ماهان شبکه ایرانیان

عصر دیجیتال تهدیدی برای بهداشت روانی کودکان

درمانگران با توجه به افزایش آزار و اذیت‌ها و مزاحمت‌ها در فضای مجازی و آسیب‌هایی که از طریق بازی‌های ویدیویی آنلاین متوجه کودکان و نوجوانان می‌شوند اعلام کردند که سلامت روانی این گروه‌های سنی در این عصر به طور جدی در معرض خطر است

عصر دیجیتال تهدیدی برای بهداشت روانی کودکان

درمانگران با توجه به افزایش آزار و اذیت‌ها و مزاحمت‌ها در فضای مجازی و آسیب‌هایی که از طریق بازی‌های ویدیویی آنلاین متوجه کودکان و نوجوانان می‌شوند اعلام کردند که سلامت روانی این گروه‌های سنی در این عصر به طور جدی در معرض خطر است. بازی‌های خشن و ارسال تصاویری با مضامین غیراخلاقی در تلفن‌های همراه و یا سایر وسایل ارتباط جمعی با توجه به اثرات منفی که بر ذهن و روان افراد زیر 18 سال برجای می‌گذارند بهداشت روانی آنها را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده و به آن آسیب وارد می‌کنند.


کارشناسان معتقدند در زمان‌های گذشته اگر آزار و اذیتی وجود داشت تنها در کلاس‌های درسی از سوی همسالان بود اما امروزه این آزارها از مرزهای خانه و مدرسه فراتر رفته است. این افراد معتقدند راه حل جلوگیری از این مشکلات، استفاده نکردن از فضای مجازی نیست چرا که این محدودیت‌ها در بعضی نوجوانان و جوانان موجب استرس می‌شود.


به گزارش روزنامه گاردین، روانشناسان اعلام کرده‌اند با توجه به افزایش 25 تا 30 درصدی آمار معاینات کودکان، نوجوانان و جوانان مبتلا به اختلالات روحی در مراکز سلامت روان، معضل مشکلات اینترنتی نگران کننده‌تر شده است.


امروزه استفاده از شبکه‌های اجتماعی بخش جدایی ناپذیری از زندگی جوانان را تشکیل می‌دهد و به منظور جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این شبکه‌ها،‌ بررسی‌های دولتی لازم است. والدین نیز در این زمینه باید مراقبت‌های بیشتری از فرزندان خود کرده و با تدارک دیدن برنامه های جایگزین، جذاب و خانوادگی تا حد امکان زمان استفاده از اینترنت را برای فرزندانشان تا حداکثر دو ساعت محدود کنند و در صورت برخورد با هر مشکلی در این زمینه و دشواری در کنترل کودکشان حتما از مشاوران و متخصصان، کمک و راهنمایی بگیرند. والدین در این مورد نباید از نقش سازنده صحبت کردن دوستانه با فرزندانشان و آگاه‌سازی تدریجی آنها از خطرات اعتیاد به این وسائل غافل شوند.

 

 

 

 

 

منبع: ایسنا

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان