۱۰ تجربه‌ای که در تنها سفر کردن یاد می‌گیرید / بخش دوم

 

در قسمت اول این مقاله چهار مورد از تجربه تنها سفر کردن را یاد گرفتیم در ادامه پنج باقی مانده را براتون بازگویی می‌کنیم

5. از بهانه‌جویی خودداری می‌کنید

وقتی هیچکسی نیست که مسئولیت کارها را به عهده بگیرد، این شمایید که باید این کار را انجام بدهید و به هیچ وجه نمی‌توانید بهانه بیاورید. به عنوان مثال اگر به فلان رستوران نرفتید دلیلش این بود که دوست شما خیلی آدم سخت گیری در انتخاب غذایش بود، بلکه دلیل نرفتن شما به آن رستوران این بود که ترجیح می‌دادید در بوفه یک هتل غذا بخورید. دلیل نرفتن شما به پیاده روی پیچ خوردن پای دوستان نبود، دلیلش این بود که واقعا فراموش کردید و این فرصت را از دست دادید. خیلی خوب است که در چنین موقعیتی با خود تنها شده اید و دلیل تمام کارهایتان را مرور می‌کنید، ولی خوب‌تر از این موضوع پی بردن شما به این موضوع است که دیگر نیازی نیست به جز خودتان به کسی جواب پس بدهید، بنابراین افسار کارهایتان را به دست می‌گیرید و کاملا می‌دانید که چه می‌کنید.

6. روی خودتان سرمایه گذاری می‌کنید

گم کردن خود در زندگی روزمره به دلایلی که می‌توانند از محیط کار تا خانواده متفاوت باشند به طرز غیر قابل باوری آسان است. دور شدن و تنها شدن زمان مناسبی برای شما فراهم می‌کند تا بر خودتان و کارهایی که وجود ذهنی و فیزیکی شما را اولویت‌بندی می‌کنند تمرکز کنید. شاید این تمرکز کردن و به خود فرو رفتن کمی سخت و یا شاید هم آسان باشد، اما در هر صورت لحظه‌ای که متوجه می‌شوید تا الان چه ظلمی به خود می‌کردید به شدت تحت فشار قرار می‌گیرید و تلاش می‌کنید که راه‌ها و دلایلی که باعث غفلت از خودتان می‌شدند را پیدا کرده و آنها را به کلی از بین ببرید.

7. متوجه می‌شوید که واقعا سکوت چقدر ارزشمند است

وقتی تنها سفر می‌کنید قاعدتا هیچکس همراه شما نیست تا با او صحبت کنید، به این ترتیب خود را در سکوتی عمیق می‌یابید که سراسر لحظه‌های روز شما را فرا گرفته است. زمانی که به این شرایط عادت کردید تازه می‌فهمید این سکوت تا چه اندازه می‌تواند میزان استرس شما را کاهش دهد. وقتی که به زندگی عادی و شلوغ قبلی برمی گردید می‌فهمید که چه لحظات زیبایی را در سفر خود گذرانده اید و به هر دری می‌زنید تا گوشه دنجی پیدا کنید و چند دقیقه یا چند ساعتی را در سکوت با خود خلوت کنید.

8. از دنیای مجازی خلاص می‌شوید

امروزه حتی لحظه‌ای آفلاین شدن و در دنیای مجازی نبودن بسیار بسیار سخت است. آنلاین بودن به امری عادی در زندگی ما بدل شده به طوری که واقعا به این راحتی‌ها نمی‌توان آن را متوقف کرد. حتی در تعطیلات هم هوس به اشتراک گذاشتن عکس‌های سفر، شما را وسوسه می‌کند البته نیمه دیگر وجود شما که عاشق در جمع بودن است می‌خواهد با این کار به دوستانتان بفهماند که تعطیلات شما و مکانی را که برای سفر و اوقات فراغت انتخاب کردید انتخابی هوشمندانه و وفوق العاده و البته بهتر از انتخاب‌های دیگران بوده است. اما باور کنید که شما توانایی قطع ارتباط و آفلاین شدن زمانی که تنها سفر کرده اید را دارید، فقط کافیست اراده کنید. قطعا خواهید فهمید که در دنیای واقعی بودن و لذت بردن از احساسات واقعی و جذابیت‌های واقعی چقدر زیباست.

9. بر ترس خود غلبه می‌کنید

تنها سفر کردن شما را در موقعیتی قرار می‌دهد که می‌توانید بر ترس خود غلبه کرده و موانعی که بر سر راهتان هستند را از میان بردارید. وقتی که فقط خودتان و خودتان هستید اختیار با شماست که کارها را به شکل و روشی که دوست دارید انجام دهید، این تنهایی باعث می‌شود حتی کارهایی را که قبلا از انجام آنها در گروه دوستانه سر باز می‌زدید هم با میل و رغبت تمام انجام دهید. تنها سفر کردن همچنین باعث به وجود آمدن اعتماد به نفس یا بهبود آن در شما می‌شود و این یعنی آزادی.

10. به قدرت خود پی خواهید برد

صادقانه بگویم، در طول این سفر چندین بار گریه کردم، چه گریه هایی! تنها سفر کردن واقعا کار آسانی نیست. در این سفر شما باید کوله پشتی را حمل کنید که وزن آن معادل وزن 100 توپ بولینگ است، حداقل یک بار در این سفر راه را گم می‌کنید، هیچکسی نیست که هوای شما را داشته باشد و مراقبتان باشد و گاهی اوقات هم به شدت احساس تنهایی می‌کنید. اما می‌دانید چیست؟ جالب اینجاست وقتی از پس از این سفر بر می‌آیید و تمام این مشکلات را پشت سر می‌گذارید، از طرف مقابل پی به قدرت خود خواهید برد و متوجه خواهید شد که توانایی شما برای انجام کارها به تنهایی تا چه اندازه است. شما تمام آن لحظه‌های ترسناک و پر از استرس را گذرانده اید و حالا سالم و سرحال و قبراق در نقطه پایانی سفر خود ایستاده اید و تبدیل به فردی محکم و سرسخت و استوار شده اید که در شرایط سخت زندگی عادی هیچوقت کمر خم نمی‌کند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر