باکس آفیس: «جنگ برای سیاره‌ میمون‌ها»، «اسپایدرمن» Spider-Man را فراری می‌دهد

«جنگ برای سیاره‌ میمون‌ها» War for the Planet of the Apes به کارگردانی متریوز Matt Reeves با فروش تخمینی ۵۶

«جنگ برای سیاره‌ میمون‌ها» War for the Planet of the Apes به کارگردانی متریوز Matt Reeves با فروش تخمینی 56.5 میلیون دلار از 4022 سالن سینما توانست «اسپایدرمن: بازگشت به خانه» Spider-Man: Homecoming را فراری داده و پیروز باکس آفیس این آخر هفته شود.
این اتفاق، با توجه به این‌که عده‌ی زیادی پیش‌بینی رقابت تنگاتنگ‌تری بین این دو فیلم می‌کردند، مایه‌ی آرامش شرکت فاکس قرن بیستم 20th Century Fox است. بازآفرینی سونی Sony و مارول استودیوز Marvel Studios از «اسپایدرمن» در دومین آخر هفته‌ی خود بیش از آنچه انتظار می‌رفت سقوط کرد و با 61 درصد کاهش، 45.2 میلیون دلار دیگر فروخت تا جمع فروش داخل آمریکای خود را به 208.3 میلیون دلار برساند.«جنگ برای سیاره‌ میمون‌ها» War for the Planet of the Apes اکرانی به میزان 22٪ کمتر از فیلم قبلی خود، «طلوع سیاره میمون‌ها» Dawn of the Planet of the Apes داشت که در سال 2014 با 72.6 میلیون دلار فروش اکران شد. این سقوط فاجعه‌آمیزی نیست، اما یادآوری دیگری است از پدیده‌ی مشکل‌ساز تکراری شدن مجموعه‌ها که گریبان استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود را می‌گیرد. فاکس اعلام کرده که این آخرین قسمت این مجموعه که درباره‌ی نخستی‌سانان هوشمند است، خواهد بود.
در خارج از آمریکا، «میمون‌ها» در کمتر از یک‌سوم بازارهای جهانی اکران شد، ازجمله دو منطقه از 10 منطقه‌ی بزرگ و با فروش 46 میلیون دلار به جمع فروش جهانی 102.5 میلیون دلار رسید. انگلستان با 9.5 میلیون دلار فروش در صدر بود و با در نظر گرفتن پیش‌نمایش‌ها، 15 درصد کمتر از قسمت قبلی خود فروش داشت، البته در جمع فروش جهانی، این فیلم با «طلوع سیاره میمون‌ها» برابری می‌کند.
با هزینه‌ی ساختی معادل 150 میلیون دلار قبل از بازاریابی، این فیلم به سزار (با بازی اندی سرکیس Andy Serkis) می‌پردازد که با میمون‌های دیگر تلاش می‌کند تا از جنگ با انسان‌ها و از خشم انسان دیکتاتور بی‌رحم (وودی هارلسون Woody Harrelson) جان سالم به درببرند. چرنین اینترتینمنت Chernin Entertainment تهیه‌کننده‌ی آن بود. «جنگ برای سیاره‌ میمون‌ها» امتیاز 94 درصدی در سایت روتن تومیتوز Rotten Tomatoes و A- در سینمااسکور دریافت کرد.

کریس آرنسن، رئیس پخش فاکس در داخل آمریکا، گفت: “این یک مجموعه‌ی عادی نیست، روایت داستانی قسمت به قسمت است که شخصیت‌های پیچیده‌ای را قسمت به قسمت در برمی‌گیرد. این فیلم در بقیه‌ی تابستان پخش خواهد شد و غوغا خواهد کرد.” با توجه به این‌که فیلم بزرگ دیگری در تابستان نخواهد آمد.
بیشتر مخاطبان این فیلم مردان بودند (57 درصد) درحالی‌که 65 درصد خریداران بلیت را افراد بالای 25 سال تشکیل می‌دادند.
«اسپایدرمن: بازگشت به خانه» Spider-Man: Homecoming هم مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار گرفت. ازنظر افت در دومین آخر هفته، این فیلم بزرگ کاهش بیشتری نسبت به دو فیلم دیگر ابرقهرمانی داشت، «واندر وومن» Wonder Woman چهل وسه درصد   و «نگهبانان کهکشان بخش دوم» Guardians of the Galaxy Vol. 2  پنجاه وشش درصد، اما قطعاً با بسیاری از فیلم‌های اقتباسی از کتاب‌های کمیک برابری می‌کند.
«اسپایدرمن» با فروش 72.3 میلیون دلار دیگر در دنیا به جمع فروش خارجی 261.1 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 469.4 میلیون دلار رسید. این فیلم هنوز در چین، ژاپن و اسپانیا اکران نشده است. به نظر می‌رسد «اسپایدرمن» با اختلاف کمی از «من نفرت‌انگیز 3» Despicable Me 3 در بازار‌های خارجی پیشی گرفته و در صدر قرارگرفته است.عنوان دیگر این آخر هفته «بر فراز آرزو» Wish Upon بود که با اکران در 2250 سالن سینما که فروش آن 5.5 میلیون دلار تخمین زده می‌شود، در مقام هفتم قرار گرفت. این فیلم ترسناک فرا طبیعی، از براد گرین پیکچرز Broad Green Pictures و اوریون Orion، با درخشش جویی کینگ Joey King، رایان فیلیپ Ryan Phillippe و الیزابت رم Elisabeth Rohm درباره‌ی دختر جوانی است که از طرف پدرش جعبه‌ی موزیکالی دریافت می‌کند که تمام آرزوهای او را برآورده می‌کند که عواقب وحشتناکی به دنبال دارد. «بر فراز آرزو» امتیاز C از سینمااسکور دریافت کرد که برای یک فیلم ترسناک امتیاز عجیبی نیست.
بعد از «جنگ برای سیاره‌ میمون‌ها» عنوان بزرگ دیگر آخر هفته «مریض بزرگ» The Big Sick مایکل شوالتر Michael Showalter بود که پس از پخش محدود عالی آن، در سطح آمریکا اکران شد. این کمدی رمانتیک با 7.6 میلیون دلار فروش از 2597 سالن سینما در مقام پنجم قرار گرفت که جمع فروش اولیه‌اش را به 16 میلیون دلار می‌رساند.آمازون استودیوز Amazon Studios این فیلم موفق را از سان‌دنس Sundance پیش از شراکت با لاینزگیت Lionsgate در پخش سینمایی، خرید. «مریض بزرگ» بر اساس فیلم‌نامه‌ای از کمیل نانجیانی Kumail Nanjiani و همسرش امیلی گوردون Emily Gordon که از زندگی مشترکشان الهام گرفته است، درباره‌ی یک کمدین جوان پاکستانی (نانجیانی Nanjiani) و دوست‌دختر آمریکایی‌اش (زویی کازان Zoey Kazan) است که باید با تفاوت‌های فرهنگی‌شان و والدین بسیار متفاوتشان کنار بیایند. جاد اپتاو Judd Apatow تهیه‌کننده‌ی آن بود.
درجاهای دیگر، «من نفرت‌انگیز 3» در سومین آخر هفته‌ی خود با 18.9 میلیون دلار فروش از 4155 سالن سینما، در مقام سوم قرار گرفت و جمع فروش داخل آمریکا را به 188 میلیون دلار رساند. این فیلم شرکت‌های یونیورسال Universal و ایلومینیشن Ilumination در خارج از آمریکا فروش بهتری دارد و با کسب 71 میلیون دلار در این آخر هفته از مرز 400 میلیون دلار در دنیا گذشت و یکشنبه را با جمع فروش جهانی 519.4 میلیون دلار، ازجمله 113.6 میلیون دلار در چین، به پایان رساند.
فیلم دزد و پلیسی متفاوت «بِیبی راننده » Baby Driver به کارگردانی ادگار رایت Edgar Wright با 8.8 میلیون دلار فروش از 3043 سالن سینما در مقام چهارم قرار گرفت و جمع فروش داخل آمریکا را به 73.1 میلیون دلار رساند. این فیلم منتقد پسند دومین پیروزی سونی Sony در تابستان امسال بود و تهیه‌کننده‌ی آن ترای‌استار پیکچرز TriStar Pictures و مدیا رایتز کپیتال MRC بودند.

«واندر وومن» — که حالا هفتمین آخر هفته‌ی خود را گذرانده است — بالاخره از لیست پنج فیلم برتر خارج شد و با 6.9 میلیون دلار فروش از 2744 سالن سینما در جایگاه ششم قرار گرفت و جمع فروش داخل آمریکا را به 380.7 میلیون دلار رساند. این فیلم برادران وارنر Warner Bros. از رکورد فروش کم‌نظیرش لذت می‌برد و حالا مطمئناً با عبور از 395 میلیون دلار فروش در داخل آمریکا، از برترین عناوین ژانر خود در تمام زمان‌ها به‌حساب خواهد آمد. فروش این فیلم فردا از فروش آخرین فیلم «هری پاتر» Harry Potter (381 میلیون دلار) خواهد گذشت و بدون در نظر گرفتن تورم، سومین فیلم پرفروش وارنر Warners پس از «شوالیه‌ی تاریکی» The Dark Knight و «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» The Dark Knight Rises خواهد بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر