مدیرکل دفتر آموزش متوسطه:

رئیس جهاد دانشگاهی: توان تولید فناوری های تک داریم به شرط اعتماد

تهران - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی گفت: این نهاد توان تولید فناوری های های تک (High tech)مورد نیاز کشور را دارد به شرطی که به توانمندی های داخلی اعتماد کنیم و آزمایشگاه مرجع و کنترل کیفیت داشته باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی: توان تولید فناوری های تک داریم به شرط اعتماد
به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر حمید رضا طیبی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه نخستین کنفرانس ملی فرماندهی عملیات اطفای حریق در دانشگاه علم و صنعت یکی از ماموریت اصلی جهاد دانشگاهی را تولید فناوری و انتقال تکنولوژی به داخل کشوردانست و گفت: محققان این نهاد توانسته اند در سال های اخیر فناوری های خوبی در حوزه نفت تولید کنند.
وی اظهار کرد که طراحی بازوی بارگیری نفت یکی از کارهای ارزشمند پژوهشگران جهاد دانشگاهی است که برای تخلیه و بارگیری نفت از آن استفاده می شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ورود جدی برای ساخت تجهیزات آتش نشانی نداشتیم، گفت: تا کنون درخواستی در این زمینه نداشتیم و اگر تقاضایی وجود داشته باشد ما امادگی اجرا آن را داریم.
طیبی بیان کرد: ورود ما به طرح ها مختلف بر حسب ارزش علمی، اقتصادی و استراتژی کشور است و ما آمادگی داریم برای ساخت تجهیزات پیشرفته ایمنی و آتش نشانی، ورود کنیم.
وی به تشکیل دپارتمان نفت دردانشگاه علم و صنعت اشاره کرد و گفت: دو رشته تحصیلی ، مهندسی ایمنی و حقوق نفت و گاز تشکیل شده و تعدادی دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد جذب کرده است.
نخستین کنفرانس ملی فرماندهی عملیات اطفای حریق از امروز ( 27 تیرماه) با حضور جمعی از مسئولان و فعالان این حوزه در دانشگاه علم و صنعت آغاز بکار کرد و تا فردا ادامه خواهد یافت.

***بیش از 7 درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه بلایا و حوادث می شود
مدیر HSE ( ایمنی، بهداشت و محیط زیست ) شرکت ملی گاز ایران نیزدر نخستین کنفرانس ملی فرماندهی عملیات اطفای حریق در دانشگاه علم و صنعت گفت: بیش از 7 درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه بلایا، حوادت، تصادفات و آتش سوزی می شود.
محمد رضا یوسفی افزود:خطرپذیری ایران از نظربلایا و حوادث مانند سیل و زلزله بسیار بالاست و باید آمادگی برای مقابله با آنها فراهم شود.
وی برلزوم آمادگی مردم برای مقابله با بلایا و حوادث تاکید کرد و گفت: مردم ما هرچند فداکار و ایثارگر هستند اما آمادگی آنها برای مقابله با بلایا و حوادث کمتر از 10 درصد است.
یوسفی پور تاکید کرد که در تمرین ها و مانورها باید مردم هم حضور داشته باشند، گفت: مسئولان با مدیریت مردم می توانند از این ظرفیت در حوادث و بلایا به نحو مطلوب استفاده کنند.
وی ادامه داد که بیش از 92 درصد امداد در پرخسارت ترین حادثه در ژاپن توسط مردم انجام گرفت که این موضوع نشان می دهد که مسئولان با مدیریت از این توان و ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنند.
یوسفی پور به واگذاری پالایشگاه و پتروشیمی به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: هرچند دولت اقدام به واگذاری این مجموعه ها به بخش خصوصی کرده است اما فرایند تحویل باید کامل باشد تا شاهد حوادث در این مجموعه ها نباشیم.
وی بر لزوم هماهنگی مجموعه های امداد رسان تاکید کرد و گفت: شرایط ورود‌ نیروهای امدادی به خصوص گاز به محل حادثه باید فراهم باشد تا انها بتوانند در کمترین زمان در محل حادثه حاضر شده و خدمات امدادی را ارایه دهند.
ادامه دارد...
**1201**1440
خبرنگار: عبدالکریم جبارپور** انتشار: گلشن
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر