می گذارد و از این سرای فانی به سرای باقی می شتابد، او از رفتن غم ندارد، اندوه از رحلت و ترک این جهان خاکی ندارد. اگر غمی و اندوهی بر سینه اش سنگینی می کند ناراحتی و بی تابی از برای امت نوپایی است که یک مکتب الهی را پذیرفته است و به همین خاطر در مقابل دشمنان داخلی و خارجی زیادی قرار گرفته است. غمش غم امتی است که باید حرکتش را به سوی اللّه یک لحظه متوقّف نسازد. چه رنجها که برای این حرکت متحمل نگشت و چه حرفها که از دوست و دشمن نشنید، اگر در دل همیشه به یاد و فکر امت بود بخاطر عشقی بود که به خدای امّت داشت.

پدر مهربان

اینک «پدری مهربان» از دنیا می رود، پدری بی مانند جهان را ترک می گوید و آنگاه که بی تابی و بی قراری دخترش را نظاره می کند خطاب به او چنین می فرماید: «فاطمه عزیزم، غصه به خود راه مده که تو اوّلین کسی هستی که به دیدار من می شتابی.

پیامبر، پیشاهنگ انقلابی انسانی

پیامبر گرامی اسلام(ص) پیشاهنگ انقلابی انسانی بود تا بندگان حتی زبونان و مترودان از رحمت الهی، بار دیگر بتوانند به مقام قرب و اتصال با ملکوت دست یابند.

اخلاق حسنه

حضرت محمد(ص) با اخلاق حسنه و خوی الهی گونه خویش، قوم وحشی و عصیان گر آن زمان را از آتش جهالت و هلاکت رهانید و به آنها عزّت و کرامت انسانی را آموخت.

ساده زیستی

یکی از وجوه مهم شخصیتی پیامبر اکرم(ص) ساده زیستی آن حضرت است. پیامبر(ص) با زندگی ساده و بی تکلّف خود، الگویی تمام برای همه رهروان هستند که می کوشند از گذرگاه دنیا سبکبال به سوی آخرت گام بردارند.

منادی آزادی

اسلام دین آزادی و آزادی خواهی است. آزادی انسانها از قیود بندهای بندگی و بردگی شیطان و دیگر انسانها و رسول راستین اسلام، بزرگترین منادی آزادی و آزادی خواهی برای رهایی و رستگاری بشر بود.

پیامبر رحمت

حضرت محمد(ص) پیامبر رحمت و رأفت است. ایشان با عطوفت و بلند نظری، احکام و مبانی شریعت نبوی را به شیوه های پسندیده و در عین حال، متین و محکم بیان نمودند و در ترویج و نشر معارف حقه دین و هدایت آن به بهترین نحو ممکن اقدام کردند.

سرچشمه خوبیها

سرچشمه خوبیها و حقانیتها، عدالت است و عدالت در ذات و جوهره نبی اکرم اسلام می درخشد. ایشان نه تنها خود در نگرشهای اجتماعی و امور حکومتی، قسط و عدل را عملاً پیاده کردند بلکه جانشین عدالت گستری را همچون علی(ع) در دامن خویش پروراندند.

حکمت پرچمدار آیین شریعت

تمدن اسلامی از یکسو با قدمت غرورانگیز خود و از سوی دیگر با جامعیتی که دارد همچنان به عنوان یکی از درخشان ترین تمدنهای انسانی مطرح و پاسخگوی نیازهای بشریت است و این میسور نبوده است مگر با ایمان مستحکم و حکمت و تفکّر بلند پرچمدار آیین شریعت، یعنی حضرت محمد(ص).

محمد امین

امانتداری از معدود خصایص است که بیشترین بار مسئولیت را بر عهده آدمی می نهد. به عبارتی دیگر، امانتداری، مسئولیتی سنگین است که به خودسازی و اراده ای قوی نیازمند است و حضرت رسول صلوات الله علیه و آله موصوف به این صفت بزرگ بوده و همواره در میان مردم روزگار خود به محمد امین اشتهار داشته اند.

چراغ همیشه روشن

رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) اگر چه صدمات جبران ناپذیری را بر پیکره جامعه تحمیل کرد اما چراغی را که ایشان برافروختند هیچگاه به خاموشی نگرایید و هرگز راهی را که در پیش گرفته بودند از میان نرفت. براستی پیامبر چراغ همیشه روشن تاریخند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان