در ماههای گذشته نسل جدید تویوتا کمری 2018 به طور رسمی رونمایی شد، اما روز گذشته شاهد معرفی یکی از رقبای اصلی تویوتا کمری در بازار سدانهای سایز متوسط، یعنی نسل جدید "آکورد" از سوی کمپانی خودروسازی هوندا بودیم که حالا توسط کارشناسان "موتورترند" در کنار یکدیگر قرار گرفتهاند تا مروری کلی بر روی مشخصات و تغییرات آنان داشته باشند. پس در ادامه با
خودروبانک همراه باشید تا گزارش موتورترند را از مقایسه "هوندا آکورد 2018" و "تویوتا کمری 2018" مورد بررسی قرار دهیم.
- پیشرانه های پایه، قوی تر از همیشه
باورنکردنی است که برخی از خودروهای سدان سایز متوسط با پیشرانههای پایه، سریعتر از مدلهای قبل خود هستند که این موضوع برای تویوتا کمری 2018 و همچنین خودروی تازه معرفی شده هوندا آکورد 2018 صدق میکند و هر دوی آنان قدرت بیشتر در اختیار مشتریان خود قرار میدهند. هرچند تست شتاب و سرعت این دو ماشین از سوی "موتورترند" مورد آزمایش قرارنگرفته است، اما خودروی تویوتا کمری 2018 با یک موتور پایه 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی به مشتریان عرضه خواهد شد که نیروی تولیدی آنان در دور موتور 6600 به حداکثر 203
اسب بخار خواهد رسید و یا در تیپ XSE این نیروی تولیدی به 206
اسب بخار خواهد رسید که به ترتیب دارای گشتاور 249 نیوتن متر و 252 نیوتن متر هستند.
تولید بیش از 200
اسب بخار قدرت میتواند مزایای زیادی برای کمپانی خودروسازی تویوتا داشته باشد، اما هوندا آکورد 2018 با پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر خود که بر روی مدلهای پایه نصب میشود، قادر به تولید 192
اسب بخار قدرت در دور موتور 5500 خواهد بود که در ظاهر شاید نیروی کمتری نسبت به تویوتا کمری 2018 داشته باشد، اما گشتاور آن در دور موتور 1500 الی 5000 دور بر دقیقه به حداکثر 260 نیوتن متر خواهد رسید.
- مزیت بزرگ آکورد، فضای زیاد بار
درست همانند فضای کابین و سرنشینان عقب، فضای بار اتومبیل هم میتواند یکی از فاکتورهای مهم یک خودرو تلقی شود که تفاوت آنان در خودروی هوندا آکورد 2018 و همچنین تویوتا کمری 2018 خیلی زیاد نیست، اما خب همین اعداد و ارقام میتواند در شرایط فروش این دو خودرو تاثیرگذار باشد که برای هوندا آکورد فضای 472 لیتر و همچنین برای تویوتا کمری 2018 نیز یک فضای بار 427 عنوان شده است.
- ابعاد کلی نزدیک به هم
دو خودروی هوندا آکورد 2018 و تویوتا کمری 2018 ممکن است کاملا متفاوت باشند، اما اکثر ابعاد اساسی آنان مشابه یکدیگر است، به این صورت که خودروی هوندا آکورد 2018 دارای فاصله بین دو محور 2829 میلی متر است، در حالی که خودروی تویوتا کمری تنها 5 میلی متر دارای فاصله بین دو محور کمتر نسبت به هوندا آکورد است. علاوه بر فاصله بین دو محور، تویوتا کمری حدود 15 میلی متر طولانیتر از هوندا آکورد ساخته شده است، در حالی که ارتفاع آن نسبت به زمین حدود 5 میلی متر کمتر از هوندا آکورد 2018 ساخته شده است، بخصوص عرض تویوتا کمری نسل جدید که چیزی معادل 1859 میلی متر عنوان شده و دراین بین هوندا آکورد نسل جدید دارای 25 میلی متر عرض بیشتر نسبت به تویوتا کمری است.
- فضای پای سرنشینان جلو و عقب، چیزی که تغییر نکرده است!
برای ساخت نسلهای جدید تویوتا کمری و هوندا آکورد، شرکتهای سازنده هیچگونه برنامهای برای تغییر و یا افزایش فضای داخل کابین برای سرنشینان عقب نداشتهاند و در این بین میتوان شاهد فضای پای 1069 میلی متر برای سرنشینان جلو و 965 میلی متر برای سرنشینان عقب بود، اما در خودروی هوندا آکورد به دلیل فاصله بین دو محور بیشتر، حدود 1074 میلی متر فضای پا در اختیار سرنشینان جلو و همچنین 1026 میلی متر فضای پا در اختیار سرنشینان عقب اتومبیل قرار میگیرد.
- فناوریهای پیشرفته ایمنی بر روی هردو اتومبیل
بستهای از فناوریهای ایمنی فعال به صورت استاندارد بر روی تویوتا کمری 2018 و خودروی هوندا آکورد 2018 مورد استفاده قرار گرفتهاند که شاید برخی از سیستمهای پیشرفته ایمنی در بین آنان دیده نشود، اما با حضور سیستم های هشدار خروج از خطوط جاده و یا حتی ترمز اتوماتیک در صورت بی توجهی راننده، در حد خود سیستمهای پیشرفته ایمنی به شمار میروند که به عنوان گزینههای استاندارد بر روی این دو خودرو مورد استفاده قرار میگیرند که بر روی اکثر خودروهای موجود در بازار به عنوان آپشنهای اضافه شناخته میشوند. بویژه دریافت بالاترین سطح ایمنی از سوی سازمان IIHS برای مدلهای 2017 از نسل قبل هوندا آکورد و تویوتا کمری که بدون شک در مدلهای جدید هم میتوان شاهد چنین عملکرد خوبی بود.
- درباره سیستم انتقال قدرت چه میدانید؟
هر دو خودرو شامل سیستمهای انتقال قدرت جدید هستند که بر روی پیشرانههای 1.5 لیتری توربوشارژر 192 اسب بخاری و همچنین پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر 252 اسب بخاری هوندا آکورد میتوان از یک جعبه دنده دستی استفاده کرد، اما به طور انحصاری برای پیشرانه توربوشارژر 1.5 لیتری از یک جعبه دنده اتوماتیک
CVT استفاده شده است و بر روی پیشرانه 2 لیتری توربوشارژر هم میتوان از یک جعبه دنده اتوماتیک 10 سرعته بهرهمند شد.
بر روی تویوتا کمری 2018 و همچنین پیشرانههای 2.5 لیتری چهار سیلندر و پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر 301 اسب بخاری آن هم از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک استفاده شده است.
- همچنان در ارتباط باشید
در پایان این مقاله گفتنی است که امسال تنها خودروهای تویوتا کمری و یا هوندا آکورد بروزرسانی نشدهاند، بلکه در سال جاری میلادی شاهد بروزرسانی شورلت مالیبو، هیوندای سوناتا 2018، خودروی فورد فیوژن و یا حتی شاهد بروزرسانی مزدا 6 هستیم که به عنوان خودروهای سدان سایز متوسط و رقبای اصلی تویوتا کمری و هوندا آکورد در بازار شناخته میشوند.