اختصاصی المپیک-دختری که یواشکی فوتبال بازی می کرد، طلای المپیک را برای آلمان گرفت

تیم فوتبال المپیک زنان آلمان موفق شد تا در بازی فینال با نتیجه ۱-۲ از سد سوئد عبور کرده و به مدال طلای این تورنمنت دست بیابد. این برد به لطف درخشش یک دختر مهاجر به نام جنیفر ماروشسان به دست آمد. جنیفر آلمانی، اصالتی مجارستانی دارد.

اختصاصی المپیک-دختری که یواشکی فوتبال بازی می کرد، طلای المپیک را برای آلمان گرفت

المپیکتیم ملی فوتبال مردان آلمان به لطف بهره گیری مطلوب از جهانی سازی توانست تا در جام جهانی 2014 به قهرمانی برسد. اگر به ملیت بازیکنان تیم ملی آلمان نگاهی اجمالی بیندازید، می بینید که دراین تیم بازیکنان زیادی هستند که زاده کشورهای دیگری هستند و یا اصلیتی غیر آلمانی دارند. به عنوان مثال گوندوگان واوزیل اصالتی ترکیه ای دارند، سامی خدیرا اصالتا تونسی است؛ بواتنگ اصلیتی غنایی دارد و.... حالا تیم ملی فوتبال زنان آلمان هم باید قهرمانی اش در المپیک ریو را مدیون یک دختر مهاجر باشد. جنیفر ماروشسان (متولد سال 1992 در بوداپست) توانست با تلاشهای فراوانی که در بازی فینال المپیک زنان انجام داد، مدال طلا را به ویترین افتخارات ژرمن‌ها اضافه کند. این تنها مدالی است که آلمان‌ها در ویترین افتخاراتشان کم داشتند.

این بازیکن آلمانی که اصالتا مجارستانی است، سرنوشت بازی فینال المپیک زنان را با زدن یک گل و یک ضربه ایستگاهی که منجر به گل به خودی سوئدی ها شد رقم زد. او که تا پیش از این در تیم فرانکفورت بازی می کرد، اخیرا به باشگاه المپیک لیون پیوسته.

ماروشسان وقتی 4 ساله بود با خانواده اش به آلمان نقل مکان کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که پدرش ژانوش که فوتبالیست و ملی پوش تیم ملی مجارستان بود، در سال 1996 به تیم ساربروکن آلمان پیوست. از همان روزها بود که جنیفر هم یواشکی فوتبال بازی کردن را آغاز کرد و با پدرش این کار را انجام می داد. این در حالی بود که فوتبال، از نظر مادر جنیفر، یک تابوی بزرگ بود. خود او در این رابطه گفته:« مادرم اصلا دوست نداشت که مرا با کفشهای بدون پاشنه و به ویژه کفشهای فوتبال ببیند.» اما از یکسو پدر جنیفر و از سوی دیگر برادرش، تبدیل به الگوهای زندگی او شدند. جنیفر در این رابطه ادامه داد:« من مهارت فوتبالی ام و عشقم به این ورزش را از پدرم به ارث بردم ولی واقعا می خواستم از برادرم داوید تقلید کنم. او همیشه مرا برای فوتبال بازی کردن همراه خودش می برد.»

المپیکالگوی فوتبالی جنیفر، یک ستاره پرتغالی به نام کریستیانو رونالدوست:« کریس خیلی خوب به توپ ضربه می زند و پسر خوشتیپی است. اصلا بد نیست.» ماروشسان جمعه شب در ورزشگاه ماراکانا توانست با تیم المپیک زنان آلمان به قهرمانی رسیده و مدال طلا را به گردن بیاویزد. بدون هیچ تردیدی، این یکی از روزهای خوش و شیرین زندگی حرفه ای اوست ولی با مروری ساده به کارنامه او می توان دریافت که او سالهاست که نشانه هایی از نبوغ را به نمایش گذاشته. در فصل 8-2007 او جوان ترین بازیکنی لقب گرفت که در بوندس لیگا به بازی پرداخت (با 14 سال و 7 ماه) و در ادامه عنوان جوانترین گلزن تاریخ بوندس لیگا را به خود اختصاص داد (با 15 سال و 4 ماه سن). جنیفر در این باره گفته:« این رکوردها برای من اهمیتی ندارند.»

اما مدال طلای المپیک قطعا افتخاری است که او تا به حال موفق به کسب آن نشده بود و حالا این مدال را در ویترین افتخاراتش در کنار جام قهرمانی فوتبال زیر 17سال اروپا، جام جهانی زیر20 سال، یک قهرمانی در یورو، یک توپ طلای جام جهانی زیر17 سال، کفش طلای جام جهانی زیر17 سال، عنوان آقای گلی یورو زیر 17 سال و... قرار می دهد. 

ماروشسان در شرایطی جام قهرمانی المپیک ریو را به آلمانی ها هدیه کرد که خودش اصلیتی غیرآلمانی دارد ولی با درخشش در این میدان توانست تا بار دیگر افتخار بزرگی را برای فوتبال ژرمنها، این بار در رده بانوان کسب کند.

 

مقالات مرتبط

اختصاصی المپیک-کسب اولین طلای فوتبال برزیل در المپیک؛ ازسیل تبریکات تا انتقام به سبک آلمانی ها

gold-medal-for-brazil-football

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر