ماهان شبکه ایرانیان

عوارض کاشت ناخن

ناخن یکی از ضمائم پوستی است که نقش مهمی را در انگشتان دست و زیبایی آنها ایفا می کند و به همین دلیل نیز از گذشته های دور، زنان همیشه سعی می کرده اند، ناخن های خود را با انجام تغییرات مختلفی از نظر رنگ و فرم آن، زیبا جلوه دهند

عوارض کاشت ناخن
ناخن یکی از ضمائم پوستی است که نقش مهمی را در انگشتان دست و زیبایی آنها ایفا می کند و به همین دلیل نیز از گذشته های دور، زنان همیشه سعی می کرده اند، ناخن های خود را با انجام تغییرات مختلفی از نظر رنگ و فرم آن، زیبا جلوه دهند.
استفاده از ناخن های مصنوعی یکی از روش هایی است که زنان برای زیبا کردن ناخن های خود بکار می برند ولی افراد باید بدانند که ناخن های مصنوعی و کاشت آنها می تواند عوارضی را برای فرد بوجود آورد.
تحریک و اگزمای پوستی و همچنین ابتلا به عفونت های قارچی از مهمترین عوارض استفاده از ناخن های مصنوعی به مدت طولانی می تواند باعث تغییر فرم و حالت ناخن شده و حتی در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن گردد.
ناخن های مصنوعی به صورت های مختلفی شامل انواع پلاستیکی و کاغذی وجود دارند که آرایشگر برای چسباندن آنها از چسب های شیمیایی مخصوص استفاده می کند که در بسیاری از موارد موجب آلرژی در ناخن انگشت می گردد و اگر این التهابات بسیار شدید باشد می توانند به بدشکل شدن دائمی ناخن بدلیل آسیب به ماتریکس ناخن (ناحیه زایای ناخن) گردد.
در قسمت بالای اتصال صفحه ناخن به پوست انگشت یک محافظ مهم وجود دارد. بنام کوتیکول که مانع ورود رطوبت و باکتری و قارچ بین پوست و ناخن می گردد. اگر در زمان کاشت ناخن یا مانیکور کردن، این سد دچار اختلال شود فرد شاهد رخداد عفونت های میکروبی و قارچی دردسرزا خواهد بود. علاوه بر مسأله آلرژی به چسب مورد استفاده و رخداد درماتیت تماسی آلرژیک (که با التهاب، قرمزی و خارش شدید همراه است) و فرآیند احتمال رخداد عفونت های قارچی و میکروبی، باید به این مسأله هم اشاره کرد که گاه در فرآیند کاشت ناخن از وسایلی استفاده می شود که می توانند منجر به خونریزی در کناره های ناخن شوند و لذا اگر این وسایل خوب استریل نشده و منحصر به فرد نباشند، امکان انتقال بیماریهای ویروسی مثل هپاتیت و ایدز نیز وجود خواهد داشت.
ناخن های مصنوعی نباید بیش از چند روز روی ناخن های طبیعی فرد باقی بمانند چرا که در غیر اینصورت به مرور ناخن ها حالت طبیعی خود را از دست داده و تغییر رنگ (بصورت نارنجی کم رنگ) می دهند. پس بنابراین بطور کلی کاشت ناخن مصنوعی در افراد فاقد بیماری های خاصی که موجب تغییر شکل دائمی ناخن می شوند، بدلایل زیر توصیه نمی شود:
1)احتمال رخداد درماتیت (اگزما) تماسی آلرژیک به چسب یا حلال ها.
2)احتمال رخداد عفونت های باکتریایی و قارچی.
3)احتمال انتقال یافتن عفونت های ویروسی مثل هپاتیت و ایدز
4)احتمال تغییر شکل دائمی و از دست رفتن سلامت صفحه ناخن
در افرادی که به هر دلیل مایل به انجام این کار هستند اولاً باید مراقب رعایت بهداشت بطور دقیق باشند، ثانیاً ناخن مصنوعی را به مدت طولانی روی ناخن های طبیعی خود باقی نگذارند (که بهترین راه برای جدا کردن آنها استفاده از آب ولرم است) و بالاخره در صورت بروز هرگونه مشکل عفونی یا حساسیتی به متخصص پوست و مو مراجعه نمایند.
منبع:فصل نامه بهداشت پوست و مو(شماره 21)
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان