ماهان شبکه ایرانیان

کافه دیاموند در دل ساختمان ۱۲۰ ساله

از در که وارد می‌شوید تلفیق فرش قرمز و بلند ایرانی زیر پایتان با نورپردازی مدرن و امروزی، شما را برای طراحی داخلی بی نقص این کافه آماده می کند. کافه دیاموند، در طبقه‌ی اول از چند فضای جداگانه تشکیل شده است که همه نورگیر هستند و پنجره‌های قدی و بزرگ رو به خیابان دارند.

از انقلاب که وارد ویلا بشوید، کافی است چند دقیقه‌ای پیاده بروید تا به خیابان فلاح‌پور برسید. زیباترین ساختمانی که در این خیابان می‌بینید، کافه دیاموند است. ساختمانی 120 ساله‌ که با دقت و زیبایی بازسازی شده است.

از در که وارد می‌شوید تلفیق فرش قرمز و بلند ایرانی زیر پایتان با نورپردازی مدرن و امروزی، شما را برای طراحی داخلی بی نقص این کافه آماده می کند. کافه دیاموند، در طبقه‌ی اول از چند فضای جداگانه تشکیل شده است که همه نورگیر هستند و پنجره‌های قدی و بزرگ رو به خیابان دارند.

سمت راست طبقه‌‌ی همکف، کتابخانه‌ی باشکوه و بزرگی قرار‌ دارد که یک دیوار را کاملا پوشانده. شما می‌توانید در فضای این قسمت از کافه بنشینید و مطالعه کنید. در قسمت کتابخانه و یا هرجای دیگری که دوست داشتید، آن‌قدر راحت خواهید بود، که ساعاتی را به کار یا مطالعه بگذرانید، بدون آن‌که نگران زیاد شدن ساعات اشغال میز باشید. 

در انتهای کافه، حیاط قرار دارد. حیاطی با باغچه‌های کوچک و میزهای متفاوت. میزهای حیاط، درست مانند تمام نکات دیگر این کافه هویت دارند. میز سفید سمت چپ با صندلی‌های فلزی، اسمش "متل قو" است. در انتهای حیاط میز دیگری‌ست با صندلی‌هایی از کنده‌ی درخت. این میز اسمش "هاوایی" است و آن یکی که که به جای صندلی، نیمکت دارد "پارک ملت" است. درخت انجیری از خانه‌ی همسایه پیدا است که با برگ‌ها و شاخه‌هایش درست بالای سر میز هاوایی، سایبان درست کرده. آن طرف‌تر را که نگاه کنی، ساختمان قدیمی دیگری خواهی دید و اطرافت هم پر است از بنفشه و گلدان شمعدانی. پشت یکی از میزهای حیاط دو دختر، با لباس دانشگاه نشسته‌‌اند و جنگا بازی می‌کنند. آن طرف، ته حیاط، روی دیوار یک سیبل دارت هست و دوستان میز آخر، همان‌طور که صبحانه می‌خورند با هم سر این‌که کی بهتر دارت پرتاب می‌کند بحث می‌کنند و می‌خندند. خلاصه هرچه دلت بخواهد، از آرامش تا سرگرمی در این حیاط مهیا است.

اگر دلتان آرامش بیشتری می‌‌خواهد، پله‌های مارپیچ وسط کافه را بگیرید و بروید بالا. بله اینجا هم یک کتابخانه‌ی دیگر هست. میزتان را که انتخاب کردید و نشستید، سری بچرخانید و روی طبقه‌ها را نگاه کنید. جعبه سیگاری 50 ساله اینجا، رادیوی ترانزیستوری آنجا ... کشف ریزه‌کاری‌های این کافه شما را مدتی سرگرم خواهد کرد.

دیاموند، دو منوی جداگانه دارد. یکی برای صبحانه و یکی برای از ظهر تا شب. املت پپرونی، صبحانه انگلیسی، پاستا کربونارا... هرچه سفارش بدهید، آن‌‌قدر تمیز و زیبا سرو می‌شود که مطمئنم از خوردن آن لذت خواهید برد. 

کارمندان جوان کافه، همه در تکاپو هستند و مدام حواسشان هست که شما شاد و راضی باشید. به شکوه ساختمان و طراحی داخلی زیبای کافه، نوشیدنی‌ها وخوردنی‌های تازه، لبخند کارمندان کافه را هم اضافه کنید، روزتان ساخته خواهد شد.اگر نگران طرح‌ترافیک نیستید، می‌توانید با ماشین به دیاموند بروید و جایی روبروی کافه ماشین را پارک کنید. اما اگر از آن دسته دوستانی هستید که از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، چند دقیقه پیاده‌روی از سر خیابان وصال حال شما را خوش خواهد کرد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان