ماهان شبکه ایرانیان

۳ ورزشکارمسلمان که قدرت مثبت اسلام را به نمایش گذاشتند [ویژه المپیک ریو ۲۰۱۶]

داستان این سه ورزشکار مسلمان به مبارزه با اسلام ستیزی کمک نمود.

3 ورزشکارمسلمان که قدرت مثبت اسلام را به نمایش گذاشتند [ویژه المپیک ریو 2016]


پیش از مراسم افتتاحیه، صحبت از مسلمانان  شرکت کننده در المپیک ریو که به میان می آمد، عده ای دچارترس از تروریسم می شدند .این افراد همان هایی بودند که مسلمانان را به عنوان تروریست می شناختند.اما همانطور که بازی ها به پایان می رسد، دید بینندگان غیر مسلمان نسبت به مسلمانان بهتر و بهتر شده و در طی مسابقات برتری مسلمانان در بسیاری از عرصه ها بر همگان آشکار می شود.
Mo Farah, Sarah Ahmed و Ibtihaj Muhammad ، نمونه هایی از این ورزشکاران مسلمانی هستند که در رقابت های ریو شرکت کردند و در مراحل مختلف رقابت ها توانستند سوظن افراد را تا حدود زیادی درمورد اسلام و مسلمانان از بین ببرند.


قدرت دعا:
در 13 آگوست ، دونده انگلیسی سومالیایی تبار، در دو 10000 متر توانست مدال طلای رقابت ها را از آن خود کند.در وسط مسابقه با رقیب خود برخورد کوچکی داشت که باعث شد به زمین بیفتد اما به سرعت برخاست  و به مسابقه ادامه داد.
بعد از اینکه از خط پایان عبور کرد مجددا به زمین افتاد اما اینبار برای شکرگزاری به درگاه خداوند تعظیم نمود.شکر گزاری او تماشاچیان را بسیار تحت تاثیر قرار داد.این کار محمد فرح شباهت زیادی داشت به عملکرد تاثیر گزاری که توسط Paul Kipngetich Tanui از کنیا پس از دریافت مدال طلا  در مسابقات گذشته انجام شده بود.
فرح می گوید:"من پیش از مسابقاتم همیشه دعا می خوانم و در زمان راز و نیاز با پروردگارم به کار دشواری که در پیش رو دارم فکر می کنم  و برای انجام دادن آن آماده می شوم.


mohammad

یک زن مسلمان در رقابت های وزنه برداری مردانه:
یک زن جوان در حالی که موهای سرش را پوشانده است ، ضعیف و آسیب پذیر به نظر می رسد.اما سارا احمد وزنه بردار  مصری اینگونه نیست.او سنگین ترین وزنه در میان هم رده های خود را بالا برد و قدرت فیزیکیش را به رخ جهانیان کشید.
اودر حالیکه یک لباس سیاه بر تن داشت و موهایش را با یک کلاه قرمز پوشانده بود، در مجموع 2 ضرب  255 کیلوگرم را بالای سر برد و در وزن 69 کیلوگرم برنده مدال برنز شد.این پیروزی یک شاهکار بی سابقه در میان ورزشکاران زن هم ملیت با سارا به حساب می آید.او با حجاب کامل دشوارترین کار ممکن را در رقابت های المپیک انجام داد و ثابت کرد که حجاب کامل هیچ محدودیتی را برای زنان به وجود نمی آورد.سارا اولین زن ورزشکارعرب است  که در مسابقات وزنه برداری المپیک موفق به کسب مدال می شود.این پیروزی زن محجبه در حالی به دست آمد که حجاب در برخی کشورها مثل فرانسه ممنوع اعلام شده است.
saraahmad

مبارزه یک شمشیر باز با اسلام هراسی:
"ابتهاج محمد" به عنوان یک ستاره در اجتماع مسلمانان آمریکا در رقابت های ریو  به حساب می آید.توجه رسانه ها به ابتهاج فقط به این دلیل  نبود که او یک ورزشکار محجبه از آمریکا بود، بلکه او باعث شد که تمام ورزشکاران مسلمانی که به دست فراموشی سپرده شده اند دوباره یاد آوری شوند.مسلمانان آفریقایی تبار از آمریکا که همیشه به علت نژاد پرستی دستخوش طبقه بندی های شهروندی می شدند حال یکی از آنها برای کشورش افتخار آفرید و به این طریق توانست با اسلام هراسی مبارزه کند.
او در پاسخ به Donald Trump  نامزد ریاست جمهوری در آمریکا  که پیشنهاد ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا را داده بود گفت:من یک آفریقایی آمریکایی هستم.من خانه دیگری برای رفتن ندارم.خانواده ام در اینجا به دنیا آمده اند و خودم نیز زاده آمریکا هستم و همین جا بزرگ شده ام.حالا ما باید کجا برویم؟
ابتهاج محمد در ریو یک رویداد تاریخی را به ثبت رساند.
درست است که او مدال برنز را دریافت نمود اما عملکرد او در المپیک ، یک عملکرد طلایی بود.

ebtehaj mohammad

 

مقالات مرتبط

اختصاصی المپیک-رکوردشکنی دوبرادر در المپیک بعد از 60 سال

Olympic-record-breaking

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان