عدم حمایت از مخالفان "دولت افغانستان" شرط ادامه کمک مالی آمریکا به پاکستان

مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب بودجه دفاعی سال ۲۰۱۸ این کشور کاهش کمک مالی به پاکستان را در نظر گرفته و ادامه آن را نیز به عدم حمایت دولت اسلام‌آباد از طالبان و شبکه حقانی مشروط کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان،  مجلس نمایندگان آمریکا بودجه دفاعی سال 2018 این کشور را تصویب کرد. در بودجه سال جدید کاهش کمک‌های مالی به پاکستان نیز در نظر گرفته‌شده و این کمک‌ها به همکاری اسلام‌آباد در مبارزه با طالبان و شبکه حقانی مشروط شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا بودجه دفاعی سال 2018 این کشور را با رقم سنگین 696 میلیارد دلار تقریبا سه برابر دوره اوباما تصویب کرد که در آن کاهش کمک به پاکستان نیز لحاظ شده است.

بودجه دفاعی آمریکا به درخواست دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور افزایش چشمگیری داشته که اعتراضاتی را نیز در پی داشته است.

این بودجه با موافقت 344 نماینده و مخالفت 81 نماینده آمریکا تصویب شد.

به گزارش دوان نیوز، کنگره آمریکا اعلام کرده که کمک مالی به پاکستان مشروط به همکاری برای جنگ با طالبان افغانستان است که این موضوع در بودجه دفاعی این کشور در نظر گرفته شده است.

بخشی از بودجه دفاعی آمریکا به محدود کردن کمک مالی به پاکستان و تعیین شرایط خاص برای ادامه این کمک‌ها مشروط شده است.

مبارزه با شبکه حقانی و قطع کمک به گروه‌های مسلح در جنوب آسیا نیز از دیگر شرایط آمریکا برای ادامه کمک به پاکستان عنوان شده است.

تد پو سناتور نماینده تگزاس در مجلس نمایندگان که این طرح را برای رای به مجلس نمایندگان برد، چندی پیش نیز در یادداشتی در «واشنگتن تایمز» از رویکرد دوگانه پاکستان درباره گروه‌های تروریستی شدیدا انتقاد کرده بود.

وی در این یادداشت تاکید کرده بود: اگر اسلام‌آباد متحد واقعی واشنگتن بود پس از حمله القاعده به سفارت آمریکا به مقامات واشنگتن برای کشتن بن لادن کمک می‌کرد و شاید حادثه 11 سپتامبر هیچوقت صورت نمی‌گرفت.

تد پو در ادامه نوشت: پاکستان متحد آمریکا بود، اما به حمایت خود از تروریست‌ها و اقدام علیه واشنگتن ادامه داد.

بسیاری از مقامات آمریکایی و کارشناسان سیاسی اظهار کردند تا زمانی که پناهگاه‌های تروریست‌ها در خاک پاکستان قرار دارد، آمریکا به پیروزی در جنگ افغانستان موفق نخواهد شد.

وینسنت استوارت رئیس سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا نیز چندی پیش در کمیته نیرو‌های مسلح سنای آمریکا تصریح کرد: اسلام‌آباد از تروریست‌ها میزبانی می‌کند و آن‌ها را به عنوان اهرم فشاری علیه حکومت افغانستان مورد استفاده قرار می‌دهد.

چندی پیش کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمک‌های نظامی و مالی به برخی کشور‌ها مانند پاکستان کاهش یافته و تبدیل به وام می‌شود که تحت شرایط خاص به این کشور‌ها پرداخت خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان