آثار منتشر شده توسط مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

در این مجموعه، برخی مقالات ارائه شده در چهاردهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گردآمده است.(۱)

جایگاه اهل بیت علیهم السلام در اسلام و امت اسلامی

گزیده مقالات فارسی چهاردهمین کنفرانس

بین المللی وحدت اسلامی

تنظیم: سید جلال میرآقایی

چاپ اول 1381 ش/ 1000 نسخه

قیمت: 40000 ریال

وزیری / 623 ص / شومیز

در این مجموعه، برخی مقالات ارائه شده در چهاردهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی گردآمده است.(1)

عناوین تعدادی از مقالات به قرار زیر است: «وحدت اسلامی برپایه مرجعیت علمی اهل بیت علیهم السلام / محمد علی تسخیری)، «وحدت اسلامی یا وفاق تشیع و تسنن در نهج البلاغه» / سعید خومحمدی، «تبار شناسی و سرآمد تبارشناسان معاصر» / سید محمود مرعشی نجفی، «دودمان حسن مثنّی» / علی دوانی، «اهل بیت در کتاب و سنت» / فاطمه زهرا داودی، «اهل بیت در کتاب و سنت» / سید محمد میرتبار و «محبت اهل بیت در قرآن و سنت» / اسماعیل قدیری.

منشور همبستگی

گزیده سخنرانی های دومین، سومین و چهارمین

کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی

تنظیم: محمد سعید معز الدین

چاپ اول 1376 ش/ 3000 نسخه

قیمت: 6000 ریال

وزیری / 276 ص / شومیز

منشور همبستگی حاوی تعدادی از سخنرانی های ارائه شده در دومین، سومین و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی است که در فاصله سال های 13671369 برگزار شده است.

برخی سخنرانان این مجموعه عبارتند از علی اکبر هاشمی رفسنجانی، عبدالله جوادی آملی، محمد تقی جعفری، محمد واعظ زاده خراسانی، میرحسین موسوی، قربان علی حیدرنژاد و سید حسین فضل الله.

الحکومة من وجهة نظر المذاهب الاسلامیه

(مجموعه مقالات)

تنظیم: سید جلال الدین میرآقایی

چاپ اول / 1377 ش/ 1000 نسخه

قیمت: 14000 ریال

وزیری / 659 ص / شومیز

دهمین کنفرانس وحدت اسلامی به همت «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» در تیر ماه سال 1376 در تهران برپا شد و در زمینه جایگاه و اهمیت حکومت اسلامی خصوصیات حکومت، حاکم و پیروان حکومت اسلامی مقالاتی به زبان عربی ارائه شد که در این مجموعه گرد آمده است. برخی از این مقالات عبارتند از «اجتهاد در باب حکومت اسلامی و نظرات امام خمینی» / سیدمحمدحسین فضل الله؛ «آزادی های سیاسی در حکومت اسلامی» / محمودامین خلیفه؛ «امت اسلامی و علل انحطاط مسلمین» / ضیاء الدین خزرجی؛ «اهداف حکومت اسلامی» / هادی آونج، «واجبات و حقوق حاکم اسلامی» / شهاب الدین حسینی و «اساس و اصول حکومت اسلامی» / قاسم مالکی.

الحوار مع الاخر (مع الموءتمرات الدولیه)

موءلف: محمد علی تسخیری

چاپ اول 1382 ش/ 2000 نسخه

قیمت: 10000 ریال

وزیری / 240 ص / شومیز

این اثر، یکی دیگر از سلسله کتب «مع الموءتمرات الدولیه» شامل مجموعه سخنرانی های دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مجامع و کنفرانس های بین المللی است.

این کتاب که به مناسبت شانزدهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع جهان شمولی اسلام و جهانی سازی منتشر شده، به مباحث ارزشمندی در موضوع گفت و گوی اسلامی اسلامی و اسلامی دیگران پرداخته است. برخی از عناوین آن عبارت است از نقش امت اسلامی در جهان امروز، نحوه همزیستی اسلام با دیگر ادیان و کیفیت تعامل اسلام و غرب.

السیدة نفیسه

موءلف: توفیق أبو اعلم

چاپ اول / 1382 ش/ 2000 نسخه

قیمت: 13000 ریال

وزیری / 232 ص / شومیز

این کتاب به سیره و زندگانی سیده جلیله نفیسه دختر حسن انور از نوادگان امام حسن مجتبی علیه السلام می پردازد و موءلف محترم آن توفیق فراوانی در طرح افکار قابل عرضه و مناقشه یافته و موفق شده است چارچوب ثابت و محکمی در مسأله تعریف و شناخت اهل بیت علیهم السلام وذوی القربی ارائه دهد.

از برجستگی های دیگر این کتاب، ارائه مطالب متفق و نوآوری ضمن حفظ اصالت بحث است؛ به گونه ای که با ذوق عصر جدید سازگار است و می تواند توجه بخش گسترده ای از پژوهشگران عرصه فرهنگ را به خوب جلب کند.

افزون بر این، این کتاب، حاوی افکار و مفاهیم اسلامی دیگری است که نهایت اهمیت را دارد؛ از جمله شفاعت، توسل، کرامات اولیا، زیارت قبور و... .

این کتاب، در چارچوپ تقریب بین مذاهب اسلامی نیز در بردارنده نکات مهم در مورد اختلاف ها و تحلیل ها و مناقشه های دقیقی در این باره است.



1 این کنفرانس با عنوان «جایگاه اهل بیت در اسلام و امت اسلامی» در خردادماه سال 1380 در تهران برگزار شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان