ماهان شبکه ایرانیان

لباس‌هایی که در طول سه ماه اول تولد کودک‌تان به آنها نیاز خواهید داشت

لباس‌هایی که بعد از تولد، برای انتقال نوزاد به خانه لازم است.برای این منظور، لباس‌های سبک ونرم ودرعین حال گرم تهیه کنید و درنظر داشته باشید که این لباس‌ها باید زیبا هم باشند؛ چرا که بلافاصله بعد از رسیدن به منزل، مهمانانی به خانه‌تان می‌آیند و از فرزند تازه تولدتان عکس‌های زیادی گرفته خواهد شد.

وقتی نوزادی به دنیا می‌آید، به ویژه اگر فرزند اول والدینش باشد، شاید این سوال بارها وبارها برای والدینش مطرح شود که برای ماه‌های ابتدایی، چه لباس‌هایی برای او تهیه کنند و یا اینکه لباس‌های نوزادشان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. در اینجا قصد داریم تا به شما کمک کنیم تا نوزادتان در ماه‌های ابتدایی زندگی‌اش راحت باشد و پوششی گرم و نرم داشته باشد. به علاوه یادآوری می‌کنیم که برای سه ماه اول، از هر لباس چه تعداد کافی خواهد بود.

لباس‌هایی که بعد از تولد، برای انتقال نوزاد به خانه لازم است.برای این منظور، لباس‌های سبک ونرم ودرعین حال گرم تهیه کنید و درنظر داشته باشید که این لباس‌ها باید زیبا هم باشند؛ چرا که بلافاصله بعد از رسیدن به منزل، مهمانانی به خانه‌تان می‌آیند و از فرزند تازه تولدتان عکس‌های زیادی گرفته خواهد شد.

و اما لیست لباس‌های موردنیاز برای 3 ماه اول:

*لباس‌های یک سره (یک تکه) : 4 تا 7 عدد

با در اختیار داشتن لباس‌های یک تکه، کارتان برای پوشاندن لباس به نوزادتان خیلی راحت تر خواهد شد.

*شلوارهای نرم وسبک بدون دکمه و زیپ: 2 تا 3 عدد

استفاده از این شلوارها در کنار بلوزهای سرهمی که دکمه‌های فشاری دارند،گزینه خوبی برای این است که سریع لباس تن نوزادتان کنید.

*بلوزهای سرهمی با دکمه‌های فشاری در بخش پائینی:3تا 6 عدد

این بلوزها گزینه فوق العاده ای است که آنها را زیر لباس‌های دیگر، تن کودک‌تان کنید و خوبی اش این است که بالا نمی‌روند.

*بلوزهای سرهمی با دکمه های فشاری در دوطرف: 4 تا 5 عدد

پوشاندن این لباس‌ها کار خیلی ساده ای است؛ چرا که لازم نیست که این لباس‌ها را از سر کودتان رد کرده و تنشان کنید. 

*سوئیشرت یا ژاکت : 2 تا 3عدد

اکثر نوزادان خوش‌شان نمی‌آید که لباس‌ها را ازسرشان در بیاورید. به همین خاطر بهتر این است که سوئیشرت یا ژاکت‌های دکمه‌داری داشته باشید که به راحتی از تنشان خارج کنید.

*لباسهای راحتی یک سره: 5 عدد

برای کودکا‌ن‌تان لباس‌های خوابی بخرید که راحت، نرم و گرم باشند.

*لباس خواب به فرم دامن:2 عدد

این لباس‌ خواب‌ها حکم لباس‌های راحتی را دارند که بخش پائینی‌اش باز و آزاد است و به شما کمک می‌کند تا به راحتی و به ویژه درشب، پوشک بچه را عوض کنید.

*کلاه: 2 تا 3 عدد

چند کلاه نرم نخی و پنبه ای برای پوشاندن گوش‌های نوزادتان تهیه کنید و به علاوه یک کلاه دیگر هم برای محافظت از صورت فرزندتان درمقابل نور خورشید خریداری کنید.

*جوراب یا پاپوش: 4 تا 7 عدد

بدین ترتیب می‌توانید پاهای نوزادتان را گرم نگه دارید.

*لباس و بادی های استرچ

بدین ترتیب و درهوای سرد، نوزادتان راحت و گرم خواهد ماند.

*کیف برای داخل کالسکه 

این کیف‌ها برای قرار گرفتن درداخل کالسکه نوزاد طراحی شده اند و درعین حال کمربند خاصی را هم دارند که از کالسکه نیفتند.

*پتوی کیسه‌ای مخصوص برای خواب

استفاده از پتوهای کیسه ای باعث می‌شود تا کودک‌تان خواب راحتی داشته باشد ؛ شما هم نگران این نخواهید شد که مبادا پتوی کودک‌تان کنار رفته و او سردش شود.

 

 *لباس‌های شیک

برای رفتن به مهمانی ها و یا عکاسی از کودک‌تان و یا رویدادهای خاص، به این لباس‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

توصیه‌ها:

*اکثر بچه‌ها خوش‌شان نمی‌آید که لباس‌ها را از سرشان به تن آنها کرده یا ازتن‌شان خارج کنید. از همین رو توصیه می‌شود تا لباس‌هایی را انتخاب کنید که از جلو و یا از یکسو باز و بسته شوند و یا یقه‌های گشادی داشته باشند

*پتو و یا وسایل خواب، ریسک مرگ ناگهانی کودکان (SIDS)را افزایش می‌دهند. به همین خاطر هم هست که متخصصان توصیه می‌کنند که قبل از خواب، به اندازه کافی لباس تن نوزادا‌‌‌ن‌تان کنید که سردشان نشود. درعین حال می‌توانید از این پتوهای کیسه‌ای نیز استفاده کنید.

*با توجه به اینکه بچه‌ها خیلی سریع رشد می‌کنند، توصیه می‌شود که لباس‌ها را کمی بزرگتر بخرید. دست کم لباس‌هایی بخرید که سایز آن‌ه اسه ماه بزرگتر از سن فعلی نوزادتان باشد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان