ماهان شبکه ایرانیان

جایگاه عفاف و حجاب در سینمای امروز ایران/۵

مدنی: حجاب برای بازیگران زن امنیت خاطر است/ بانوان ما در تمامی عرصه ها قدر گوهر وجودی خودشان را بدانند

رابعه مدنی بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با هفته عفاف و حجاب گفت: امروزه حجاب اسلامی برای بازیگران زن امنیت خاطر است و من بسیار خرسندم که به عنوان یک بازیگر وقتی در پروژه ای حضور پیدا می کنم آن محیط را برای خودم امن می بینم.

مدنی: حجاب برای بازیگران زن امنیت خاطر است/ بانوان ما در تمامی عرصه ها قدر گوهر وجودی خودشان را بدانند

بازیگر فیلم سینمایی «بوسیدن روی ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: به لطف الهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شرایط حوزه فرهنگ و هنر و به خصوص سینما با دوران رژیم پهلوی تفاوت های آشکاری کرده است؛ اگر در آن دوران هر بازیگری به دلیل محیط فاسد و بی حیا نمی توانست در آثار سینمایی حضور پیدا کند امروزه با آرامش خاطر سر صحنه می رود و کارش را انجام می دهد و اطمینان دارد که هیچ نگاه ناپاکی در پی او نیست.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم حجاب اسلامی حتی اگر به صورت ظاهری هم باشد و افرادی به صورت ظاهری حفظ حجاب نمایند باز هم بسیار خوب و نیکو است. البته بسیار بهتر است که بانوان ما در تمامی حوزه ها و عرصه ها قدر گوهر وجودی خودشان را بدانند و ارزش خودشان را حفظ نمایند.

مدنی سپس با بیان اینکه نباید بگذاریم از زنان در هیچ عرصه ای سوء استفاده شود خاطرنشان کرد: هیچ زنی نباید به واسطه بی حجابی و عدم حفظ حجاب اسلامی این اجازه را به شخص و اشخاصی بدهد که به او به عنوان یک کالا و ابزار نگاه کنند. هر زن باید حرمت خود، خانواده اش و جامعه و حکومتش را حفظ کند و قدر نعمت حجاب و حیا را به خوبی بداند.

برنده تندیس حافظ بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم «برف» تأکید کرد: من گاهاً افرادی را مشاهده می کنم که اهل حجاب نیستند و تحمل حجاب برایشان سختی دارد و دوست دارم در اینجا به این افراد به عنوان یک مادر توصیه کنم که به حفظ حجاب اسلامی پایبند باشند و قدر این نعمت الهی را به خوبی بدانند.

این بازیگر در خاتمه این گفتگو افزود: من خوشحالم در خانواده ای به دنیا آمده و بزرگ شده ام که در آن حفظ حجاب اسلامی اصل اساسی بود و من همیشه به عنوان یک زن، یک همسر و یک مادر حجاب داشته ام و هیچ گاه نه تنها از داشتن حجاب آزرده خاطر نشده ام بلکه داشتن حجاب به من آرامش روحی داده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان