ماهان شبکه ایرانیان

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان:

بالغ بر ۳ هزار کردستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

سنندج- مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از ثبت نام و مشارکت بالغ بر ۳ هزار نفر از مردم استان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال جاری خبرداد.

بالغ بر 3 هزار کردستانی در جشنواره کتابخوانی رضوی  شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل احمدی بعد از ظهر امروز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سنندج که با موضوع ارائه و بررسی طرح بنیادی نقش پدری و بررسی برنامه های دهه کرامت برگزارشد، گفت: در بخش متکوب هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی سه هزار نفر و دربخش الکترونیکی هم تاکنون حدود 500 نفر شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار میشود، عنوان کرد: تاکنون 119 خانواده کردستانی در این جشنواره مشارکت کرده اند و این در حالی است که سال گذشته فقط 21 خانواده شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه اگر بستر حضور خانواده ها و تبلیغات دراین زمینه فراهم شود شاهد مشارکت بیشتری هم در این گونه برنامه ها خواهیم بود، بیان کرد: بیشترین تعداد خانواده های شرکت کننده در این جشنواره مربوط به روستای خانم آباد شهرستان کامیاران است که 100 درصد آنها شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانههای عمومی کردستان با بیان اینکه اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان همزمان با دهه کرامت برگزار میشود، افزود: بر اساس برنامه این مراسم در روز 12 مرداد با دعوت از برگزیدگان و همچنین علاقمندان در سنندج برگزار خواهد شد.

احمدی بیان کرد: برگزیدگان پس از داوری نهایی در دبیرخانه جشنواره در نهاد کتابخانههای عمومی کشور معرفی میشوند و سپس در آئین اختتامیه کشوری و استانی مورد تقدیر قرار می گیرند.

وی از مشارکت برخی نهادها در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کردستان تشکر کرد و گفت: سپاه بیت المقدس کردستان، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، شرکت چاپ معلم، کانون مساجد ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از نهادهایی بودند که در برگزاری جشنواره از کتابخانههای عمومی حمایت کردهاند.    

 احمدی اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی هر ساله با هدف ترویج فرهنگ رضوی و گسترش و ترویج مطالعه با موضوع فرهنگ غنی اسلامی و سیره ائمه معصوم(علیهم‌السلام) از طریق مطالعه کتاب‌های مرتبط با ایشان برگزار می شود.

وی به کتاب‌های معرفی شده برای سه مقطع سنی ( 4 تا 11 سال)، (5 تا 17 سال) و (18 سال به بالا) اشاره کرد و افزود: 10 قصه از امام رضا (علیه‌السلام) برای بچه‌ها در بخش کودکان( 4 تا 11 سال)، ماه غریب من برای مقطع سنی نوجوان(12 تا 17 سال) و کتاب‌های مهارت‌های زندگی در سیره رضوی، امام رضا علیه‌السلام و زندگی، بانوی ملکوت و چلچراغ برای مقطع جوان و بزرگسال (18 سال به بالا) معرفی شده است.

وی  اضافه کرد: همچنین در این دوره از مسابقه کتابخوانی رضوی، با توجه به شخصیت معنوی حضرت معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) و تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت (ولادت این دو بزرگوار در این ایام) برای بخش جوان و بزرگسال علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع)، کتاب‌هایی با موضوع آن بزرگواران نیز انتخاب شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اظهارداشت: به منظور مشارکت بهتر و بیشتر روشندلان، نسخه بریل و گویای چهار عنوان از کتاب‌ها نیز در اختیار این قشر قرار گرفته است.

احمدی بیان کرد: داوری نهایی جشنواره با توجه به دو شیوه مکتوب و آنلاین در دو حوزه جداگانه انجام و سهمیه هر یک از استان‌ها بر اساس تعداد شرکت کنندگان جداگانه در مرکز محاسبه می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان همچنین اضافه کرد: در مراسم اختتامیه کشوری مراسم که بر اساس برنامه در دهه کرامت برگزار می‌شود 313 جایزه یک میلیون ریالی برای 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی جشنواره اهدا و 8 خانواده به صورت ویژه تجلیل می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان