ادیان و فرق (۲)

در این بخش، مباحث دین شناسی، تاریخ ادیان و فرقه های اسلامی آمده است.

در این بخش، مباحث دین شناسی، تاریخ ادیان و فرقه های اسلامی آمده است.

مباحث مربوط به عقاید و معارف و کلام جدید را در شاخه کلام ببینید.

 

ابو الفضل، خالد، م

 

E 59-سرقت بزرگ:جابجایی اسلام از ناحیه تندروها، هاربر سانفرانسیسکو، 320 ص، انگلیسی(گالینگور).

 

شابک:0060563397

 

کد پارسا:73033 B

 

عنوان لاتین:

 

morF malsI gniltserW:tfehT taerG ehT stsimertxE ehT وهابیت-نقد و بررسی وهابیت

 

نویسنده در این کتاب ثابت می کند که فرقه های تندرو اسلام بخصوص وهابیت، به طور آشکار ارزشهای راستین اسلام را به چالش گرفته اند.او توضیح می دهد که وهابیت اصلا جنبش یک فرقه اقلیت و افراطی فاقد محبوبیت است که رشد خود را صرفا مدیون قرار گرفتن در موقعیت همکاری با حکومت خاندان آل سعود است و پیدا شدن نفت نیز باعث سرازیر شدن دلارهای نفتی به این سیستم اعتقادی نورسیده و محافظه کار گردید.نویسنده، هدف اساسی کتاب خود را تعیین حقیقت تفکر مسلمانان، آنچنان که امروزه موجود است، می شمارد.وی با برملا کردن ریاکاریها و تناقضات درون زای موجود در اسلام خیالی وهابیان، بربیان دیدگاه بنیاد گرایان تندرو متمرکز می شود.

اسکندری، مصطفی(1345-)

 

ع الصحابة بین العدالة و العصمة.(شماره 421)

 

اهل سنت-عقاید اهل سنت

ایپگریو، مایکل

 

E تلقی کلمه:نبوت در نگاه انجیل و قرآن.

 

(شماره 423)

 

اسلام و مسیحیت

آسبریدج، توماس

 

E نخستین جنگ صلیبی:تاریخ جدید و

 

ریشه های برخورد میان مسحیت و اسلام.

 

(شماره 153)

 

اسلام و مسحیت

باردس، جرج

 

E 60-آشنایی با اسلام:راهنمای مسیحیان، انتشارات پاراکلیت، 242 ص، انگلیس(شمیز).

 

فروست:کتابنامه بزرگ

 

شابک:1557254338

 

کد پارسا:73044 B

 

اسلام-آموزش اسلام

 

کتاب مختصر حاضر، برخی اطلاعات مقدماتی را درباره اسلام بویژه برای مسیحیان که جویای آگاهی بیشتر از آن هستند، عرضه می کند.نویسنده مسیحی(کاتولیک)این کتاب، با استفاده از شکستها و موفقیتهای شخصی اش به عنوان یک راهنما، برخی از عقاید و اعمال کلیدی اسلام را بیان می کند.

 

وی از آموزه های اسلامی به عنوان وسیله ای برای شناخت اسلام و نیز شناخت بهتر دین خود(مسیحیت)بهره برده است.او به خوانندگانش می گوید که چگونه به دنبال ساختن پلهایی میان جوامع مسلمان بوده است و چگونه دین و ایمان او توسط ارتباطات و شناختی که از مسلمانان پیدا کرده، گسترش و ارتقا یافته است.هریک از فصلهای کتاب، شامل اندیشه های کلامی دراین باره است که چگونه برخی وجوه خاص از اسلام می تواند شناخت مسیحیان از خودشان را بهبود بخشد.

بارنس، ترور

 

E 61-اسلام، کینگ فیشر، 40 ص، انگلیسی(شمیز).

 

فروست:ادیان جهان

 

شابک:0753458829

 

کد پارسا:73048 B

 

عنوان لاتین:

 

malsI این کتاب برای مقطع سنی 9 تا 12 سال فراهم شده است.

 

اسلام-آموزش اسلام

 

کتاب حاضر، دربردارنده سیره نظری و عملی و تعالیم حضرت محمد(ص)به همراه سیر تاریخ اسلام، نص کتاب آسمانی مسلمانان(قرآن)و مکانهای مهم جغرافیایی نظیر مکه و مدینه است.این کتاب که مزین به تصاویر زیبایی است، علاوه بر مطالب پیشین، دستاوردهای بزرگ اسلام در زمینه هنر اسلامی را عرضه می کند و نیز حاوی بررسی جالبی درباره آداب و رسوم اسلام است.

بکر، سی.اچ

 

E 62-مسیحیت و اسلام، ترجمه اچ، جی چایتور، انتشارات لینوکس هیل، انگلیسی(گالینکور).

 

فروست:مجموعه آثار پژوهشی و مرجع بارت فرانکلین

 

شابک:0833748165

 

کد پارسا:73055 B

 

عنوان لاتین:

 

malsI dna ytinaitisirhC این کتاب نخستین بار در سال 1974 میلادی به چاپ رسید و نسخه حاضر، چاپ جدید این کتاب است.

 

اسلام و مسیحیت

 

نویسنده در این کتاب درصدد مقایسه مسیحیت با اسلام برآمده و سعی داشته است با ذکر واقعیتهایی عینی که چنین مقایسه ای در آن مورد توجه قرار گرفته باشد احتمال خطا در این زمینه را کم کند.از آنجا که آگاهی از برخی مشابهتها میان ادیان ابراهیمی، فایده نوآیینی و گروش به دین جدید(اعم ازاسلام، مسیحیت و یهودیت)را افزون تر می کند، هدف نویسنده کاولا کاربردی بوده است.این کتاب در اصل به زبان انگلیسی نگاشته شده و سپس به زبان آلمانی ترجمه گردیده است.

حسب اللّه، هاشم ای

 

E 63-راهنمای اسلام در پایگاه اینترنتی بلیف نت.تری لیوز، 128 ص، انگلیسی(شمیز).

 

شابک:0385514549

 

کد پارسا:73007 B

 

عنوان لاتین:

 

malsI ot ediuG tenfeileB ehT اسلام-آموزش اسلام

 

نوینده که مقاله نویس سایت اینترنتی«بلیف نت کام» و یکی از بنیانگذاران شورای روابط آمریکاییان و مسلمانان

کتابهای اسلامی » شماره 20 (صفحه 111)

 

(شاخه شیکاگو)است، در این کتاب سعی دارد ضمن آشنا سازی مخاطبان خود را با اسلام و جمعیت بیش از یک میلیارد نفری پیروان آن در سراسر جهان، ریشه های این دین و نیز پیوندهایش را با هودیت و مسیحیت نشان دهد و همچنین جایگاه اسلام و کارکرد آن در جهان مدرن را بیان کند.نویسنده، باورهای اصلی شکل دهنده زندگی عملی و روزمره مسلمانان را ذیل این عناوین مشخص می سازدلاایمان، نماز، صدقه، روزه، تهذیب نفس(در خلال ماه مبارک رمضان)و حج خانه خدا.وی همچنین به توضیح درباره دو فرقه بزرگ و اصلی مسلمانان یعنی تسنن و تشیع و بیان تفاوتهای اسلام سنی و شیعی می پردازد.

 

او با تبیین مفاهیم کلیدی نظیر جهاد، آموزه های اسلام در باب نقش زنان در جامعه و مفاهیم متعدد دیگر، به بسیاری از سوء تفسیرها در باب عقایدی می پردازد که تأثیر جدی روی روابط میان مسلمانان و دیگر گروههای دینی دارد.

حسین، میر زهیر

 

E مطالعات جهانی:اسلام و جهان اسلام. (شماره 297)

 

آموزه های اسلام

حسینی تهرانی، سیّد محمد(1344-)

 

64-سیری در ادیان، قم:پیک نفیس، چاپ اول/3000 نسخه، 192 ص، فارسی، رقعی(شمیز)، کتابنامه:زیرنویس، منابع:190-192.

 

کد پارسا:72202 B

 

دین شناسی-تاریخ ادیان

 

تحلیلی مختصر از تاریخ ادیان است.نویسنده نخست معانی لغوی دین و مذهب را توضیح دداه سپس طی دو فصل ادیان را به ادیان توحیدی و غیر توحیدی تقسیم کرده و خصوصیات و تاریخ هرکدام را بیان داشته است.در ادیان غیر توحیدی، ادیان ابتدایی و ساده و ادیان هند و چین و ژاپن و آیین ها و عقاید آنها را توضیح داده و در ادیان توحیدی ویژگیهای هریک از ادیان زرتشت، یهودیت، مسیحیت و اسلام را تبیین نموده و اسلام را به عنوان کاملترین و آخرین دین معرفی کرده است.

 

حمید، عبد الوحید

 

E 65-اسلام، راه طبیعی، انتشارات کاری، انگلیسی(شمیز).

 

شابک:0948196254

 

کد پارسا:73068 B

 

عنوان لاتین:

 

yaW larutaN eht malsI نسخه حاضر، چاپ تجدید نظر شده این کتاب است.

 

اسلام-آموزش اسلام

 

هدف نویسنده پاسخگویی به خیل سؤالاتی است که جوانان و میانسالان درباره اسلام دارند.این کتاب، خوانندگانش را راهنمایی می کند که به درک و تفسیر جهان با رویکردی مبتنی بر جهان بینی اسلامی می پردازند.همچنین حکمت قوانین و احکام اسلام در کتاب حاضر، توضیح داده می شود.این قبیل موضوعات در کتاب حاضر مورد بحث است:خدا و خلقت، تاریخ بشر، آزادی و مسئولیت، خیر و شر، تعالی فردی، سلوک با سایر ادیان و مباحث عامی نظیر جنگ و خشونت، محیط زیست و سرنوشت بشر.این کتاب پاسخگویی همه کسانی است که با چنین سؤالاتی روبرو بوده اند:من کیستم؟

 

ما از این جهان به کجا می رویم؟هدف زندگی چیست؟

روکادیا، عبد اللّه

 

E 66-دیدگاه حیاتی اسلام:یک طرح جامع، شرکت سهامی ایکس لیبریس، 55 ص، انگلیسی(شمیز).

 

شابک:1413435106

 

کد پارسا:73075 B

 

عنوان لاتین:

 

:malsI fo evitcepsreP latiV eniltuO evisneherpmoC A اسلام-آموزش اسلام

 

کتاب حاضر به طرزی الهام بخش و جالب، اسلام را به عنوان مجموعه ای از حقوق، وظایف، و آداب و مسئولیتهایی در برابر خدا و خود و نوع بشر معرفی می کند.به دلیل عدم وجود یک پژوهش عمیق و مقید به زمان، برداشت بسیاری از کودکان و بزرگسالان از اسلام، ناقص و دور از واقعیت است.این کتاب به منظور جبران این مشکل، شناخت جامعی از اسلام ارائه می دهد.نویسنده همچنین قوانین اجتماعی و سیاسی و اقتصادی اسلام را که در همه زمانها جریان دارد، بیان می دارد.

 

ساتون، فیلپ

 

E اسلام احیا شده.(شماره 435)

 

ابعاد اسلام

سالواتوره، آرماندو

 

E اسلام اجتماعی و خیر همگانی.(شماره 201)

 

بعد اجتماعی اسلام

سبحانی، جعفر(1308-)

 

ع 67-الوهابیة بین المبانی الفکریة و النتائج العلمیة.قم:مؤسسة الامام الصادق(ع)، چاپ اول/2000 نسخه، 512 ص، عربی، وزیری(گالینگور)، منابع:480-495.

 

شابک:1-202-357-964

 

کد پارسا:72336 B

 

وهابیت-عقاید وهابیت

 

پوهشی در شرح عقاید و افکار و عملکرد فرقه وهابیت است.نویسنده طی بیست فصل مجموعه عقاید فقهی، کلامی، حدیثی و تفسیری وهابیت را از منابع شناسایی و انحرافات فکری آنها را نشان داده است.تا فصل چهار درباره پیشینه های فکری و شخصیتهای وهابیت بحث شده است.وهابیت در مسائلی مانند:توحید و شرک، بدعت، زیارت قبور، حیات برزخی، توسل، شفاعت، مقامات اولیای الاهی، قسم به اولیای الاهی، قسم به غیر خدا، گریه برمرده ها با دیگر فرقه های اسلامی اختلاف دارند.نویسنده با تحلیل هریک از این مسائل، به نقد برداشتهای وهابیت از حدیث و قرآن پرداخته است.

سبحانی، جعفر(1308-)

 

ع 68-رسائل و مقالات، جلد پنجم، قم:مؤسسة الامام الصادق(ع)، چاپ اول/2000 نسخه، 512 ص، عربی، وزیری(گالینگور)، کتابنامه:زیرنویس.

 

شابک ج 5:6-205-357-964

 

کد پارسا:72102 B

 

فرقه شناسی-اختلاف فرقه ها:اختلاف شیعه و اهل سنت

 

مجموعه رسائل و مقالاتی است در علم کلام، فلسفه و فقه.به اعتقاد نویسنده، عقیده اسلامی، به رغم تعدد مذاهب در آن، واحد است و مسلمانان به یک خدا و رسول اعتقاد دارند.وی در این مجموعه که در نه فصل سامان یافته، به مباحث اختلافی کلامی، فلسفی و فقهی بین فرق مختلف و دلایل اختلاف آنها پرداخته و با بهره گیری از منابع معتبر شیعی و سنی، در رفع این اختلافات می کوشد تا به دیدگاه مشترکی دست یابد.تاریخ علم کلام و رشد و گسترش آن، جایگاه خبر واحد در مباحث دینی، ایمان و کفر، بدعت و پیامدهای آن، مباحثی در فقه و اصول و حدیث و تراجم، از جمله مطالب این کتاب است.دو فصل پایانی کتاب به رسائل و مکاتبات نویسنده با دیگران اختصاص یافته و نامه ها و گفت وگوهای او با شیخ صالح بن عبد اللّه درویش درباره عقاید شیعه آمده است.

سوارتلی، کیث ای

 

E رویارویی با جهان اسلام.(شماره 301) اسلام-آموزش اسلام

شملاوی، علی

 

ع 69-مناهج و مواقف عبر الهواء الطلق، مناقشات عقائدیة.قم:اهل الذکر، چاپ اول/1000 نسخه، 151 ص، عربی، وزیری(سلفون)، کتابنامه:زیر نویس.

 

شابک:8-3-96305-964

 

کد پارسا:72139 B

 

شیعه-دفاع از شیعه

 

تحلیلی از مسائل عقیدتی و دفاع از معارف و عقاید شیعه براساس آیات قرآنی و استدلال عقلی.به اعتقاد نویسنده بسیاری از نویسندگان و گویندگان معاصر بدون درک عمق مفاهیم و گزاره های عقیدتی سعی در نفی یا خدشه در مبنا و محتوای آن داشته اند.از جمله نویسنده به تحلیل مسائل امامت، علم غیب، ولایت تکوینی و شخصیت حضرت زهرا پرداخته و مجموعه شبهات و اشکالات منحرفین را نقد و رد نموده است. این کتاب درواقع نقد مجموعه آثار و گفته های یکی از نویسندگان است و نویسنده این کتاب بدون اشاره به اسم او به نقل عباراتی از کتابها و نوشته هایش پرداخته و آنها را رد کرده است.

 

عاملی، حسین بن عبد الصمد(918-984)

 

70-طلوع کوکب در شهر حلب:مناظره پدر شیخ بهائی با یکی از علمای اهل سنت.

 

ترجمه محمد رضا کریمی(1335-)، قم:دلیل ما، چاپ اول/ 5000 نسخه، 115 ص، فارسی، رقعی(شمیز)، ، کتابنامه:زیر نویس.

 

شابک:8-136-397-964

 

کد پارسا:72353 B

 

شیعه-مناظرات شیعه:شیعه-دفاع از شیعه

 

ترجمه مناظره ای است که شیخ حسین، پدر شیخ بهایی با یکی از لمای اهل سنت در سده دهم در موضوع اختلافات شیعه و سنت انجام داده است.در مقدمه کتاب مباحثی در اهمیت و آداب مناظره و جایگاه آن در کلام شیعه طرح شده است.شیخ حسین عاملی از عقاید شیعه و امامت اهل بیت دافع کرده و عقاید اهل سنت را رد کرده است. اثبات عصمت اهل بیت، دلایل وجوب پیروی از امام صادق، اد-له برتری شیعه از دشمنان اهل بیت، اجتهاد در مقابل نص، شیعه و صحابه، ماجرای غصب فدک، اشکالات واردبر خلفای ثلاثه، انحرافات عصر خلفا از موضوعات اصلی مناظره است که در دو مجلس ایراد شده است.

غانم، محمد

 

E 71-بیش از 200 مورد تصحیح انجیل به وسیله قرآن;چگونه اسلام، یهودیت و مسیحیت را متحد می کند؟، ام.ان.ام.سی، 214 ص، انگلیسی(شمیز).

 

شابک:0972851887

 

کد پارسا:73072 B

 

عنوان لاتین:

 

eht stcerroC naruQ eht syaW+200 msiaduJ setinU malsI woH:elbiB ytinaitsirhC dna تحریف انجیل;مسیحیت-تحریفات مسیحیت;قرآن و کتب مقدس(قرآن و علوم قرآنی)

 

کتاب حاضر در رد مسیحیت و بیان تحریفات راه یافته در انجیل مسیحیان است.مؤلف از محققان مسلمان و مشهوری است که پیشگام در ترویج اسلام در میان یهودیان است و تاکنون صدها یهودی را به اسلام هدایت کرده است. وی به رغم خود در این کتاب، با مقایسه متن انجیل با نص آیات قرآن، 210 اشکال به انجیل وارد می سازد و معتقد است که در همه این این مواضع، قرآن خطاهای انجیل را تصحیح می کند.نکته جالب توجه در این کتاب، آن است که نویسنده پس از ذکر خطاهای راه یافته در انجیل، پاسخ مسیحیان در توجیه این اشکالات و تناقضات را نیز ذکر می کند و سپس به رد آنها می پردازد.نویسنده در مقدمه خود برکتابرویکردهای گوناگون مسیحیان در دافع از انجیل و توجیه تناقضات آن را ذکر و طبقه بندی کرده است.این کتاب عکس العمل بسیاری از مسیحیان را علیه خود و مؤلفش برانگیخته است.برخی از موضوعات مورد بحث در آن بدین قرار است:دیدگاه انجیل و قرآن درباره خدا;دیدگاه انجیل و قرآن درباره دانش، قانون، تاریخ، زنان، مسیح، تثلیث، زندگی پس از مرگ.

 

قنبری، آیت

 

شیعه و جهان فردا.(شماره 306)

 

شیعه-عقاید شیعه

گارزا، لاری

 

E پرده برداری از اسلام.(شماره 206)

 

نقد و بررسی اسلام

گردون، ماتئواس

 

72-ورود با اسلام:ترجمه مایت رودریگز فیشر، بلومه، چاپ دوم، 112 ص، اسپانیایی(گالینگور).

 

فروست: rednetnE seireS

 

شابک:8480765054

 

کد پارسا:73077 B

 

عنوان لاتین:

 

,saicneerC,senegirO:malsI le rednetnE seraguL,sodargaS satxet,sacitcarP sodargaS این کتاب از زبان انگلیسی به اسپانیایی ترجمه شده است.

 

اسلام-آموزش اسلام;گسترش اسلام(تاریخ و جغرافی)

 

درآمدی فشرده درباره اسلام است که به توضیح چگونگی گسترش این دین در جهان، ایده های روشن و قطعی آن درباره طبیعت جهان هستی، و هدف از خلقت انسان، تعالیم حضرت محمد(ص)، و احادیث فراوان آن حضرت در زمینه رهنمودهای دین می پردازد.اسلام نیز مانند در هین جهانی دیگر، در خلال تاریخ با سایر ادیان و انسان های گوناگون، تعامل و کنش متقابل داشته است.تفاوتهای نظری موجود در داخل جامعه اسلامی منجر به انعکاس طیف وسیعی از زمینه های قومی و فرهنگی جهان اسلام است.در عصر تنشها و تبعیضهای فراوان مذهبی، بسیار مهم تر از همیشه است که اسلام به شیوه ای متعادل و هوشمندانه مورد ملاحظه قرار گیرد.

 

ماسک، بیل

 

E 73-چهره نادیده اسلام:سهیم شدن با مسلمانان معمولی کوچه و خیابان در انجیل، انتشارات کرگل، 288 ص، انگلیسی(شمیز).

 

شابک:0825460549

 

کد پارسا:73057 B

 

عنوان لاتین:

 

gnirahS:malsI fo ecaF neesnU eht smilsuM yrannidrO htiW lepsoG eht leveL teertS tA اسلام-آموزش اسلام:رفتارشناسی مسلمانان (جامعه شناسی)

 

نگاهی تفضیلی و جامع به افکار و تجارب مسلمانان عبادی است، که به منظور کمک به توسعه فعالیت راهبردی تبشیری در تبلیغ مسیحیت در میان مسلمانان تهیه و منتشر شده است.صرف نظر از معرفی عامه مسلمانان، خواننده این کتاب به چگونگی همدلی و همکاری با مسلمانان راهنمایی می شود و اطلاعات و تحلیلهای فراوانی به او عرضه می گردد. همچنین در این کتاب، دسترسی آسان به این موارد فراهم شده است:عمده ترین مراسم سنیان و شیعیان، جهان شناسی عامه مسلمانان، تفاوتهای اساسی میان اسلام رسمی با اسلام عامه مسلمانان، معنای اصول عقاید اسلام، و ارکان آن در شکل رسمی و عام.ضمایم آن نیز مفید است، و شامل خلاصه ای گویا درباره حدیث، خلافکاری مهم ترین فرقه های اسلام، کتابشناسی مرتبط با مطالب کتاب و یک واژه نامه است.این کتاب به بسیاری از مباحث عمیق درباره اسلام می پردازد که معمولا از نظر غربیها پوشیده و یا ناشناخته مانده است.مطالعه این کتاب برای همه کسانی که علاقه مند کسب آگاهیهای بیشتر از اسلام و فرهنگ اسلامی و برخی وجوه زندگی مسلمانان هستند، نقطه شروع مناسب و مفیدی است.

 

مدرسی یزدی، سیّد محمد رضا

 

ع 74-التشیع من رئی التسنن، قم:صحیفه معرفت، چاپ اول/2000 نسخه، 292 ص، وزیری(شمیز)، کتابنامه: زیرنویس، منابع:385-392.

 

شابک:3-8-93950-964

 

کد پارسا:72225 B

 

اختلاف شیعه و اهل سنت;امامت-دلایل امامت(کلام)

 

پژوهشی است در پاره ای مسائل مورد اختلاف شیعه و اهل سنت.نتیجه تحقیق نویسنده گزارش این مطلب است که با استناد به متون فقهی و اقوال صحابه، عالمان و فقیهان اهل سنت، می توان ردپای عقاید شیعه را دید.درواقع عقاید در متون عالمان اهل سنت منعکس شده و می توان اثبات کرد شیعه در عقاید خود منفرد و تنها نیست.نویسنده با اسلوبی علمی ابتدا امامت امامان دوازده گانه و پاره ای از فضایل آنها را بحث کرده و سپس به صورت مصداقی اجتهاد و تقلید، وضوء سنت و بدعت، جمع بین صلاتین و سجده را که مورد اختلاف این دو فرقه هستند، تحلیل و بررسی نموده است.

 

نجفی، محمد صادق

 

تاریخ حرم ائمه بقیع علیهم السلام و آثار دیگر در مدینه منوره.(شماره 183)

 

وهابیت-نقد و بررسی وهابیت

 

وانسون، جان

 

E 75-گوش دادن به اسلام:به همراه توماس مربون، سیّد قطب، کنث کرگ و ضیاء الدین سردار، انتشارات دانشگاهی ساسکس، 109 ص، انگلیسی(شمیز).

 

شابک:1845191013

 

کد پارسا:73049 B

 

عنوان لاتین:

 

samohT htiW:malsI ot gninetsiL htenneK,btuQ diyyaS,notreM radraS nidduaiZ dna ggarC

 

اسلام-نظریات شخصیت ها درباره اسلام

 

مجموعه مقالاتی به هم یوسته در پرتو مقابله میان دیدگاههای این چهار متفکر برجسته است:1-توماس مرتون، متفکر مسیحی دارای گرایش صوفیانه;2-کنت کرگ(کشیش عضو کلیسای اسقفی و محقق در زمینه اسلام و عرب);3-سه یّد قطب (نظریه پرداز مصری عضو جمعیت اخوان المسلمین);4-ضیاء الدین سردار(متفکر معروف و متجدد و تحلیلگر انتقادی در زمینه سیاست و اجتماع).سیّد قطب مدعی بود اسلام راه حل مشکلات بشر است که باید آن را با قدرت(جهاد مسلحانه) به دیگران عرضه کرد و ضیاء الدین سردار، مشکلات جهان را به پیروان بنیاد گران انجیل نسبت می داد یعنی همان کسانی که ایده هایشان امروزه توسط افرادی همچون هانتینگتون تحت عنوان جنگ تمدنها مطرح می شود.نویسنده با اشاره به مفهوم«ذمّی»در فرهنگ اسلام و برخورداری مسلمانان و غیر مسلمانان از حقوق نابرابر، آن را آسیب زننده به روابط مسالمت آمیز با اهل کتاب(یهودیان و مسیحیان)می شمارد.وی علی الاصول فرقی میان دیدگاه خشن سیّد قطب با دیدگاه مبتنی بر احیای جنگهای صلیبی نمی بیند و هر دو را برای صلح جهانی خطرناک می داند.

وینز، دیوید

 

E 76-درآمدی بر اسلام، فاندشن بوکس، انگلیسی(شمیز).

 

شابک:8175961899

 

کد پارسا:73059 B

 

عنوان لاتین:

 

malsI ot noitcudortnI اسلام-آموزش اسلام;گسترش اسلام(تاریخ و جغرافی)

 

کتاب حاضر، حکایت عقاید و رفتار مسلمانا به موازات رواج آن در خلال تاریخ 1400 ساله این دین است.

اسلام یک دین جهانی است که فرهنگها و ملل بسیاری را دربرگرفته و امروز پیروان آن به بیش از یک میلیارد نفر می رسند.اسلام از هنگام آغاز حرکت ساده و آرام خود در مکه در 14 قرن قبل، به سرعت رو به گسترش نهاد و قلمرو آن به خاورمیانه و سپس به جنوب شرق آسیا کشیده شد.فصلهای جداگانه ای از این کتاب به توصیف حقوق مقدس (شریعت)، الهیات، و عرفان اسلام اختصاص یافته است.توجه ویژه ای نیز به عقاید و آداب و رسوم و اعمال اقلیت مهم موجود در میان مسلمانان یعنی شیعه نشان داده شده است.نویسنده محور مباحث خود را از گذشته های دور تا زمان معاصر پی می گیرد و چگونگی چالش دو قرن گذشته مسلمانان با سیطره غرب و سعی آنان را در ابعاد مفهوم جدیدی از هویت برای خود، به تفضیل شرح می دهد.

 

هوگز، توماس پاتریک

 

Eفرهنگ اسلام.(شماره 458)

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر