زنان هنرمندی که از کاهش وزن دست کشیدند / بخش اول

بخش اول

یکی از بدترین مشکلاتی که این روزها در هالیوود رواج دارد، مشکل عدم تناسب اندام و اضافه وزن است. خوشبختانه بعضی از هنرمندان محبوب در سال‌های اخیر نسبت به کاهش وزن برای داشتن تناسب اندام بسیار رویایی واکنش نشان داده و به مخالفان خود اعلام کرده‌اند که بیشتر از همین شرایط جسمانی که الان دارند پیش نمی‌روند و سلامتی خود را به خطر نمی‌اندازند. در ادامه به نام برخی از این هنرمندان می‌پردازیم و توضیحات آنها را در این باره می‌خوانیم که چرا سلامتی و شادابی شخصی را به لاغر و یا اصطلاحا "باربی شدن" ترجیح می‌دهند. بخش اول این مقاله را بخوانید:

بخش اول

ملیسا مک‌کارتی

خانم مک‌کارتی یکی از هنرمندانی بود که به شدت در مقابل مخالفان و انتقادات آنها درباره اضافه وزنش مقاومت و مبارزه کرد؛ هرگز نمی‌شود فراموش کرد که آقای رکس رید که یکی از منتقدین سینمایی در آمریکاست خانم McCarthy را "تراکتور" و یا "اسب آبی ماده" نامید. البته انتقادهایی که به او وارد می‌شود درباره موارد مختلف است. خانم مک‌کارتی در مصاحبه‌ای با وب سایت Entertainment Weekly عنوان کرد که در حال حاضر که در سن 45 سالگی است دیگر هیچ تصمیمی برای تغییر شکل ظاهری و یا کاهش وزن و رژیم گرفتن ندارد و ترجیح می‌دهد که درباره این نگرانی‌ها و فشارهای عصبی فکر نکند. او همچنین در گفتگو با برنامه تلویزیونی CBS This Morning گفت: "فکر کردن، تجزیه و تحلیل کردن و انجام دادن کارهایی که در مورد موضوع کاهش وزن و تناسب اندام بودند را متوقف کردم. وزن و شکل ظاهری من تقریبا به زمانی برگشته که باردار بودم اما واقعا دوست ندارم در این مورد نگران باشم."

کیت وینسلت

با اینکه خانم وینسلت یکی از با استعداد‌ترین بازیگران و هنرمندان هالیوود به شمار می‌رود، اما چندین سال است که از طرف منتقدین با اتهام اضافه وزن روبه روست. این بازیگر معروف که برنده جایزه اسکار هم هست همیشه این نوع اتهامات را نادیده گرفته و با اینکه به عنوان مادر مسئولیت 3 فرزند را بر عهده دارد اما آنقدر اعتماد به نفس دارد که در مقابل جدی‌ترین و بزرگترین انتقادها هم روحیه خود را از دست نداده و همچنین قدرتمندانه ادامه می‌دهد. وینسلت در مصاحبه با وب سایت هارپرز بازار در مورد کاهش وزن بعد از تولد می‌گوید: "من اصلا دوست نداشتم بعد از تولد سومین فرزندم از آن دسته مادرانی باشم که درباره شان بگویند "اوه، خدای من، نگاش کن، بعد از 12 هفته باز به شکل اولش برگشته". وقتی چنین جملاتی را می‌خوانم با خودم فکر می‌کنم و می‌گویم "برای رضای خدا هم که شده بس کنید"، این کار غیر ممکن است. من می‌خواهم شادی و سلامتی خود را حفظ کنم. بدنم هیچوقت به شکل قبلی اش بر نمی‌گردد و من هم به هیچ عنوان انتظار ندارم بعد از 3 بار باردار شدن و زایمان کردن به همان شکل و فرم قبل برگردم." 

جسیکا سیمسون

خانم سیمسون، خواننده و بازیگر آمریکایی هم تقریبا شرایطی مشابه خانم وینسلت دارد. او هم بعد از گذراندن دوران بارداری و تولد پسرش با انتقادهای بسیاری رو به رو شد. او می‌گوید: "هجمه این انتقادها آنقدر زیاد بود که گاهی اوقات واقعا احساساتی می‌شدم و از خودم بدم می‌آمد اما فکر کردن به پسرم به من قدرت داد تا در مقابل این همه نظرات غیر منصفانه بایستم. جامعه انتظار دارد که من بعد از بارداری و زایمان تبدیل شوم به همان جسیکا سیمسون 25 ساله اما واقعا چنین تغییری غیر ممکن است مگر اینکه سلامتی خودم و فرزندم را به خطر بیندازم."


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر