همه آنچه که باید درباره زندگی حبیب‌الله کاسه‌ساز بدانید

خبر درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده باسابقه سینما و تلویزیون کشورمان جامعه هنری را در بهت و ناراحتی فرو برد.

حبیب‌الله کاسه‌ساز

سرویس فرهنگی فردا: حبیب‌الله کاسه‌ساز یکی از شناخته‌ شده ترین تهیه‌کننده سینما و تلویزیون کشورمان بود که صبح امروز پس از طی یک دوره طولانی بیماری درگذشت.

کاسه‌ساز در سال 1341 در شهر تهران بدنیا آمد. وی تحصیلات خود را در رشته سینما ادامه داد و موفق به اخذ مدرک کارشناسی رشته فیلمنامه نویسی از دانشکده سینما و تئاتر از دانشگاه هنر گردید.

کاسه‌ساز که کار خود را در سینما از سال 69 و با بازیگری در فیلم سینمایی «پرواز در نهایت» آغاز کرد، در ادامه این تجربه را در دو فیلم «هور در آتش» و «آخرین مرحله» تکرار کرد.

او مسیر فعالیت حرفه‌ای خود را در ادامه با حضور در قامت مدیر تولید ادامه داد تا در پروژه‌هایی چون «حماسه مجنون»، «راننده سفیر»، «آخرین مرحله» و «زندانی 707» به عنوان مدیر تولید حضور داشته باشد.

حبیب‌الله کاسه‌ساز که بود و چه کرد؟

اما کاسه‌ساز از سال 80 پا به عرصه تهیه‌کنندگی گذاشت تا مرحله جدیدی از فعالیت‌ در سینما و تلویزیون کشورمان را تجربه کند. نوروز، پرنده باز کوچک، نبات داغ، مزرعه پدری، کنار رودخانه، اخراجی‌ها 1 و 2 و مبارزان کوچک تنها بخشی از پرونده پربار او در عرصه تهیه‌کنندگی است.

کاسه‌ساز در عرصه‌های مدیریتی سینما نیز فعالیت‌های چشمگیری داشت که برخی از مهمترین آن‌ها عبارتند از: مدیر کل تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت ارشاد ـ مدیر کل نظارت و ارزشیابی معاونت امور سینمایی وزارت ارشاد ـ مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ـ عضو هیأت مدیره انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ـ عضو شورای عالی جوانان ـ عضو هیأت مدیره انجمن سینمای جوان ایران ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی هنری بنیاد روایت ـ عضو هیأت مدیره شهرک سینمایی دفاع مقدس ـ عضو هیأت مدیره مؤسسه رسانه های تصویری. 

پایگاه خبری «فردا» درگذشت این تهیه‌کننده بزرگ را به اهالی سینما و جامعه هنری کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان