ماهان شبکه ایرانیان

ابراز علاقه برنامه سازان عراقی برای کار در شهرک های سینمایی ایران

مجاهد ابوالهیل رییس هیات امنای شبکه رسانه‌های عراق از علاقه برنامه سازان کشورش برای تولید آثار نمایشی در شهرک های سینمایی تاریخی ایران سخن گفت.

ابراز علاقه برنامه سازان عراقی برای کار در شهرک های سینمایی ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما در دیدار با مجاهد ابوالهیل رییس هیات امنای شبکه رسانه‌های عراق با اشاره به وجود 11 کانال تلویزیونی ماهواره‌ای و 33 رادیو برون‌مرزی در رسانه‌ملی و پخش برنامه‌ به زبان‌های گوناگون گفت: صداوسیما تمام امکاناتی را که در اختیار دارد برای تحقق اهداف والای جمهوری اسلامی بسیج کرده‌است و معاونت برون‌مرزی با داشتن شبکه‌های ماهواره‌ای همچون پرس‌تی‌وی، هیسپان‌تی‌وی و العالم در این زمینه فعالیت ویژه‌ای دارد.

معاون برون‌مرزی ابراز امیدواری کرد که ارتباطات رسانه‌ای صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با شبکه‌ها و رسانه‌های عراقی تقویت شود و توسعه یابد.

وی بیان کرد: سازمان صداوسیما دانشکده‌ای دارد که استادان مجرب و کارگاه‌های آموزشی آن آماده ارائه خدمات در حوزه رسانه به همکارانمان در کشور عراق است. می‌توان با انعقاد تفاهم‌نامه‌های رسانه‌ای مشترک میان ایران، عراق و سوریه، علاوه بر ساخت برنامه‌ها و سریال‌ها با موضوعات مورد علاقه طرفین در هزینه‌های ساخت نیز صرفه‌جویی کرد.

نیازمند کمک و تجارت رسانه‌ای ایران هستیم

مجاهد ابوالهیل نیز با استقبال از پیشنهادهای معاون برون‌مرزی سازمان، تأکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک، تفاهم‌نامه همکاری‌های رسانه‌ای فیمابین منعقد شود.

رییس هیات امنای شبکه رسانه‌های عراق که ریاست کمیسیون تولیدات نمایشی عراق را نیز بر عهده دارد، افزود: تولیدات نمایشی عراق طی دو سال گذشته به دلایل مختلفی از جمله مسائل مالی دچار وقفه شده است و شبکه‌های عراقی با محاصره رسانه‌ای ماهواره‌ای و تلویزیونی عربی مواجهند. هم‌اکنون به‌دنبال بازاریابی برای سریال‌ها و تولیدات نمایشی عراق هستیم و می‌خواهیم با حمایت دولت و بخش خصوصی، تولیدات نمایشی عراق را رونق بخشیم و در این خصوص نیازمند کمک و تجارب رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی افزود: در زمینه همکاری رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران و عراق و حتی کشور سوریه برای ساخت تولیدات نمایشی می‌توان با نشان دادن مظلومیت این ملت‌ها به موضوعاتی با محوریت جبهه مقاومت، مبارزه با تروریسم و محکومیت جنگ تحمیلی علیه ایران در دوران حکومت بعثی‌ها پرداخت.

ابوالهیل با اشاره به علاقه‌مندی کشورش برای بهره‌مندی از تجربیات صداوسیما در زمینه تهیه‌کنندگی، کارگردانی، مونتاژ و گریم، بر ضرورت حمایت و پشتیبانی رسانه‌های دو کشور از یکدیگر به‌ علت نزدیکی از حیث مواضع فرهنگی، مذهبی و سیاسی تأکید کرد و گفت: ما به‌ عنوان یک شبکه‌ رسانه‌ای و کمیسیون حمایت از تولیدات و طرح‌های نمایشی، تولید سریال‌های تلویزیونی و اطلاع‌رسانی و تبلیغات برایمان بسیار مهم است و هنرمندان عراقی به هنر و سینمای ایران علاقه‌مند هستند. به‌ طوری که در زمان اکران فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله»(ص) در عراق، محافل سینمایی- هنری عراق مدت‌ها درباره سینمای ایران صحبت کردند.

وی همچنین از تمایل هنرمندان عراقی برای بازدید از شهرک‌های سینمایی ایران سخن گفت و ابراز امیدواری کرد برنامه‌سازان عراقی بتوانند برخی تولیدات نمایشی خود را در شهرک‌های سینمایی تاریخی ایران بسازند.

به‌گفته وی، هنرمندان و بازیگران عراقی تمایل دارند به نوعی سفیران فرهنگی و دوستی برای جمهوری اسلامی ایران به‌شمار آیند، چراکه بیش‌تر شبکه‌های عربی فاقد پایبندی و التزام اخلاقی هستند.

ابوالهیل در پایان از تهیه پیش‌نویسی با موضوع ایجاد گفتمان دینی در رسانه‌های عربی نیز خبر داد که از طریق وزارت امور خارجه عراق در اختیار اتحادیه عرب قرار گرفته و تصویب شده و به‌عنوان نقشه راه به تمام دفاتر و نمایندگی‌های اتحادیه عرب ارسال شده تا با برنامه‌سازی‌های هدفمند، منابع اندیشه و جریان تکفیری ریشه کن شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان