ماهان شبکه ایرانیان

همگام با پیامبر در حجة الوداع

تألیف حسین واثقی، قم، نشر دانش حوزه، ۱۳۸۳، ۳۶۰ ص، وزیری، موضوع: گزارش حجة الوداع از روایات شیعه و سنی، خاطرات حج پیامبر و ائمّه اطهار علیهم السلام .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

تألیف حسین واثقی، قم، نشر دانش حوزه، 1383، 360 ص، وزیری، موضوع: گزارش حجة الوداع از روایات شیعه و سنی، خاطرات حج پیامبر و ائمّه اطهار علیهم السلام .

نویسنده محترم به شکرانه تشرّف مکرّر به حرمین شریفین، درصدد نگاشتن سفرنامه ای برآمده که پربار باشد و مطالب نو و دست اول ارائه دهد. از این رو، به نگارش سفرنامه آخرین حج رسول خدا صلی الله علیه و آله اقدام نموده است. «حجة الوداع» در واقع، یک اردوی زیارتی، آموزشی و سیاسی بوده که دو گزارش بلند و تقریبا کامل از آن در دست است: یکی به نقل اهل سنّت از جابر بن عبداللّه انصاری که خود در این حج حضور داشته است و دیگری به نقل شیعه از امام صادق علیه السلام . این دو روایت در این کتاب بسیار مورد استناد قرار گرفته اند.

نویسنده در فصل اول این کتاب، پیامبر را در آستانه سفر همراهی می کند و در فصل های بعد، همگام با او در میقات، مکّه، مواقف مشرّفه و بازگشت به مدینه، به گزارش این سفر تاریخی می پردازد. ویژگی جالب این کتاب خاطراتی است که از مسافرت پیامبر صلی الله علیه و آله و ائمّه اطهار علیهم السلام به حج نقل شده است.

نویسنده همین مباحث را با تفصیل بیشتر و استدلالی تر به زبان عربی نگاشته و به نام حجة الوداع کما رواها اهل البیت علیهم السلام توسط مرکز فقهی ائمه اطهار منتشر کرده است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان