پوتین با مدیرعامل شرکت فولکس واگن دیدار کرد

روز چارشنبه رئیس جمهور پوتین با ماتیاس مولر مدیرعامل شرکت فولکس واگن در روسیه ملاقات کرد و گفت او آماده است تا به غول خودروسازی آلمان کمک کند تا تجارت خود را در روسیه در زمان کاهش تقاضا و فروش، توسعه دهد.

روز چارشنبه رئیس جمهور پوتین با ماتیاس مولر مدیرعامل شرکت فولکس واگن در روسیه ملاقات کرد و گفت او آماده است تا به غول خودروسازی آلمان کمک کند تا تجارت خود را در روسیه در زمان کاهش تقاضا و فروش، توسعه دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، پوتین گفت او چالش های این خودروساز در روسیه را درک می کند. بازار خودروی روسیه قبل از رکود اقتصادی دارای رونق بود اما حالا شرکت های خودرو سازی قربانی این رکود شده اند.

پوتین با مدیرعامل شرکت فولکس واگن دیدار کرد

پوتین پس از این دیدار گفت "ما از اینکه تجارت شما در کل خوب عمل می کند خرسند هستیم و می فهمیم که مشکلات خاصی نیز وجود دارد." بدنبال ضمیمه کردن کریمه اکراین و تحریم مسکو توسط غرب، این دیدار از جزء معدود دیدارهای رودررو بین رهبر روسیه و صنعت گران عمده غرب بوده است. پوتین در ادامه گفت "ما همیشه برای بحث درباره هرگونه مسئله ای که برای کمک به شما برای توسعه بیشتر در کشور ما داشته باشید حاضریم.”

گروه وی دابلیو که برندهای آودی، سیت و اسکودا و فولکس واگن را تولید می کند، از نظر درآمد و فروش بزرگترین تولید کننده خارجی خودرو در روسیه می باشد. اما سال گذشته فروش این شرکت تا 5 درصد سقوط داشت است. این خبر را گروه لابی انجمن تجارت های اروپا همزمان با کاهش کلی بازار تا 11 درصد به نسبت سال گذشته داده است.

بعضی از خودرو سازان خارجی مانند جنرال موتورز از روسیه خارج شده اند اما فولکس واگن سرمایه خود را حفظ نموده به این امید که فروش آن ها به اندازه اوج خودش در 2012 برسد. در این سال، فولکس واگن 3 میلیون خودرو فروش داشته است و حالا این عدد به 1.4 میلیون خودرو رسیده است.

این شرکت آلمانی، در کارخانه ای در کالوگا به تولید خودرو می پردازد که حود 170 کیلومتر (105.63 مایل) به سمت جنوب غربی مسکو است. در سال 2015 در یک کارخانه موتور جدید در همین شهر تولید خود را آغاز کرده است و دو بخش تولیدی دیگر نیز در اختیار دارد.

یک منبع تجاری گفت دیدار مولر با پوتین برای بحث درباره منافع منحصر به فردی برای شرکت خود بوده است. فولکس واگن در یک بیانیه اعلام کرد که این شرکت به بازار روسیه که در آن 6800 شغل به شکل مستقیم و 50 هزار شغل به شکل غیر مستقیم ایجاد کرده است تعهد دارد و تصمیم به توسعه بیشتر تجارت در آن جا دارد. این شرکت ادامه داد "ما به آینده فکر میکنیم و بدنبال یافتن راه هایی برای اجرای استراتژی خود در بازار روسیه هستیم.”

پوتین به گزارشگران گفت امتیازات مالیاتی دولت روسیه برای فولکس واگن بسیار راه گشا بوده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان