نوزاد خود را طراحی و سفارش دهید!

فقط در قبال پرداخت چند هزار دلار خانم ها زمانی که تحت عمل لقاح مصنوعی یا Invitro Fertilization (IVF( قرار می گیرند می توانند در آینده نزدیک فرزند پسر با صورتی زیبا، علاقه مند به ورزش و مقاوم در مقابل سرطان روده بزرگ سفارش دهند

نوزاد خود را طراحی و سفارش دهید!
فقط در قبال پرداخت چند هزار دلار خانم ها زمانی که تحت عمل لقاح مصنوعی یا Invitro Fertilization (IVF( قرار می گیرند می توانند در آینده نزدیک فرزند پسر با صورتی زیبا، علاقه مند به ورزش و مقاوم در مقابل سرطان روده بزرگ سفارش دهند.
کلینیک های باروری در ایالات متحده درحال حاضر نه تنها پوشش دهنده ی انواع بیماری ها هستند بلکه پدران و مادران می توانند جنس جنین را نیز انتخاب کنند. البته آنها ارائه دهنده برآورده کننده ی سفارش های دیگر در حال حاضر نیستند امّا این امکان وجود دارد که بتوانند نقشه ی ژنتیکی را سریع تر و آسان تر انجام دهند. سال گذشته یک کمپانی کالیفرنیایی اعلام کرد که قادر است به رنگ مود و پوست عملیات تجسس و غربال را حسب در خواست متقاضیان انجام دهد امّا خیلی سریع این ادعای خود را پس گرفت چون خود را در میان یک جنجال عظیم پیدا کرد. تحقیقاتی از این نوع باعث گردید پاپ بندیکت بلافاصله آن را محکوم کرده و پژوهش در مورد ایجاد یک فرزند را کامل ممنوع اعلام کند.
بهترین آزمایش غربال کردن در بازار در حال حاضر به نام PGD یا تشخیص ژنتیکی پیش از لقاح یا کاشتن بوده که هدف از آن جلوگیری از تولد نوزدانی است که مبتلا به اختلالات جدی هستد و برای این کار غربال کروموزوم ها از یک یا دو سلول جنینی برای کشف اختلالات تنها راه حل است. در این روش بسته به نتایج به دست آمده جنین IVF تولید شده یا در رحم مادر کشت می شود و یا به مراکز تحقیقاتی اهداء شده و یا از بین برده می شود.
درحال حاضر محققین در انستیتوی ژنتیک IVF واقع در ویرجینیا آمریکا یک روش آزمایش جدیدی را ابداع کرده اند به نام Karyo Mapping. دراین فرآیند جدید نقشه های ژنتیکی والدین و جنین ها مورد مقایسه قرار گرفته تا از طریق آن اقدام به شناسایی 15 هزار مورد نارسایی نشناخته شده شود. ضمناً از این روش می توان برای انتخاب ویژگی هایی مانند میزان هوش یا رنگ پوست نیز استفاده کرد. خانم «الیزابت گینسبرگ» که ریاست قبلی انجمن تکنولوژی کمک های مولدی را عهده دار بوده می گوید آینده غربال ژنتیکی به معنای واقعی به خواست های مردم وابسته خواهد بود و بنابراین می توان گفت که در آینده می توان نوزادان را بنابر میل طراحی کرد. اگر چنانچه این امر به معنای نوزادان طراحی شده باشد بنابراین می بایست مقررات بسیار زیادی را وضع کرده و آنها را مورد استفاده قرار داد.
سه راه برای تولد نوزادانی که مشخصات ویژه ای داشته باشند وجود دارد که عبارتند از:
برادر/خواهر ناجی
والدین اطفالی که ابتلا به سرطان خون و یا کم خونی بوده می توانند برای آنها از روش معالجه استفاده از سلول های بنیادی و مزایای آن بهره برده و در ضمن نوزادان دیگری را به وجود آورند که دارای ساختار ژنتیکی مناسبی هستند. DNA جنین برای پی بردن به اینکه ژنی که مخصوص ترشح آنتی ژن در گلبول سفید خون بوده با ژن کودک مبتلا به سرطان هماهنگی دارد یا خیر مورد بررسی قرار می گیرد. نه ماه بعد زمانی که نوزاد متولد می گردد، سلول های بنیادی از قسمت ناف بازیابی می گردند.
صورتی یا آبی
براساس مطالعات انجام شده در سال 2006 مشخص گردیده که تقریباً نیمی از کلینیک های باروری در ایالات متحده ارائه دهنده ی روش هایی برای انتخاب جنسیت بدون ارتباط با مسائل بیماری زا هستند و این کار از طریق روش PGD یا همان غربال ژنتیکی انجام می گیرد. البته تکنیک جدیدی در کلینیک ها مورد استفاده قرار گرفته که از نظر هزینه روشی ارزان تر است. دراین روش جدید که بدواً توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده و برای استفاده در گاو تدوین گردید، به جای آنالیز جنین از آنالیز اسپرم استفاده می شود و با استفاده از رنگ و فلئورسنت اقدام به جداسازی کروموزوم های نر از انواع ماده که بزرگ تر هستند می نمایند.
تضمینی برای روشی عاری از بیماری
والدین که در تاریخچه فامیلی خود دارای بیماری هایی مانند ورم مثانه، کم خونی و مشکلات عضلانی هستد، شانس زیادی دارند که تحت عمل جهش ژنی که باعث انتقال بیماری، به کودکان آنها می شود قرار گیرند. در روش PGD می توان برای چنین شرایطی اقدام به غربال جنین ها نمود. ضمناً از این روش می توان برای تشخیص ژن هایی که بیماری زا هستند استفاده کرد البته هیچ نوعی تضمینی در این مورد وجود ندارد امّا می توان از طریق آن خطر ابتلا به بیماری هایی از قبیل سرطان سینه، روده بزرگ و آلزایمر را کاهش داد.
منبع:ماهنامه ی نوآور، شماره ی 67.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر