درمان موخوره

راه هایی که می تواند با استفاده از آنها موخوره را درمان کنید. از این قرارند: یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوشیده ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه می گذارید تا بجوشد و دم بکشد، پس از سرد شدن آنرا صاف نمایید

درمان موخوره
راه هایی که می تواند با استفاده از آنها موخوره را درمان کنید. از این قرارند: یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوشیده ریخته و به مدت 10 دقیقه می گذارید تا بجوشد و دم بکشد، پس از سرد شدن آنرا صاف نمایید. این مایع را به سر موهای خود بمالید . این عمل را هر روز تکرار نمایید تا موخوره شما بهبودی حاصل نماید. ریشه کنجد را در آب جوش خیس نموده و بگذارید تا 15 دقیقه بماند سپس آن را حدود 30 دقیقه دیگر جوشانده و دم کنید، پس از آن این مخلوط را صاف کرده و مایع صاف شده را به سر خود بمالید . این عمل را هر روز تکرار کنید.
برای رفع موخوره باید حداقل ماهی یک بار آن را با جوشانده گل بابونه یا گل ختمی شست و شو داد. خیس کردن مو در آب جوشانده تخم پیاز، نیز برای رفع موخوره بسیار مفید می باشد. در طب جدید آمونیاک را بهترین درمان موخوره می دانند . بدین ترتیب که در یک لگن آب، دو یا سه قطره آمونیاک ریخته و موهای سر را با آن می شویید. قهوه خام (یک قسمت)نخود خام (یک قسمت)، دانه خشخاش (یک قسمت) روناس ساییده (یک قسمت) و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کرده و به صورت خمیری در آورید و شب آنها را به سر خود ببندید و صبح با آب گرم سر را بشویید و بعد از آنکه موها خشک شدند موها را با روغن زیتون چرب کنید.
گل ریواس ، شاه تره ، سدر را به یک نسبت در آب، خیس نموده و پس از گذشت 24 ساعت آن را صاف کرده ، این مایع صاف شده را به سر خود بمالید. مخلوط نیم کیلو آرد نخود خام، 200 گرم برگ مورد و نیم کیلو حنا را پنج قسمت کرده ، پنج شب متوالی آن را با سه عدد زرده تخم مرغ به سر گذاشته و صبح سر را با گل سرشوی بشویید.
روغن های معتدل ، مانند روغن بنفشه یا روغن بادام را به سر بمالید و مالش دهید. از لعاب کتیرا نیز می توانید برای درمان موخوره استفاده کنید.
منبع: www.iranmania.com
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر