معاون حزب عوام ملی پاکستان:

"پاکستان" به تعهداتش در افغانستان عمل نکرده است

معاون حزب عوامی ملی پاکستان اعلام کرد که دولت اسلام‌آباد با وجود وعده‌های همیشگی برای کمک به برقراری ثبات و صلح در افغانستان به هیچ یک از تعهداتش در قبال این کشور عمل نکرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، بشرا گوهر معاون حزب عوامی ملی پاکستان با انتقاد از سیاست کشورش درباره افغانستان خواستار تغییر رویکرد این سیاست شد.

وی افزود که دولت اسلام‌آباد از سیاست‌های منفی خود در افغانستان دست نکشد پاکستان نیز در آتش تروریسم خواهد سوخت.

این سیاستمدار پاکستانی تاکید کرد: «اگر خاک کشورمان توسط گروه‌های تروریستی که خوب و بد ندارند مورد استفاده قرار گیرد آن‌ها از این خاک علیه پاکستان استفاده خواهند کرد».

وی تصریح کرد که مصالحه با مخالفان مسلح به معنی مشروعیت بخشیدن به آنهاست.

بشرا گوهر اظهار کرد: با کسانی که دست‌شان به خون بی‌گناهان رنگین است، بجای مذاکره باید برخورد قانونی صورت گیرد.

معاون حزب عوامی ملی پاکستان گفت که مردم کشورش خواستار مبارزه یکسان و بدون تفکیک با همه گروه‌های تروریستی در خاک پاکستان هستند.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که پاکستان درباره رویکرد خود در قبال افغانستان نه تنها مورد انتقاد جامعه جهانی قرار گرفته بلکه سیاستمداران این کشور نیز از سیاست‌های دولت اسلام‌آباد نیز انتقاد می‌کنند.

روز گذشته محمودخان اچکزی عضو پارلمان پاکستان و رهبر حزب «عوامی ملی پختونخوا» نیز در یک نشست خبری نسبت به تداوم سیاست‌های نادرست پاکستان در قبال افغانستان هشدار داده بود.

به گفته وی، اگر اسلام‌آباد به سیاست‌های منفی خود در قبال افغانستان ادامه دهد کشورش نیز با بحرانی غیر قابل مدیریت مواجه خواهد شد.

مرکز مطالعات استراتیژیک افغانستان چهارمین دور از نشست گفت‌وگو‌های افغانستان و آسیای مرکزی را با مقامات و نمایندگان بیش از 20 کشور دنیا از جمله کشور‌های منطقه‌ای و غربی در ولایت بامیان برگزار کرده بود که امروز پایان یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان